Vzhledem k segmentu trhu, který tyto konzole zabíraly, se většinou pro zobrazení používaly levné pasivní monochromatické displeje z tekutých krystalů, na jejichž krytu byl většinou natištěn barevný podklad s herní scénou.
Jen doplneni, ze nekdy byl barevny podklad naopak pod displejem - proste tam byla volne polozena papirova karticka s obrazkem. Mel jsem to tak na jedne hre.
Bohuzel, hra "dohrala" a skoncila na smetisti (nejen dejin). Byly to tanky prejizdejici most.
Pamatuji, ze jsem ji rozebiral a tu karticku vyndal. Mozna pomohlo, ze nepracovala ani se stupni sedi, takze stacilo, ze ta karticka byla bila (krome toho namalovaneho mostu) a i tak mohla odrazit dostatek svetla. Byl to ten nejlevnejsi typ nepodsviceneho displeje s pripravenymi segmenty tanku - jako maji obycejne digitalky 7-segmentovy displej.
Aha uz asi chapu - ta karticka vlastne nahrazovala zrcatko na spodnim okraji displeje. U lepsich typu je to nedilna soucast LCD, protoze LCD jsou nachylne na vlhkost, ale jak rikate, pokud to byla velkovyroba nekze z Taiwanu (predchudce Ciny v tomto oboru :), tak je mozne, ze to vyresili takto jednoduse - asi bylo levnejsi neco natisknout na papir nez lepit (ci nastrikavat) polopruhledne folie zepredu na displej.
Dik za info...
Netvrdil jsem, že to byl nějaký high-tech :D. Nejspíše to je přesně takhle. Prostě využili jednoduchosti hry k tomu, aby byla ještě jednodušší :P
Vzpomněl jsem si ještě na jeden zvláštní případ - hra, se kterou jsem se potkal na táboře (tématem byly bitvy ve vesmíru). Měla dva displeje, které ovšem nebyly ani vedle sebe, ani nad sebou, ale za sebou. Nejlépe si to člověk představí, když si vzpomene na klasický kroužkový blok, kde budou vytrhány všechny listy a zbude jen jeden plus čtvrtka pod ním a stránka z křídového papíru, která slouží jako obal.
Začínalo se hrát na prvním displeji ve sklopeném stavu (tedy druhý displej by v tu chvíli za ním). Po odehrání mise, se tento displej odklopil a hrálo se na něm z druhé strany! Jako "zrcátko" posloužila vnitřní strana plastového krytu (tedy toho "obalu"), který se při nepoužívání hry překlopil přes horní displej a tím ho chránil, kde byla z vnitřní strany taková stříbrná destička. První displej tak byl úplně průhledný, když nebyl přicvaknutý na tu či onu stranu. Po odehrání druhé mise se pokračovalo na druhém displeji, který byl nejvíce vespodu (po odklopení toho prvního byl jakoby pod ním - tedy stejně, jak to má dnes např. Nintendo DS).
Opět to byla nejlevnější varianta displejů s vesmírnými potvorami a střelami jako segmenty. Pravděpodobně bylo toto řešení jednodušší, než mít jeden grafický displej. Řešení to bylo velmi zajímavé a nikde jinde jsem nic takového neviděl. Konstruktéři opravdu vytěžili z minima maximum. Např. pro první a třetí misi se používalo stejné pozadí, které bylo na druhém displeji (jak to bylo konkrétně řešeno nevím, nedostal jsem možnost si to zjistit :) ) a které prosvítalo i do prvního displeje, pokud byl v nastavení pro první misi (tedy překlopený přes druhý displej). Druhá mise byla bez pozadí - jen ta stříbrná destička bez vzorku. Velmi zajímavé bylo tak sladění první a druhé mise tak, aby na displeji mohly být segmety z obou misí a navzájem si "nevadily". Přitom vizuální rozdíl mezi první a druhou misí byl značný. V té první válčily lodě, v té druhé 2 postavy jako by volně poletující ve vesmíru (něco jako by měly jet pack). Dva displeje s napevno "vypálenými" segmenty tak byly využity pro 3 "různé" hry.