Vlákno názorů k článku Historie vývoje počítačových her (44. část - šestnáctibitová herní konzole SNES) od Jirka - Díky za tento díl - herní konzole mne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 9. 2012 9:34

    Jirka (neregistrovaný)

    Díky za tento díl - herní konzole mne sice neberou, nicméně seriál čtu od prvních dílů. A tady jsem vděčný za drobné odbočení od popisované konzole k 6502 resp. 65C816. Jsem prapůvodním vyznáním Atarista :-) a tak se s 6502 poměrně dobře známe, ale protože ST už jelo na 68000, tak jsem o 65C816 vůbec nevěděl. O Apple II jsem se dověděl až zpětně po nějaké době (co už jsem ani Atari neměl) a pořídil jsem si jej až nedávno (jednak jsem Apple používal už od Classica a nějaké stroje vývojově "po cestě" mi zůstaly, a druhak se mi líbilo, že Woz použil právě 6502, kterou jsem znal z o dekádu mladšího Atari). Celkově jsem tedy rád, že existuje mladší a výkonnější bráška 6502 a že jsem se o něm dověděl.
    Díky

  • 20. 9. 2012 9:45

    atarist (neregistrovaný)

    no ja mam dokonce pocit, ze se 65c816 pouziva v ruznych embedded zarizenich dodnes - hlavne kvuli nizkemu vyzarovani + moznosti stopnout hodiny na 0 MHz. A puvodni 65c02 (tedy ne original MOS 6502, ale CMOS) se jeste nedavno pouzival na nekterych univerzitach pro vyuku assembleru, coz je fajn, protoze ten procesor byl fakt jednoduchy, snad az na adresovani typu (adr),y a (adr,y) ktere me chvilku trvalo pochopit :)

  • 28. 9. 2012 14:54

    Ogar (neregistrovaný)

    No, ono se jeste 'nedavno', kdyz se cipove karty programovaly v assebleru, se pouzivaly varianty/odvozeniny 65C02. Prave z predchozich vypsanych duvodu: jednoduche zapojeni, nizke vyzarovani, moznost zmeny kmitoctu, ....

    No, dneska uz se tomu rika applety a pise se to v "jave" (v uvozovkach proto, ze neni java jako java, napriklad zde nefunguje grabage collector a podobne :-)