No, ono je mozne jeste vyuzit 256 bytu na cartridgi (kdyz byly pritomny). Ale udelat napriklad "prulet hvezdokupou" (tak se to tusim nazyva ve Windows) je na RAMku velmi nenarocne, protoze hvezdy jsou generovany pseudo random generatorem.
To je pravda. Ale stejně nechápu, jaké triky se při tom používají. Pseudonáhodný generátor vytvoří polohu předmětu. Jenže to je mi k ničemu, pokud se zrovna nenachází na řádku, který mám vykreslovat, nebo pokud pseudonáhodný generátor není tak geniální, že by předměty generoval v pořadí podle svislé osy.
Polohu si nemohu uložit, protože nemám dost paměti, a počítat před každým řádkem to zase nestihnu. S 256 bajty už je to lepší.
Hmm, proti tomu je Starquake s 512 obrazovkami malej do skolky :-) Do teto hry jsem se trosku dival a vypada to, ze na jednu obrazovku "vyplacali" pouze 56 bytu. Take je tady Elite s mnoha tisici obydlenymi svety...
Schvalne jsem si ve volne chvili predstavil, jak bych do 48 bajtu nacpal takoveho PacMana. A ono to jde, tech objektu je tam sice dost, ale stavove informace maji pro kazdy objekt tak osm bytu (pozice, vektor rychlosti, casovac pro "modre duchy", casovac pro chvili, kdy duch vyjede z centra obrazovky, prediktor pohybu) a dalsi informace zabiraji opravdu par bytu (score, hi-score, level, zivoty, casovac pro bonusy atd.).