S3 Trio64V+ 1MB som si kúpil v máji 1998 pamätám si že tento čip sekal aj v 2D pri 32 bitových farbách. Zato v rozlíšení 320×200 podával celkom dobré výsledky. v septembri 1998 som si kupoval ďalší počítač ktorý už obsahoval S3Virge GX/2 tento čip už podporoval aj 3D akceleráciu karta mala 4MB pamete akurát u S3 bol vždy problém s ovládačmi, takže 3D akceleráciu podporovali len niektoré najznámejšie tituly napr. Tomb Raider II, Half Life, Quake II atď. Bohužial S3 nepodporovala rozhranie Glide čo bol v tej dobe defacto herný štandart pre 3D(tak ako DirectX dnes)
nie som si isty, ze drivery pre S3 pod windows vedeli 32bitove farby. ja som nejednu S3 mal. Najprv S3 Trio 64UV+ v P100 so 16MB RAM, vcelku sme sa divili, ze ta karta potiahne pomerne dost slusne vzhladom k vykonu – aspon 5–6 fps aj niektore 3D hry, potom v P133 so 48MB RAM S3 Trio64V+, ktora uz tak vykonna nebola, ale ziadne sekanie sa nekonalo a nakoniec S3Trio3DV2 (pre AGP) s Celeronom 300, na ktorom sa vcelku solidne dal hrat aj half life, akurat silne zalezalo od verzie directX-u, ci v HL sli, alebo nesli textury.
V tej dobe som brigadoval v bazare s vypoctovou technikou a karty S3 boli vacsinou choice n. 1 do pocitacov, ktore nemali riesit nic s 3D grafikou. Oproti sudobym Tridentom 9000, Cirrus Logicom to boli dela, co sa vykonu tyka a vacsinou jedna z mala kariet (okrem ATi, ktore mali a dodnes maju uplne mizerne drivery a Matroxu), ktore dokazali bez problemov vytiahnut rozlisenia okolo 1024×768.
Tu svoju poslednu S3 Trio 3D som predal s celym pocitacom dalej, ale pred par rokmi sa mi tento pocitac vratil (funkcny!) ako obsolete, ked bol vyradeny z miesta, kde pracoval.
Svojho času otec kúpil nový počítač s S3 VIRGE DX (podľa dodacieho listu). Sklamal som sa, keď som neksor zistil, že je to len základná verzia (bez DX teda asi 3× pomalšia).
Trident 9000 pracovala kedysi tiež – rýchlosť prekresľovania v rozlíšení 800×600×16 bola fenomenálna – krásne bolo vidieť ako sa prekresľuje obraz zhora dole raz za pol sekundy. Stále ju mám a raz sa zberatelia o ňu pobijú.
V první polovině devadesátých let patřily mezi špičku ve svém oboru akcelerované grafické karty výrobce Spea, používaly se hlavně ve spojení s AutoCADem a patřily mezi těžko splnitelné sny tehdejších konstruktérů (včetně mne). Rád bych ze zeptal pana Tišnovského, jestli se o těchto kartách v některém z dalších dílů seriálu zmíní.
Ja bych zas rad slysel neco o hi-end grafickych akceleratorech. Pamatuju si ze pred cca 12 lety jsem pouzival PC ktere melo akcelerator od Intergraphu (Realizm?) a ten byl naprosto uzasnej. Mel texturovaci jednotku do AGP a pak geometrickou jednotku do PCI. Obe byly spojeny jeste dohromady kabelem a byly to full size karty. Cela ta legrace stala v ty dobe kolem 100kkc (mozna i vic). To byly casy …
Ad integraph – to bude Intense 3D 3600 aka Wildcat 4000+ Lynx 5 geometry akcelerator – tuto kombinaci zrovna mam, ale info jsem se take nikde nedocetl. Uz jsem v minulosti v diskuzich navrhoval, ze by bylo pekne podivat se trosku na historii profi grafik, clovek tam najde hodne peknych reseni. Foto zde
http://82.114.193.227/vga2/index.php?…
Ad Spea – rekl bych ze to byla nejaka Tiga, moc karet od Spea jsem nevidel, ale naprosta vetsina byla Tiga a o tech se uz mluvilo. Dve primo Spea ma ve sbirce Palcal – viz
http://82.114.193.227/vga/view.php?…
nutno hledat pod nazvem Texas instruments – karty jsou abecedne razeny.
Navrhovali to pro ne 3Dlabs http://en.wikipedia.org/wiki/3Dlabs