Já to viděl někdy (1992-3?) na školním výletě v automatu a navěky se mi to vrylo do paměti :) Holt fantasy, raná devadesátá léta, tak to byla pro děcko bomba. Ale až po několika letech se mi to konečně dostalo do pazourů, a to byly věci. Než jsem zjistil, že se dá vypnout hudba, tak to celá rodina nenáviděla. (No, já sem si na to naopak vybudoval úchylku.)
Si dovolim nesuhlasit. Trojku sme hrali dost dlho priamo na nasej megadrive a neskor dost aj na emulatore. A zda sa mi dost objektivne ako najpodarenejsi diel hlavne koli vyberu dost odlisnych postav a "specialnym tahom", ktore vystavily joypady na maximum (hlavne na specialny tah pre toho obra bolo treba sltacit cely kruh + A+B). Proste ovladanie a hratelnost boli na vysokej urovni, oproti GA I a II.
GA II: nic nove to neprinieslo. Mali sme original na megadrive, ale vobec nas to nenadchlo.
GA I: najlepsia verzia bola na arcade automate, nie na sege.
Já hrál všechny tři díly a dobré mi přišly všechny tři. Jen si pamatuju, jak se kamarád divil, když jsem mu řekl, že hraju Golden Axe 3, když on měl na PC akorát jedničku. :-)
Skvělá byla taky Contra: Hard Corps http://www.youtube.com/watch?v=4Gf-UUtYb-k
A nebo další věhlasná série od Segy, pouliční mlátičky Streets of Rage.
Pěkná hra byla od Disneyho na MEGA DRIVE - Pocahontas > http://www.youtube.com/watch?v=t2h2fqU5O1Y
K té Golden Axe. Nejhezčí je skutečně automatovka (skřeti mlátí lidi, kteří naříkají a tak podobně). Mimochodem, myslím, že ta změna animací kouzel vychází z toho, že v některých z těch her je to kouzlo odlišné podle počtu použitých flašek.
Osobně jsem dost hrál i Golden Axe III, i když nijak dobře - např. jsem se nikdy nenaučil blokovat, nebo házet šavlí (amazonka). Nejefektivnější jsem zjistil že je právě u ní ten výskok s dvojitým kopem, protože to probije i blok oponentů (asi proto, že to zasahuje dvakrát). S tím se dají elice dobře likvidovat rytíři nebo ti velcí démoni.
V GA III je pěkné, že se při koperativí hře dají zkombinovat kouzla (když postavy stojí obrácené k sobě, tak na sebe kývnou - když potom jeden z hráčů zakouzlí, bude kouzlo kombinované - je ale třeba mít 10 flašek). Podobně se dá udělat i kombo pohyb, který ale myslím není moc užitečný - například Axe Battler (týpek s modrýma slipama) vezme Tyris Flare (amazonka, červené bikiny) a hodí ji na oponenta.
Taky tam myslím jde aktivně odhodit protivníka, pokud ho mydlíte (tuším že šipkou).
Zde video od někoho: http://www.youtube.com/watch?v=OVPGQqYLAB4
Na chaos enginu me nejvic stvalo, ze pro spusteni na PC vyzadoval tusim 612kB volne konvencni pameti a tak jsem musel jako male decko elaborovat z autoexec.bat a config.sys(ackoliv jsem tomu nerozumnel, jen jsem vedel ze se to tak dela) a modlit se, ze po dalsim restartu uz to nabehne.
Nojo PC a DOS, to ovsem neni ani tak problem Chaos Enginu (ten mel setup popsany na krabici, kterou vetsina z nas asi nikdy nevidela :) ale "vizionare" pana Billa a jeho skveleho operacniho systemu :-)
Hral jsem Chaos Engine (a dalsi popsane hry) na Genesis, Amize, neco i na Atari ST atd. a nikde nebyl s rozjetim vubec zadny problem, pouze PC+MS DOS.
Podle mě to hlavně byla:
1) Blbost IBM, že vybrala Intel 8088 a nastavila hranici 640kB.
2) Blbost zákazníků, že to kupovali a i díky nim se z toho stal standard.
3) Blbost Microsoftu, že neudělal správu paměti v DOSu pořádně.
4) Blbost programátorů hry, nejspíš by to šlo obejít, i když uznávám, že to často byl hazard s rizikem ztráty zdravýho rozumu.
V reálu:
1) Chtělo IBM levně nakupovat součástky pro co nejlevněji navržený počítač, jež by mohlo co nejdráže prodávat svým zákazníkům. Proto nebyl vybrán procesor od Motoroly.
2) Zákazníci nemohli v řadě případů nic dělat, IBM protlačovalo svá PC do firem velmi nevybíravým způsobem. Byla to velká firma s dost neotřesitelným postavením.
3) Dodnes nevyřešenou záhadou z nejzazších hlubin vesmíru je skutečnost, proč dala IBM přednost právě MS. Implementace CP/M by vyřešila spoustu problémů.
4) Pokud si dobře vzpomínám, spoustu problémů vyřešil DOS/4G, ale ten k běhu potřeboval procesor alespoň 80386.
1) k tomu vedlo nekolik duvodu. Zaprve licencni dohody (viz tema bublinkovych pameti - ano dnes vime, ze se to neujalo, ale tehdy se do nich vkladaly dost velke nadeje), dale pak to, ze IBM vcelku velmi rozume vyzadovala, aby pro vsechny cipy existoval "zalozni" dodavatel (zde AMD) a navic Intel 8088, jak tuto radu nemam rad, umoznoval vyuzit starsi a levne obvody z rad 8085 a samozrejme i 8080 - ostatne dodnes se v cipsetu emuluje napriklad casovac (8253), DMA (8259) ci paralelni brana (8255) pro realny rezim.
2) nikdo jeste nebyl v IT vyhozen za to, ze vybral za dodavatele IBM :/
3) nj. to souvisi s bodem 2) a s tim, ze PC dosahlo urciteho bodu, kdy zacalo byt i s DOSem masivne nasazovano - kupodivu ani ne tak v USA (tam se casto pouzival stary dobry Apple ][ a pozdeji Macintoshe) ale hlavne v Evrope, kde se ustoupilo od lokalnich dodavatelu HW a OS (Amstrad-Schneider mel docela dobre naslapnuto...)
4) mno sam jsem si s tim uzil sve, jak pri praci v assembleru, tak i vyssich programovacich jazycich (pametove modely tiny, small, large, huge atd. - no proste dost humus). Spis to pro ty chudaky bylo utrpeni prechazet z Motoroly 68000 na i86 :)
No, ale pak je otázka, proč IBM začalo prodávat o rok později tohle: http://www.columbia.edu/cu/computinghistory/cs9000.html a proč se postaralo, aby to nekonkurovalo PC a proč to de facto potopili. Ale chápu. Korporace, ve vedení spousta nekompetentních pošuků, boje mezi vodděleníma, vosobní sympatie a antipatie různejch lidí s rozhodovacíma pravomocema...
Desert Strike, Chaos Engine a Golden Axe...paráda. Těch nocí strávených u těchto pecek ještě na Amize 500+! Dodnes hraju na WinUAE hry, který jsem zamlada nedohrál. Co na tom, že jsou 20 let starý, ne? :-) Navíc vážně uvažuju, že si pořídím Sam460ex. Jen jako hračku. Ty hříšný prachy do AmigaOne X1000 prostě nevrazím :-/ Segu jsem kdysi chtěl, ale vyhrála kámoška Amiga :-)
Vrtulník není Apache, ale Comanche (hlavní poznávací znak je asi ten fenestron). Bohužel nakonec to skončilo u dvou prototypů. :-/
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing-Sikorsky_RAH-66_Comanche
Earthworm není žádnej červ, ale obyčejná žížala. :-)
Prosím, nebrat jako výtky, články jsou super! Sice právě teď se probírají stroje, které mě osobně moc neberou, ale ať si to užijí ostatní. :-)
Ve skutečnosti ve hře nevypadá ani jako Apache, ani jako Comanche, ale jako jejich kříženec. Zkuste si srovnat úvodní obrázek k Desert Strike s vrtulníkem z boku a fotografii na té stránce z Wikipedie, kde jsou oba vrtulníky ve stejné poloze vedle sebe.
Jestli se nepletu, diktátor se nejmenuje Kilbabo, ale Kilbaba.
Zde vám uvádím nejlepší hry pro SEGU MEGA DRIVE!
Afterburner
Aladdin
Alien 3
Alien Soldier
Another World
Battle Squadron
Bloodshot
Bubba N Stix
Buck Rogers
Cannon Fodder
Castle of Illusion
Castlevania Bloodlines
Chakan
Comix Zone
Contra Hard Corps
Crue Ball
Decap Attack (or 'Magical Flying Hat Turbo Adventure' if you want to be a purist!)
Desert / Jungle / Urban Strike
Donald Duck's Quackshot
Dragon's Fury Pinball
Dynamite Headdy
Earthworm Jim 1 and 2
Ecco 1 and 2
Eternal Champions
Fantastic Dizzy
Fifa Soccer Series
Flashback
Gaiares
Gain Ground
General Chaos
Ghouls N Ghosts
Golden Axe 1 and 2
Gunstar Heroes
Hellfire
James Pond 2
Kid Chameleon
Landstalker
Legend of Galahad
Light Crusader
Madden 93
Mega Bomberman
Mega Turrican
Mega-Lo-Mania
Mercs
Mickey Mania
Micromachines 1 and 2
Midnight Resistance
Monaco GP 1 and 2
Moonwalker (I had an odd dream about it last night)
Mortal Kombat 1 and 2
Ms. Pacman
Mutant League Football
Mutant League Hockey
NBA Jam TE
New Zealand Story
NHL 94
NHLPA 93 (BLOOD!)
PGA Tour 96
Phantasy Star 3 and 4
Prince of Persia
Rainbow Islands
Rambo 3
Ranger X
Red Zone
Revenge of Shinobi
Risky Woods
Ristar
Road Rash 1, 2 and 3
Rocket Knight Adventures
Rock & Roll Racing
Rolling Thunder
Shadow Dancer
Shadowrun
Shining Force 1 and 2
Shinobi 3
Slapfight
Soleil
Sonic 1, 2 and 3 (with Sonic and Knuckles cart)
Sonic 3D: Flicky's Island
Space Harrier 2
Sparkster (Rocket Knight 2!)
Speedball 2
Spiderman
Splatter House 2 and 3
Story of Thor
Street Fighter 2 (CE and Super)
Streets of Rage (Bare Knuckle) 1, 2 and 3
Strider
Sub-Terrania
Sunset Riders
Talmit's Adventure
Tazmania
The Lion King
Thunderforce 4 (AND 2 AND 3!)
Toejam and Earl
Vapour Trail
Vectorman 1 and 2
Wonder Boy in Monster World
World of Illusion
Xenon 2
X-Men 1 and 2
Zero Wing
Zombies Ate My Neighbours
Zool
U Golden Axe jsem si zrovna nedávno zavzpomínal, ale stejně nejvíc pařím Puyo Puyo. :-) http://www.youtube.com/watch?v=oxWmS6FF-g8
Puyo Puyo je bomba. Já to teda znám v podobě Dr. Robotnik's mean bean machine http://www.youtube.com/watch?v=pi-6X-UOvSY
Tak já si to přivezl z JP, společně s http://www.youtube.com/watch?v=jXBtQRM5O84