Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku GLUT (8): rozhraní pro vykreslování znaků od Bilbo - Dalsi moznosti je taky proste udelat texturu, ktera...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 6. 2003 12:14

    Bilbo (neregistrovaný)

    Dalsi moznosti je taky proste udelat texturu, ktera obsahuje vlastni font (16x16 pismen,) a do te si vlastni font bud namalovat, nebo nekde uz hotovy stahnout. Pak se akorat vykresluji ctverce (pismena) a meni se souradnice textury. Dodanim vlastniho fontu k programu pak obvykle odpadaji problemy napr. s diakritikou nebo systemovymi fonty :O)
    Tak to treba delam ja ....

  • 18. 6. 2003 16:12

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    To je samozrejme mozne a taky se to casto dela. Ale vykreslovani pismen pres textury ma i sve problemy - pri zvetsovani/zmensovani se musi zapnout bilinearni filtrace, ktera na nekterych starsich kartach docela zdrzuje. Dale je zapotrebi zapnout perspektivni korekci (mapovani textury per pixel a ne per vertex), coz prinasi dalsi zpomaleni a nekdy neni podporovano ani multitexturovani.

    Ale na dnesnich akceleratorech vyse zminene nevyhody odpadaji, tykaly se spis starsich karet, kde bylo vykreslovani pres pixmapy vyrazne rychlejsi.

    Pokud mate na mysli "pouze" vykreslovani pismen 1:1 bez dalsich transformaci, tak vse funguje bez problemu.

  • 24. 6. 2003 18:18

    Bilbo (neregistrovaný)

    No, to je pravda, sice se tam vykresluje textura, ale zase misto X trojuhelniku (treba takovy kulaty "O" jich bude mit hodne) se vykresli akorat 1 ctverec (2 trojuhelniky)
    Perspektivni korekce neni treba, pismena jsou obvykle zobrazeny "rovne", navic u bilinearniho filtrovani nemam pocit, ze by nejak zdrzovalo (to az trilinearni nebo anisotropni). Mozna u nejakych predpotopnich s3 deceleratoru, ale to byly stejne sunty .....

    A mulitexturing obvykle neni taky potreba, pokud se s fonty nedelaji nejake divoke efekty