Vlákno názorů k článku Historie vývoje počítačových her (91. část – vývoj v leteckých simulátorech od polygonových modelů k voxelům) od Fexd - Do článku se vloudila malá a poměrně pochopitelná...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 8. 2013 11:04

    Fexd (neregistrovaný)

    Do článku se vloudila malá a poměrně pochopitelná chybička (či spíše opomenutí) - CYAC byl kompatibilní i s EGA a pravděpodobně i CGA (ale tím si po těch 20+ letech nejsem úplně jistý). Na EGA režim se přepínalo stejně jako u LHX, parametrem z příkazové řádky (což ovšem u mnoha "ošetřených" verzí nefungovalo a tak vznikla už tehdy mezi hráči fáma, že CYAC je VGA-only).

    První hra (nebo přinejmenším jedna z prvních) u které pozitivně vím, že vyžadovala na PC tvrdě VGA byla F-117A od MPS (což byla vlastně na PC vlastně "F-19 2.0", dokonce bylo možné mezi oběma verzemi přenést roster a tak plynule pokračovat v kariéře z F-19). Ta ostatně používala hodně podobné grafické postupy jako zmíněný CYAC.

  • 22. 8. 2013 14:38

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    Diky za upresneni. S EGA a CGA to muzu na DOSBoxu vyzkouset, nekde se najde jak puvodni verze, tak i ta "bez otazek" spoustena pres .com (tam to asi fakt nefungovalo, jak by se predavaly parametry zejo)

  • 22. 8. 2013 15:32

    Fexd (neregistrovaný)

    Existovala jedna verze zmíněného .com, která to uměla (ale to je pochopitelně otázka štěstí) - a krom toho, mám takový neurčitý pocit, že CYAC si pamatoval poslední úspěšně spuštěné nastavení, takže u dalších spuštění už nebylo nutno parametry zadávat (ale tohle je opravdu jen pocit, který může být chybný), každopádně, tím samým způsobem se zapínala podpora pro zvukové karty adlib.