V téhle vzrušené ( a na můj vkus až zbytečně vyhrocené diskusi) zapadla jedna vlastnost, kterou autor článku nezmínil.
Jedním z cílů autorů jazyka byla i rychlost kompilace. Existuje žert, že Go vzniklo během kompilace a linkování jednoho většího C/C++ projektu. A to je taky jeden z důvodů, proč tolik programátorů z prostředí dynamických jazyků tak snadno na Go přechází. Kompilace je totiž "near" real time. Kompilace a spuštění běžného projektu je v řádu nízkých jednotek sekund, v podstatě téměř nepoznáte rozdíl, proti spuštění skriptu v node.js nebo Pythonu. Na první pohled to může vypadat jako bezvýznamná věc, ale v realitě je to obrovská výhoda.
Obrovska vyhoda? Jo, nekdo tady taky resil, ze musi kazdych 5 minut kompilovat nejaky projekt ktereho kompilace trva 10 minut... Za me je ten clovek ale idiot a mel by spise upravit styl prace kdyz musi po kazdem radku kompilovat projekt jestli mu to jeste funguje... Pamatuji si casy, kdy programatori klidne par dnu psali program a pak ho skompilovali a obvykle na prvni dobrou. V dnesni dobe mi prijde ze programatora dela kazdy idiot ktery pro jistotu potrebuje kompilovat program po kazde zmene v kode...
Není to žert, Rob to v přednášce https://www.youtube.com/watch?v=RIvL2ONhFBI zmiňuje. První myšlenka prý vznikla při 45minutové kompilaci C++ projektu kdy šli do enklávy namalovat pár tipů na nový jazyk na whiteboard s kolegou. Ukázali to těm nahoře a oni řekli jděte na to. Nebo tak nějak už se nepamatuju přesně :-)