Protože ho požere Facebook, běžný uživatel kromě FB nepotřebuje vůbec nic, má tam informace, zpravodajství, může tam mít obchody, mail, hry, kancelář. Jakmile se někomu podaří uzavřít uživatele do svého sandboxu, budou se o to snažit i jiní, jakmile budou uživatelé v sandboxu, ztratí význam vyhledávání v internetu, uživatel bude mít vše co potřebuje od jednoho poskytovatele ... A o to přece jde, tento model se v mobilní telefonii osvědčil. Internet ho jen teď kopíruje.
Mám takový pocit, že nevíte, co je to sandbox a "být uzavřený v sandboxu". Zkuste začít tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sandbox
No v přenesem významu, bude do takového sandboxu uložen uživatel, nebude mít reálně přístup k internetu a službám, ale jen ke službám na FB, mimo FB se nedostane, protože k tomu ani nebude mít důvod. Na FB bude mít vše co bude potřebovat. Co to bude znamenat pro internet? Malé projekty mimo FB nebudou mít uživatele. Komerční význam ztratí celo internetové vyhledávání, protože zákazníci budou na FB, takže firmy budou taky na FB nebo na jiném konkurečním pískovišti. Všichni budou dělat vše proto, aby uživatelům změnu pískoviště znesnadnili, třeba tím, že jim budou nabízet služby, které jsou jinde.
Otazka neni, zda tu bude Google vecne. Otazka je, zda tu bude dele, nez v nem budete chtit mit sva data.
Navic dostat data z mnoha aplikaci Googlu je pomerne snadne, samotny Google se snazi lakat uzivatele i na to, ze se od nej da lehce odejit. (http://arstechnica.com/tech-policy/news/2010/03/why-google-makes-it-easy-to-leave-google.ars)