Tak u Dune 2 si pamatuji na dobu kdy jsem měl ještě 80386 a asi 4MB RAM. Jednou jsem u toho ovšem skoro prodělal infarkt. Poslední mise za Ordos, poslední 2 budovy nepřítele na mapě. Kdo to někdy hrál, ví že mise za Ordos byly vždy nejtěžší, slabé zbraně, raketomety jen ze Starportu, sabotér byl k ničemu (spolehlivě trefil leda tak zeď). Těžké tanky měli k dispozici o misi později než ostatní. Atraidové měli bezesporu nejlepší tank ve hře, Sonic. Jejich jednotky spolehlivě decimovali co jim přišlo do cesty a navíc mohli střílet přes sebe aniž by se poškozovali. Harkoneni mohli v době paláců používat zákopovou válku, prostě jste stříleli rakety a ani jste nemuseli pořádně vystrčit čumák ze základny. Jenže Ordové neměli nic, tak jsem to hrál, měl 2 poslední budovy ke zničení, připravoval jsem se na jejich likvidaci a nejednou počítač zhasnul, vypli proud a je to neměl uložené, tehdy jsem mysle, že to vyhodím oknem.
Mimochodem k těm chybám, měl jsem poslední už údajně opravenou verzi Duny 2, ale chyb tam stejně bylo několik. Počítač sice dokázal nahradit zničené budovy, ale pouze některé, obvykle jen věže, elektrárny a radar. Nepřátelský harvester po přejetí vojáka zastavil do té doby dokud na něj někdo nevystřelil, pak se někdy dal znovu do práce. Starport měl takové vrtochy kdy se prostě zasekl, fregata nepřiletěla a budova se tak zasekla na celou misi, ani zničení a nové postavení nepomohlo.
Pak samozřejmě jednotky produkované v palácích. Fremeni si dělali co chtěli a útočili na co chtěli, dost zbytečné jednotky. Sabotér snad v životě netrefil budovu, vždy jen zeď. Na rakety se používal takový trik, protože nikdy neletěla přesně, uložit, odpálit, netrefila, tak nahrát a odpálit znovu.
jj s hrat za Ordos bylo nejslozitejsi. Ja jsem si nikdy moc nezvykl na ty jejich "prebarvovaci" tanky vystelujici rakety s nervovym plynem (nejakou drogou asi), ale zrovna proti Sonicum se daly pouzit. Hlavne bylo nutny hned po "prebarveni" ciziho tanku mu zadat nejaky utok, idealne proti budovam. Samozrejme to neni tak ucinny jako kolona deseti Sonicu + opravna + alespon 2 transportni letadla, ale lepsi nez utracet za Palac.
Jo, prefarbenym tankom bolo treba hned zadat prikaz. Najlepsie ho poslat naspat do zakladne a robit tolko skody, kolko sa dalo. Napr. taky prefarbeny devastator s autodestrukciou sa dal celkom prijemne vyuzit.
Celkovo ale stacilo nastavat raketove vezicky AI do cesty a bolo o obranu postarane. Obist mapu po okraji a zautocit na zakladnu "odzadu". Na utok vacsinou stacili 4 tanky a auticko (autickom nalakat obranne jednotky do palby tankov) a potom uz len dokonat destrukciu. :)
Inak sa mi zda, ze raketometom sa dalo vyhnut. Teraz ale uz neviem, ci to bolo v Dune2 alebo Dune 2000. Rychlo chodiace auticka zmenili policko, kym dopadla raketa. Raketomety boli dobre akurat na raketove vezicky a likvidaciu budov.
Zato ale v Dune2000 sa za Ordosov dala hrat taka partizanska vojna, ked sa ofarbili superovi harvestre, odniesol ich cariol na hracovu zakladnu, vylozili vsetko korenie a ked vysli z rafinerky, cakal na ne rad veziciek a bolo po harvestri. A to opakovat dokola, az dosli pocitacu kredity a nemohol uz nic vyrabat. A potom uz len spokojne likvidovat superovu zkladnu. Bolo to zdlhave, bolo to nudne, ale bol to zaroven aj taky "The Ordos Way". :)
Inak na margo sonic tankov - mne sa zda, ze oni sice mohli cez seba strielat, ale robili si aj male poskodenie. Preto bolo vyhodnejsie ich poukladat tak, aby nestrielali cez seba. A tusim to bola jednotka s najdlhsim dostrelom, takze podla mna najsilnejsia jednotka v celej hre (a za rozumnu cenu :) ). Fremeni boli uplne nepouzitelni, jedine tak na nahodne odhalovanie mapy. Atreidi mali tusim este ornitoptery, ale to tiez bolo take onicom.
ornitoptery na budovy boli dobre len ked neexistovali veze, inac rychlo kapali.
vyborne boli v 2 veciach:
a) ked komp utocil v presile, tak najprv bombardovali utociace jednotky
b) pri vela prachoch pred utokom dokazali odlakat veze, ktorym chvilu trvalo kym sa natocili spat na jednotky
S přebarvovacím tankem tam byl zas bug, už si to přesně nepamatuju, kdy se kliklo tuším u přebarvené jednotky na Attack a čekalo se. Jednotka se pak přebarvila zpátky, ale mohli jste jí dávat příkazy dál a nepřítel na ni neútočil, s tímhle byla hra za Ordos nejjednodušší ze všech :D
deviatory sa dali vyuzit dobre tak, ze po tom ako nepriatelsky tank na cas ozelenel, bolo treba dat attack a s kurzorom zmenenym na terc s volbou targetu cakat na vratenie tanku na svoju povodnu farb a az potom mu dat order. Ten order bol brany ako od svojho naozajstneho sefa a tym padom mohol nicit svoju zakladnu donekonecna/kym mu computer nedal iny rozkaz.
Tam těch chyb opravdu hodně. Např. to, že nepřátelské jednotky útočily vždy pouze z jedné strany a nikdy nezměnily taktiku, prostě jen tupě posílaly jednotky ke zničení. Kdosi skripty umělé inteligence Dune II analyzoval a zjistil, že skript sice obsahuje inteligenci pro taktizování, ale díky chybě nikdy nedošlo k aktivaci potřebných procedur.:)
I tak ale Dune II byla úžasná hra. Nedávno jsem si ji zahrál znovu za všechny strany a jediné, co mi opravdu chybí, je možnost zvolit více jednotek najednou a dávat hromadné příkazy. Naproti tomu díky tomu byla hra o kus obtížnější (bylo těžké synchronizovat útoky), tak tím byla aspoň kompenzována malá umělá inteligence nepřítele.:)
Zkus Dune legacy. Remake co používá originální soubory s grafikou a zvukem.
Označování více jednotek najednou, multiplayer, vlastní mapy atd.
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/dunelegacy/index.php?title=Main_Page
fremeni byli náhodou super - akorát bylo potřeba postavit tak 10 paláců a už se jenom kochat jak čistí mapu. Jednou se mi jich podařilo nashromáždit tolik, že to na minimapě vypadalo jako ložisko koření na pochodu :D
Jóó DunaII to byly časy, to jsem byl ještě mladý a krásný. Teď už jsem jenom "a".