Jedine co mi pro skriptování v Go chybí, je možnost spoléhat jen na happy-path.
Ideálně něco jako:
x, ! := io.ReadAll(r)
Kdy ! je sink pro errory, něco jako _, ale když není nil, tak by to hodilo panic.
Ale v produkčním kodu bych to vidět nechtěl :D
Proto stále pro takové ty jednorázové skripty tíhnu k Pythonu, kdy to prostě kdyžtak celé vybouchne. Nevýhoda je slabá stdlib, takže člověk nakonec stejně musí delat venv apod.
ohledně jazyků vycházejících z Go je už dlouho v mém hledáčku Goplus - https://goplus.org - z go vychází, dotahuje to co go úplně nedotáhlo, ale spíš se snaží být víc Python.
Nativní podpora go knihoven, dá se v něm skriptovat i shebangem :-)
SDF - https://github.com/goplus/gop/blob/main/doc/classfile.md co tam vymysleli, to je pecka.
Jen tedy že je to hodně asijské, dost one man show a používají to evidentně primárně na svojí byznys doménu. Nějakého většího rozšíření se to asi nedočká. Je to už i celkem stará záležitost.