jestli myslis 16bit wars, tak to urcite bude. Podle me to byla jedna z nejlepsich veci pro koncovy hrace - posunovalo to technologii, samotne hry a navic se i trosku uvolnila pouta pro vyrobce her (nebyli uplne vazani jen na jednu platformu - ale to az na konci teto ery). Hmm potom prisel Saturn a dalsi veci, ale to je jina kapitola :)
Vždycky, když někde čtu o "největších propadácích" a "neúspěšném" čemkoli, jsem trochu skeptik.
Pokud se něco zarylo do širšího povědomí, pak to asi zas tak moc neúspěšné nebylo, o těch opravdu největších propadácích ani nevíme právě proto, že to byly neúspěšné propadáky, neprodávaly se a jejich věhlas se tak nemohl rozšířit.
(Klasické příklady - "neúspěšného" počítače Sinclair QL se vyrobilo více, než PAL verze Amigy 1200 - přesto si nikdo netroufne tvrdit, že Amiga 1200 v Evropě byla neúspěšný propadák. "Neúspěšný" Acorn Electron je třetím nejprodávanějším britským počítačem.)
Takže za nejneúspěšnější propadák z popisovaných konzolí bych považoval RCA Studio II, protože o tom jsem vážně ještě neslyšel.
Ano to je jeden úhel pohledu...
Já "propadák" chápu jako řekněme rozdíl mezi očekáváním a skutečným výsledkem. To může být příklad Atari 5200 od něhož se očekávalo skutečně hodně - leader na trhu s osmibitovými konzolemi, ale skutečnost dopadla jinak.
Z jiného soudku - ve volbách měli Piráti sice mnohem slabší výsledek než dejme tomu socani, ale u Pirátů to považuji za úspěch, kdežto socani sami přiznávají "propadák", i když v absolutních číslech je to samozřejmě blbost.
Btw - RCA Studio II je docela známá jako nejhorší konzole na světě, sběratelský kousek :-)