Kto hraval C&C po sieti vie ze co sa tyka stran tak bol nevyvazeny. Jednoznacne NOD bol silnejsi. Jednak v defenzive vdaka obelisk of light, ktory je vyrazne silnejsi ako obranne veze GDI, dalej v ofenzive recon bike ktore su vyborne hlavne v taktike hit&run, nicenie harvestrov a celkovo utocenie na budovy. No a potom mega silna atomova bomba ktora bola ovela destruktivnejsia nez Ion Cannon ktory malo GDI.
Co sa tyka Bullfrogu tak je skoda ze skoncili, robili fakt vyborne hry hlavne co sa tyka napadu.Technicke spracovanie im vecsinou az tak neslo. Co ma skor stve je prehnane vyzdvyhovanie Molyneuxa. Nemyslim si ze on bol jediny ktory tie hry vymyslal a navrhoval/designoval. Bol to cely team Bullfrogu, ostatne to aj vydiet na hrach ktore potom uz vydal vo svojom Lionheade. Uz zdaleka neboli tak revolucne alebo zaujimave/hratelne ako tie z Bullfrogu.
No hlavni rozdil v sile GDIxNod byl v tom ze v puvodni verzi byla dela Nodu tak silene levna ze obelisk nemelo cenu stavet... navic dela strilela i bez proudu. Druhy zasadni problem pro GDI byli tovarny na tanky ktere narozdil od Nod letist byli znicitelne jednou strelou atomovky coz diky absenci fog of war zasadne zpomalovalo expanzi GDI (nejlepsi taktika byli dva neviditelnaci a atom ... s troskou stesti protihrac prisel jak o contruction yard tak o tovarnu a byl konec). Na druhou stranu pokud se GDI podarilo udrzet v utajeni pozice yardu a tovaren a opravili cenu del tak GDI bylo v klidu anebrz mamut byl neuveritelne silny tank a stacilo jich par rozhazet po okoli nalezist a NODu brzo dosli prachy.... jo to byli casy :)
EA radši vydává Simpsonovi a doufá, že si tam lidé budou kupovat koblihy, když je tam teď Gil Gunderson prodává o čtvrtinu levněji. Smolař Gil ale podcenil neanglická zařízení, takže na nich padá.
Taky mě to moc nenadchlo. V době, kdy byly tyto hry aktuální, jsem si na základě nadšených recenzí koupil Populous 2, který má proti Populous ve verzi pro PC dvakrát jemnější grafiku (podobně jako Syndicate) a na první pohled vypadá opravdu dobře, ale jinak mě hra dost zklamala a zase jsem ji prodal. Zarovnávání krajiny a posílání katastrof na cizí národ. U prvního Populous chápu, že šlo o nový typ hry, ale aspoň to pokračování mohli autoři zajímavěji upravit, určitě by to šlo. Přitom například Powermonger se mi líbí, přestože ve verzi pro PC je naopak poněkud odfláknutý.
Ta obliba Populous jednicky asi byla zpusobena tim, ze se v roce 1989 jednalo o hru se zajimavym a neobvyklym GUI a taky zpusobem ovladani. Proste zajimavy a pomerne dobre naprogramovany napad, ktery se potom posunul dal az nekde v Black and White o vic nez desel let pozdeji :-)
[neco podobneho plati i v pripade FPS, kdo si dnes napriklad vzpomene na Hovertank? Az Wolfenstein tento typ her dostal do mainstreamu]