Saturn byl super. Bohužel Sega ho (jako obvykle) zabila špatným marketingem a přílišnou roztříštěností hardware. V jednu dobu tak byl na trhu Megadrive, Mega CD, 32X a do toho přišel Saturn. To jsou 4 platformy na jednoho výrobce a samozřejmě na každou se musely hry dělat zvlášť...
Tak jako byla bomba Megadrive po předchodu z Atari 2600, tak Saturn způsobil pád čelisti příchodem 3D grafiky (namátkou Nights into Dreams, Virtua Fighter 2, Sega Rally Championship, The Need for Speed, Virtua Cop, Tomb Raider, Gun Griffon...). Radost ze zaturna mi zkazilo akorát Sony s tím svým ošklivým Playstationem.
Sranda je, že zatímco u Saturna všichni nadávali na to, jak je těžkě programovat pro dva procesory, tak v současnosti si nikdo PC nebo konzoli (a už ani telefon) bez dvou a více jádrového CPU nedovedou představit.
Jinak ještě k tomu PS vs Saturn. Co jsem tak četl různé články, tak Sony svá čísla o výkonu hardware nafukovala a ve skutečnosti byl Saturn stejně, nebo i o něco výkonnější než PS. Navíc ci pamatuju, že na PS byl nějaký problém s kvalitou polygonů (nějak se rozpadaly, nebo tak něco). No a 2D výkon Saturna byl taky větší. Takže po hardware stránce vlastně všechno v pořádku, ale stejně to proti Sony projeli. A to nemluvíme o Dreamcastu - podle mě nejlepší konzoli všech dob. Ta dopadla obdobně.