Za prve pro vyukove ucely - clovek si napriklad ozrejmi podstatu horizontalni a vertikalni synchronizace, nehlede na to, ze TV se da sehnat z druhe ruky opravdu za par korun (tj. za "odvoz+flasku").
A za druhe do prumyslu - ne vsude je mozne (napriklad z ekonomickych ci technologickych duvodu - teploty, napajeni, velikost atd.) cpat normalni grafickou kartu. Ono po naprogramovani graficke karty na FPGAcku vyzbude misto i na dalsi dulezite obvody, typicky vstupy/vystupy, citace atd. Nebo naopak - rizeni celeho stroje se vrazi do jednoho FPGAcka a zbyle CLBcka se vyuziji pro zobrazeni, takze je to zadarmo :-) a k tomu to vypada lip, nez dnes stale jeste obvykle LEDky ci sedmisegmentovky.
Levnej ne, ale ono k tomu zas neni potreba mnoho, v podtate se snad vsechny tyhle brouky daj programovat po par dratech z LPT na JTAG rozhrani, k tomu si lze stahnout free verzi nakyho VHDL kompileru a programator. Nejhorsi je udelat nak rozumne tistak, tyhle brouci uz sou moc nohaty... (mam tu treba jeden XC4005, 160noh SMD)
Xilinx ke svym FPGAckum nabizi volne dostupne vyvojove prostredi a dokonce existuje i "open source" (resp. "open hardware") navrh pocitace, ktery ma misto procesoru a graficke karty prave nejaky mensi Xilinx. Jeste je dobry emulator Spectra, ktery je cely naprogramovany (=zadratovany) prave v FPGAcku - melo by se to signalove rovnat originalu.
Ten odkaz vypada velmi zajimave. Trosku jsem ale nepochopil zpusob prenosu barvy - jedna se o nejaky seriovy kod, nebo se opravdu pro kazdou barvovou slozku pouzivaji "pouze" dva bity? Teda ono by to nevadilo, ony dnesni LCDcka stejne maji ve skutecnosti dynamiku dost mizernou (viz zmena stridy), ale opravdu to zvladne "jen" 2^6 barev?
U popisu toho konektoru LCD je uvedeno pro kazdou bar. slozku 6 bitu, takze LCD zmakne tech 256k barev jak je to uvedeny na zacatku, ale to neznamena ze se musi vsechny bity vyuzit.
Jo sorry, ja jsem se na tu tabulku spatne dival - cetl jsem sloupec Description a tam je samozrejme popsany pouze LSB a MSB pro kazdou barvovou slozku.