Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Historie vývoje počítačových her (44. část - šestnáctibitová herní konzole SNES) od Houžvička - Vynikající díl, díky za něj. Akorát mám dojem, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 9. 2012 20:36

    Houžvička (neregistrovaný)

    Vynikající díl, díky za něj.
    Akorát mám dojem, že se Amiga CDTV začala vyrábět už v roce 1988, ne až v 1991.
    Tenhle famózní stroj jsem měl, jen škoda, že ho Commodoreneobdařil mocnějším hardwarem, vždyť to byla A500 s CD-ROM, DO a povedenou skříní. Mohli tam dát MC68020 nebo jen 68000, ale třeba na 12MHz, 4MiB RAM, novější kickstart aj.
    Byla to škoda, že zaspali.

  • 21. 9. 2012 14:57

    Gws (neregistrovaný)

    CDTV se začalo prodávat v roce 1990. Bohužel ho pohřbila paradoxně jak jeho nadčasovost (laická veřejnost v té době ještě nebyla připravena na podobný druh zařízení), tak i paradoxně zastaralost (v té době už byla na trhu A3000 a A500+, které měli lepší hardware -ECS- a především OS -2.01-, což zase odradilo Amiga fanoušky), k tomu se ještě přidal neschopný marketing CBM, který pořádně nevěděl, jak CDTV propagovat. Jinak v r. 1992 vzniklo ještě několik kusů fuknčních prototypů vycházejících z hardwaru A600 -CDTV CR-, právě s OS2.01, ECS a slotem pro PCMCIA. Dnes jsou ultra rare mezi sběrateli.

  • 22. 9. 2012 1:22

    Ctirad (neregistrovaný)

    Nemyslím, že by ECS a Kickstart 2.xx zrovna v CDTV byl k něčemu dobrý. Přínos ECS je prakticky jenom možnost adresovat 2MB Chip RAM, ale ta stejně není v CDTV kam strčit. A novější OS přinášel gamesníkům spíš jenom nekompatibilitu a i u A500+ se běžně "downgradoval" na 1.3 pomocí ROM switche.

    Jako největší problém CDTV bych, kromě zmíněného špatného marketingu a vysoké ceny, viděl hlavně v absolutním nedostatku software, který by z kombinace Amigy s CD nějak těžil. Když si odmyslím pár encyklopedií a nějakých výukových CD-ROMů, tak snad neexistovala žádná hra, co by to využívala. Vesměs to byly identické verze s disketovou, kde výjimečně přibylo pár hudebních CD tracků, ale opravu jenom výjimečně. Bylo docela srandovní mít CD a na něm obsah dvou DD disket :)

    Ale jinak to je skvostný a opravdu vymakaný HW. K dokonalosti tomu chybí jenom klasické devítipinové joy porty (ideálně pod nějakým víčkem na čelním panelu) a to joystickové DO mohlo být rádiové namísto infra, protože to člověk v zápalu hry často namíří do stropu a zhebne. Ale to už bych chtěl moc.

  • 25. 9. 2012 1:37

    NTPT (neregistrovaný)

    Tak tak Commodore by za propagaci Amigy zasloužil vyliskat mokrým lávičníkem.. Už je nza to že si neuvědomili co vlastně mají doma pod střechou. Preemptivní multitasking se kterým se opravdu DALO PRACOVAT by samozřejmě sklidil více ohlasu i v kancelářské sféře.... (a když se přidala nějaká turbína a Executive patch .o) )

  • 25. 9. 2012 13:55

    ctirad (neregistrovaný)

    Pracovat se s ním dalo (obzvlášť od kickstart 2.04 a dál), ale bohužel to bylo vymyšlené tak blbě, že se tam ani dodatečně na strojích s MMU nedala při zachování kompatibility dodělat ochrana paměti.

    A pro kancelářské použití tomu chyběl nějaký slušný neblikací grafický režim. Productivity režim u ECS úplně propadl a VGA kompatibilní režimy na AGA už zase moc nestíhal a to už nastupovala levná PCčka...