Vlákno názorů k článku Google nemá konkurenci a má moc, telenovela jménem YouTube pokračuje od PepaNb - Tohle není nic jen snůška ubrečených žvástů. Zajímalo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 11. 2023 22:40

    PepaNb

    Tohle není nic jen snůška ubrečených žvástů. Zajímalo by mě, kde bere autor přesvědčení, že sledování youtube je něco jako jeho základních lidské právo.
    youtube je služba jako ostatní. Chceš ji, tak si ji zaplať,nebo sleduj videa zdarma, ale s reklamou.
    Když jde na koncert a nelíbí se mu cena tak také napíše článek o tom jak jak tam musel lézt přes plot, protože pořadatel nasadil tak vysoké vstupné že to prostě odmítá platit? Nebo tam prostě nejde.
    S youtube je to stejné. Není to lidské právo. Je to služba a nikdo nikoho nenutí ji používat.
    Nejlepší na tom je, že než jsem přečetl článek, viděl jsem asi pět reklam, z toho dvakrát okno na celou stránku.
    Používám youtube na ios, tedy také na minoritní negoogle nechrome platformě a nikdy jsem neměl problém.
    Tak nevím, jestli by autor neměl obrátit svůj hněv někam jinam. Třeba mezi židli a klávesnici. Místo trapného dětského pláče jak mu nic nefunguje a jak za to může zlý Google, kterému on krade videa a pak jde do práce, přihlásí se do ads účtu a stáhne si peníze za zobrazován reklamy na svém webu.....

  • 26. 11. 2023 22:55

    David Ježek

    Váš příspěvek mě zaujal. To není vtip, opravdu mě zaujal. Snoubí v sobě totiž naprosté nepochopení mého textu se zybtečně útočným tónem. Budu rád, pokud až dočtete tenhle můj koment, si buete připadat jako trouba. Ale k věci.

    Autor nikde nebere přesvědčení, že je YT jeho základní lidské právo. Autor jen komentuje stav jedné z nejpoužívanějších služeb na internetu a provázanost s nejpoužívanějším prohlížečem a nejpoužívanějším reklamním systémem.

    Dále i kdybych si YT Premium platil, moje linuxově-firefoxové problémy tím těžko odstraním.

    Kdybych šel na koncert a nelíbil se mi, považuji za své svaté právo o tom moci svobodně napsat (a ano, být i vystaven riziku, že pak budu reagovat pod nějakým takto laděným komentářem čtenáře).

    Že vás nikdo nenutí používat YT, je mýtus. YT je v řadě věcí jediné místo na internetu, kde daná věc je. Jak se k této pozici dostal, není podstatné. Podstatné je to, že obrovské množství cenného obsahu prostě jeho autoři dávají pouze na YT a neřeší, jak Google limituje přístup a kvalitu přístupu k tomuto obsahu.

    Že YT běží na Applu ok, se nedivím, protože Google rád podlejzá tam, kde je ještě silnější hráč na trhu - Apple, Čína ... you name it. Funkčnost YT na iOS není obecně platný argument do debaty.

    Autor se nehněvá, autor jen konstatuje. Nepláče, ani dětsky, ani trapně. Autor je se sebou srovnán a také si je vědom, že nikomu žádná videa nekrade. Už vůbec ne Googlu, který jen provozuje platformu. Kdyby autor někomu videa kradl, tak jejich autorům, kteří YT používají jako publikační platformu. Ale těžko očekávat, že kdo nepochopí česky text, bude chápat jemné nuance fungování YT - no, krásný příklad hloupé argumentace v osobní, nikoli tématické rovině, že?

    Nechme toho, takhle se kloudná diskuse přece nevede. Pojďme se bavit konstruktivně, jinak je to jen ztráta času.

    A mimochodem, tenhle váš příspěvek by tady vůbec nebyl, nebýt mě. Petr je někde mimo signál + afk a jsem to já, kdo v těchto dnech schvaluje příspěvky v diskusích. Mohl jsem tento klidně smazat a nikdo by nic nepoznal. Já jej zde naopak rád vypichuji a komentuji.

  • 28. 11. 2023 7:31

    PepaNb

    Já se nerad opakuji. YouTube je služba PLACENÁ. Formou reklamy, nebo předplatného.
    Video které vás zajímá je na YouTube? Tak si ho kupte a zaplaťte formou jakou chcete a nezlobte se na google.Ten dělá to co každá firma v takovém případě . Snaží se zabránit podvodům. Co je na tom tak divného.
    Jestli máte pocit, že máte právo dívat se na nějaké video bez placení, protože je jen na YouTube a nemáte možnost podívat se na něj jinde, je to vaše věc. Nic to nemění na tom, že vyhýbat se placení za placenou službu, je to určitá forma krádeže.
    Můžete si hledat jaké výmluvy chcete, ale ten obsah na YouTube nevzniká ze vzduchoprázdna. Autoři videí jsou motivováni finanční odměnou. Finance jsou z reklamy, nebo předplatného.
    Máte pravdu, že by YouTube hodně ušetřilo kdyby tam nechali jen hodnotný obsah, ale to by pak už moc nebyl YouTube, kam každý muže dát co chce. Věřím, že prvních sto videí od Máry za moc nestálo a kde je teď.
    Takže když podvádíte, připravujete o peníze nejen youtube, ale také autory videí..
    Dívat se bez placení, je stejné jako když přelezete ten plot na koncert a jdete tam zadarmo.
    Asi by jste pořadatelům těžko vysvětloval že máte právo přelézt plot, protože kapela hraje vždy za plotem kde se platí a vy máte právo ji poslouchat zdarma, protože její koncerty pořádá agentura kterou nemáte rád a nic jí platit nechcete, z důvodu že je velká a zlá.
    Co se týče vašich technických problémů, opravdu myslíte ze mají vývojáři YouTube každé pondělí pořadu o tom, kterou funkci rozbíjí?
    A nebojte. Ta pětisekundová mezera bude mít svůj účel, určitě tušíte jaký.
    Jako trouba jsem si po přečtení vašeho komentáře nepřipadal.
    Mám na to svůj názor, stejně jako vy.
    Že je jiný, neznamená že jsem nepochopil váš text.
    Za svůj útočný tón v předchozím komentáři se omlouvám..

  • 28. 11. 2023 18:59

    Wasper

    Vy si zcela jistě nedobře vysvětlujete ten obchodní model.
    Ale uvědomte si, že v tomhle obchodním modelu Vy (já, pan Ježek, ....) nejsme zákazníkem, ale jen a jen zbožím na prodej.

    Asi stejně, jako je pobyt jatečního dobytka na farmě "placenou službou". Takže snaha tenhle model (navíc od někoho, kdo má i sám, natožpak v oligopolu s dalšími "poskytovateli reklamy" naprosto dominantní pozici dodavatele žrádla onomu dobytku (nám), takže argument "můžete se svobodně pást jinde, jestli se Vám naše jatka nelíbí" neobstojí) naprosto odmítnout je velmi logická a morálně naprosto správna.

    edit: ulítnul kus textu

    28. 11. 2023, 19:00 editováno autorem komentáře

  • 28. 11. 2023 21:07

    JSH

    Je to korporát. Vedení musí hledět jen a pouze na zájmy akcionářů. Nějaké služby zákazníkům vlastně _smí_ poskytovat jen pokud je to nejrozumnější cesta k penězům. Z tohohle pohledu se vztah korporátu k zákazníkům, zaměstnancům, nebo tomu zboží principielně nijak neliší.

    Je chyba interpretovat vztah k jakémukoliv korporátu skrz morálku. Vždycky jde jen o maximální prachy (v mezích zákona, ale i ten působí zase jen skrz ty prachy).

    28. 11. 2023, 21:07 editováno autorem komentáře

  • 29. 11. 2023 8:30

    Zdeno Sekerák

    "Je chyba interpretovat vztah k jakémukoliv korporátu skrz morálku."
    Tohle je takovy najivni pristup. Protoze jak sam pises korporat hledi na akcionare. Jestli akcionari maji potrebu hledet na moralnu stranku pak i ten korporat to musi delat.

  • 28. 11. 2023 19:42

    David Ježek

    Ne, stále jste mě nepochopil. Neomlouvejte se, já budu teď také trochu ostřejší.

    Nesouhlasím s vámi v několika bodech.

    Youtube není placená služba. Placená služba = prachy. Já za YT neplatím a nikdy platit nebudu. Pokud bude přístupné jen za prachy, odcházím. Platím za něj svým časem, kde jsem klidně ochoten trochu času věnovat nějakému reklamnímu čemusi, ale musí to mít smysl. A nemůže to být 1000 reklamních bloků denně, které uvidíte, když budete jako typický uživatel užívat YT stylem, ky u desítek až stovek videí během pár sekund rozhodnete, jestli je dokoukáte, nebo ne.

    A fakt k ničemu nevede, nikomu nedá vydělat zobrazení naprosto nesmyslných reklamních videí na rtěnky a podobné věci, které já nikdy v životě nikde nekoupím.

    Mimochodem já té reklamy a product placementu vidím ve videích dost, jsou to ty sponzorové uprostřed videí. S tím nemám problém, to beru jako legitimní a hlavně nějak zacílenou cestu tvůrců k výdělku. O nákupu rtěnek mě tam nikdy nikdo nepřesvědčoval.

    Zase jste se opakoval: "Tak si ho kupte a zaplaťte formou jakou chcete a nezlobte se na google." ... já bych si Youtube klidně kupoval, ale zdůrazním to znovu a pořádně: GOOGLE MI NEGARANTUJE DOSTUPNOST OBSAHU. Když si koupím koblihu, dostanu koblihu. Když si koupím YT kvůli například kanálu Davida Woodse, tak jednoho dne prostě nemám kanál Davida Woodse, nebo nemám některá jeho konkrétní videa, protože "YT trust&safety team" je zablokoval. Za to platit nikdy, opakuji NIKDY nebudu. Je tam nulová garance toho, co za své peníze dostanu. A nakousané koblihy prostě nekupuji.

    Googlu také platím těmi údaji, které o mě sbírá. To je naše dohoda. Já mu svěřuji svoje soukromí, on mi dává služby bez úhrady. Stejnou dohodu mám se Seznamem, facebookem, Microsoftem ...

    Jinými slovy, hloupý kecy o krádeži si strčte někam. Já nekradu a odmítám jakékoli náznaky něčeho takového (vykřičník). Stejné platí i pro náznaky typu "Takže když podvádíte..." ... to si fakt nechte od cesty, je to blbost, tohleto vaše nálepkování krádežemi a podvody.

    Přirovnání s koncertem je mimozita.

    Autoři videí často nejsou motivováni finančně. Dělají to protože je to baví, monetizaci nepoužívají a přesto mi u nich Google hází své super-monopolní klacky pod nohy. To také odmítám. A kde je třeba Mára? Jasně, je slavný, bohatý, atd. Jak si to vyhodnotíte, záleží na tom, jaký máte žebříček hodnot. Já mám zjevně jiný, proto s vaší argumentací ani zde nesouhlasím. Chápu, proč to Mára dělá, jak to dělá. Chápu, že ho to takhle baví. Chápu i, že si možná myslí, že vytváří nějakou hodnotu, i to že mnozí jiní v tom skutečnou hodnotu vidí. Totéž Brownlee či ten divnej švéd, jehož jméno si nejsem schopen vybavit.

    Nezávisle na tom, ale: nepochopil jste, o čem píšu a stavíte svoji argumentaci na omylech a lžích.

  • 29. 11. 2023 8:12

    PepaNb

    No a v tom je právě ten zakopaný pes. Vy za YouTube neplatíte, i když je to placená služba.
    Snažíte se sám sebe přesvědčit že je to v pořádku a hledáte si různé chabé výmluvy.
    Pořád se cítíte tak strašně nepochopený, a divíte se že se vám zobrazují reklamy na rtěnky.
    Bůh ví co všechno používáte aby se vám nemohla zobrazovat personifikovaná reklama.
    K tomu máte prohlížeč se skomírajícím vývojem, ale za všechno může Google.
    On vám YouTube negarantuje dostupnost obsahu?
    To je fakt k pousmaní. Tak až tam z tama zmizí obsah který vás zajímá, nebudete se dívat, nebudete platit a nebudete si muset sám před sebou obhajovat že nejste podvodník.
    Když si koupíte koblihu, sníte ji a pokud chcete koupíte si novou. Stejně je to s YouTube. Chcete, kupujete, nechcete, nechte to být. Třeba koupí někdo jiný.
    Když někdo poskytuje službu, tak si holt určuje pravidla. Když autor nahraje na YouTube video, tak s nimi souhlasí, když nechce mít z videí peníze vypne monetizazaci, pak reklamy nevidíte, ale když má monetizaci zapnutou, s penězma logicky asi počítá. Když tu službu chcete používat, tak ty pravidla platí i pro vás, stejně jako kterékoliv jiné pravidlo které se vám nelíbí.
    To, že se vám nelíbí, neznamená, že se jím nemusíte řídit. Co můžete udělat, je nepoužívat YouTube. Nikdo vás nenutí. Prostě video co je jen tam, neuvidíte, protože nejste ochotný za nej platit. Utěšujete se že to všichni dělají pro zábavu a peníze nechtějí. V takovém případě by YouTube bylo skoro bez reklam.
    Co se týče peněz z reklamy, na YouTube se platí mimo jiné i za počet zobrazení, takže to že se podíváte na reklamu na rtěnku peníze přinese.
    Tak to je a můžete se klidně postavit na hlavu a stejně to tak bude.
    Nejvíc ze všeho mě pobavil váš odstaveček o hodnotách.
    Já psal o Márovi ve smyslu proč by asi nebylo řešení nechat na YouTube natáčet jen někoho, protože jeho první video nestálo za nic.
    Tím kde je teď, jsem myslel jaký udělal pokrok od prvního videa co natočil, jaký má přehled a jak srozumitelně umí mluvit.
    Vy jste si to přebral hned na peníze. Mate pravdu, každý máme jiné hodnoty.
    Já nejsem podvodník a když mluvím o úspěchu člověka nemyslím hned na peníze.

  • 27. 12. 2023 19:17

    Sam a do ma

    Jenže rozdíl je reklamním mixu celkového efektu :je ve dvou věcech
    -to co tam předvádí chodící reklamní tlampač (youtuber, jeho product placement, reklamní bloky co řeší sponsorblock)
    -a to čím to proloží samotný youtube (to je to, co jde bezproblému zablokovat)

  • 26. 11. 2023 23:01

    RRŠ

    Když jde na koncert, koupí si lístek - a nikoho nezajímá, kdo je, nikdo mu nebude posílat reklamy na další koncerty podobných skupin, nikdo si ho nebude spojovat s konkrétní skupinou.
    Stejně tak, když si koupí lístek do kina nebo do divadla.
    A nikdo taky nebude promítat filmy, hrát divadlo nebo koncertovat zdarma, pro diváky, kteří sdělí svou pravou identitu a strpí nejen sál vytapetovaný reklamami sponsorů a po celou dobu rozsvícený, aby jim náhodou nějaká reklama neutekla, a přerušovat produkci v nepravidelných intervalech, aby mohlo následovat další a další reklamní sdělení.

  • 27. 11. 2023 7:26

    Danny
    Stříbrný podporovatel

    Kdy jste byl naposledy v kine? ;-) Tam do vas tu reklamu cpou pod parou taky. A to si za ten listek zaplatite. A samozrejme na vas ruzna reklama ciha i v predsali.

    A v obecné rovině abonentské programy kulturních institucí i s vasi identitou pracuji. A treba tim usetrite svuj cas ve fronte na anonymni listek z pokladny :D Ktery kdyz zaplatite kartou uz vlastne taky neni uplne anonymni...ze?

  • 27. 11. 2023 15:03

    martinpoljak

    Potud, pokud vím jak fungují divadla zevnitř co se produkce týká, vaše představa, že abontentské programy s identitou vás jako abonenta nějak moc pracují je vyloženě naivní. Na té nejprimitivnější možné úrovni možná ano, ale to je tak vše. A tu reklamou v kinech zase až tolik necpou. Oproti YouTube je to nebe a dudy.

  • 27. 11. 2023 16:33

    Danny
    Stříbrný podporovatel

    Jenze v tom kine vstupny proste platite a presto vam tam ty reklamy i cpou (a vsudypritomna propagace jinych filmu je take reklama s cilem nalakat a vytahnout z vas penize za dalsi vstupenku). A na youtube kdyz "za vstup" zaplatite ve forme predplatneho, tak se vam ty reklamy taky az tolik cpat nebudou... ze? :-)

  • 27. 11. 2023 19:30

    Curaj

    Jesteze existuje konkurence a jsou i takova kina, kde vas pusti kdykoliv, aj pivo vam prodaji do salu, ale bramburky a popcorn ne. (RIP Scala)

    27. 11. 2023, 19:30 editováno autorem komentáře

  • 27. 11. 2023 20:32

    RRŠ

    Asi jak v kterém kině.
    Tady multikino: tři upoutávky na nějaký film, celkem cca 3.5 minuty (mám zlozvyk kontrolovat si, jak daleko po ohlášeném začátku film začínal).
    A kino: prezentace s upoutávkami a logy sponzorů (slajdy) běží pořád dokola celou dobu mezi filmy, začátek necelé dvě minuty zpožděný.

  • 27. 11. 2023 21:16

    Danny
    Stříbrný podporovatel

    Tak samozrejme objem te reklamy se dost lisi v zavislosti na case (mj. od premiery), denni doby projekce a s tim predpokladane obsazenosti kinosalu - a samozrejme miste. Spousta promennych ;-) Na malem meste to asi bude o chlup lepsi... ale take z druhe strany dost tech kin misty az bojovalo a mozna stale bojuje o preziti.

    Ja obvykle za uvodni reklamni blok slupnu cele nachos nafasovane u vstupu... a za tri minuty bych to ja nedal :D

  • 28. 11. 2023 10:40

    Lael Ophir

    I mě připadá nehorázné zaplatit za lístek do kina 300 Kč (v USA pak $15-20), a pak si tam ještě nechat před filmem po 15-25 minut vrtat do mozku reklamy. Nemůžu ani stisknout "Skip", nebo si zajít udělat čaj. Trochu to připomíná scénu z legendárního Clockwork Orange.
    https://www.youtube.com/watch?v=uSQApGLbgNg

    Upřímně tolik reklamy odmítám, i kdyby těch 300 Kč platili oni mě, a ne já jim. Do kina mě už nikdo nedostane, možná vyjma nějaké opravdu speciální příležitosti. Vůbec se nedivím, že kina horko těžko přežívají. Čím dražší lístky a více reklamy před filmem, tím víc potenciálních diváků se jim vyhne. Argument že kina nabízí premiéry je pro mě mimo, protože skvělých filmů, které si můžu pustit hned dnes, je veliká spousta. Dnešní premiérový film si "v nejhorším" můžu pustit za pár měsíců.

  • 28. 11. 2023 10:43

    Ladis

    Já si navíc nechávám ještě starou 3D TV, takže pro mě padá i argument "v kině to můžu vidět ve 3D" ;-)

  • 27. 11. 2023 20:26

    RRŠ

    Naposledy před osmi dny. ;o)
    Před filmem byly jen upoutávky na jiné filmy, před sálem (multikina) především panákové z filmů. Jediná reklama, kterou jsem zaznamenal, byla na popcorn.
    Poslední návštěva kina (to je to bez multi-) byla asi přede dvěma měsíci. Před představením běží prezentace z upoutávek na další program na střídačku s jednoduchými slajdy sponsorů - což lze považovat za reklamu, nicméně nepříliš agresivní. Hudební doprovod končí zároveň s těmi slajdy, s odkazem na to, které rádio to připravuje. Nic víc.
    V divadle (před půl rokem) nebyla žádná reklama, ani vzkaz sponsora. Abonentka na sobě jméno nemá - a pochybuji, že si to někdo spojuje s údaji z platební karty.
    Na koncertě (před asi rokem) nebylo také nic, nepočítám-li paralelní výstavu obrazů v předsálí/galerii; a pominu-li skutečnost, že celý sál s galerií patří firmě, jejíž jméno nese v názvu.
    Tož tak. ;o)

  • 30. 11. 2023 16:05

    Lael Ophir

    Jiný kraj, jiný (ne)mrav. Mě třeba celkem v USA na mnoha těch halloweenských Jack-o'-lantern akcích překvapily sponzorské reklamy u každé atrakce. Světelná socha Sněhurka a sedm trpaslíků, sponzoruje právnická kancelář. Dýňový PacMan, sponzoruje banka. Atd., atd. Divadelní představení zase typicky zmiňují sponzory v curtain speech, tedy po závěrečném stažení opony. Taxíky v řadě měst jezdí s malými billboardy na střeše, a mají na zadní straně předních sedadel tablety, které do vás hustí reklamu po celou dobu jízdy. V ulicích některých měst billboardy "hulte jako místní, výdejna marihuany za 250 metrů doprava", "žhavé holky co tě chtějí dovezeme až k tobě, volej XXX-YYY-ZZZZ" apod. Do ČR obecně přicházejí trendy typicky se zpožděním, takže to berme jako možnost se psychicky připravit :)