Vlákno názorů k článku Historie vývoje počítačových her (97. část – další závodní hry pro více hráčů) od Stanislav Brabec - Tipuji, že algoritmus „překreslování“ v Traiblazeru vůbec není...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 10. 2013 16:56

    Stanislav Brabec

    Tipuji, že algoritmus „překreslování“ v Traiblazeru vůbec není potřeba. Celá herní plocha je ve skutečnosti statická. Vezme se plocha ve dvoubitovém režimu indexované barvy, vyplní se statickými perspektivními pruhy, a pak stačí pomocí přerušení ve vybraných řádcích změnit obsah barevných registrů. V jednotlivých snímcích se pouze mění čísla řádek, ve kterých k tomu dochází, a barvy, kterými se registry naplní.

    No, a míč je samostatný sprite, jehož vodorovný pohyb se zajistí jen zapsáním hodnoty do příslušného Player registru. Jediné, co se musí řešit, je svislý pohyb míče na Atari (to Atari, na rozdíl od Commodore, neumí).

  • 3. 10. 2013 16:58

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    jj taky si myslim, ze to maji reseno presne takto. Podobne se treba v Pole Position posunuji cerveno-bile pruhy na okraji jizdni drahy (nebo i v Elektra Glide? ted uz nevim presne).