Podle toho, co psali lidi vytvarejici emulatory Applu ][ se jedna o standardni hi-res graficky rezim, ovsem byl kompletne zmenen engine, ktery ty dlazdice (tily) vykresloval (puvodni Ultima byla z vetsi casti psana v Basicu).
Pokud se obrazek udela tak, ze se berou do uvahy ty problematicke ctyri barvy (dve barvy lze vykreslit ve vsech sloupcich, dalsi ctyri jen po dvojicich lichy/sudy), tak se ten problem da obejit – proste nektere kombinace barev sousednich pixelu se nesmi pouzit.
Neco vzdalene podobneho se pouzivalo u Atarek, ktere mely problemy na NTSC s vykreslovanim hi-res rezimu 320×192 pixelu, coz odpovida standardnimu textovemu rezimu 40×24 znaku. Uprava byla jednoducha – font byl vytvoren tak, ze vsechny vertikalni cary byly siroke 2 pixely, takze ten Ataracky font (mimochodem velmi citelny) se da rozeznat i z velke dalky a na prvni pohled. Tady se pravdepodobne jedna o neco podobneho.