jen ještě doplním, co asi mohlo být v závěru - Go dokáže překládat do WebAssembly a pracuje to dobře. Ale to nám moc nevyhovuje, protože do dnešního WebAssembly se musí přeložit celý runtime, včetně GC atd. Řešení přes GopherJS vypadá schůdněji, navíc to dobře podporuje volání funkcí z jiných JS balíčků (k tomu se ještě vrátím). Navíc GopherJS je už dost vyzrálý projekt, žádný pokus o tisící verzi transpileru napsaná přes víkend :-)
no zhruba (+-10-15%) je vysledny JS stejne velky jako binarka pro x86-64, spis ale o neco vetsi. Takze rekneme, ze ten HTTP server ma v binarce velikost pres 7MB, JavaScript bude mit nejakych 8MB. Dtto kdyz se tam prihazuji dalsi knihovny. Ten JS ani neprosem minifikaci ani na nej nebyl aplikovanej Closure compiler (ten jeste musim vyzkouset, ale asi by to mohl vylepsit, oni to kdysi v Googlu vymysleli dobre).
No nevim.
Asi to nejakou niku pouziti ma, ale proc se omezovat na tak omezeny jazyk, jako je GO, kdyz mam k dispozici Typescript, ktery je o dost mocnejsi.
GO ma perfktni vyznam na male lehke staticke binarky do stateless kontejneru, po prekladu na JS to pada.
Navic frameworky (treba Vue3) jsou delane pro Typescript
jo typescript má zajímavé vlastnosti, třeba převzal discriminated unions atd. z OCamlu atd. (vlastně toho převzal dost a citlivě).
Ale v týmech, kde převažuje znalost Go (nebo i klasiky Python+Go) je někdy dost problém nasadit ještě další technologii se všemi problémy okolo toho ekosystému. Nevím jestli je to ideální, ale prostě svět browserů má dneska JS a WebAssembly, všechno další umřelo; a my s tím musíme nějak vyjít.