Už samotný výběr respondentů - obeslat pár tisíc lidí, o kterých si myslíte, že jsou to učitelé... Nenapadlo vás třeba obejít několik desítek škol a požádat je o spolupráci? Já vím, komu by se chtělo namáhat kvůli blbý dizertačce...
Nechápu, proč by se na školách mělo učit něco, co se prakticky nepoužívá. Pamatuju si, co bylo keců kolem toho, když nás učili Pascal - že to je mrtvý jazyk atp.
Školy mají připravovat na zaměstnání - tedy v první řadě děti otupit, aby se přestali divit, proč je někdo nutí dělat nesmyslné věci a že jejich nadřízení jsou blbí až na půdu (protože to je ve většině zaměstnání čeká). Toho se dá docílit i s Linuxem, ale s produkty Microsoftu ještě navíc získají praktické znalosti.
Na žádného zaměstnavatele neudělá dojem, že umíte napsat dopis ve Writeru a že to ve Wordu "určitě zvládnete taky, ale nikdy jste to nezkoušeli".
Take si myslim, ze ten pruzkum nema moc vypovidaci hodnotu. Uz v uvodu popisovane "tezkosti" s jeho provedenim signalizuji, ze je to spise amaterska prace. Nicmene problemy v oblasti IT na skolach jsou (sam jsem ucil ;-) )
Ano, bylo by to krásné obejít ěnkolik desítek nebo stověk škol. Jenom počítejet s průměrem dvě až tři hodiny na školu. I když uvažuji, že co škola to cca. 10 odpovědí, zanamená to obejít na 600 odpovědí (které jsme získali e-dotazníkem) 60 škol a 180 hodin, tj. plný 1 pracovní měsíc. Takhle to bylo rychlejší. Ano nemáme takhle žádnou záruku validity a můžou tam být data mimo mísu (odpovědi lidí, kteří nesouvisí se sledovaným vzorkem), ale myslím, že jich bude velmi malé procento.
Prosím Vás, jedná se o průzkum využívaných technologií na školách z důvodu vytvoření co nejuniverzálnějšího webcastinového systému s možností synchronizace s ostatními médii. Samozřejmě, že dotazník obsahoval ještě další otázky a to zejména škálovací a na to je zapotřebí přesné stat. zpracování pro ověření stanovených hypotéz. Tyto výsledky jsou každopádně zajímavé a na víc jsou podpořeny i papírovou formou dotazníku. Tato forma ukázala, že procentuální schoda je takřka stejná, takže lze tvrdit, že elektronicky vyplněné dotazníky podávají v jistém směru validní výsledky. Vůbec nešlo o to zjisti co se učí!!!
Zvlastni, ja kdysi ziskal zamestnani mimo pocitace prave takhle :)
Normalne jsem na pohovoru vysvetlil, ze prislusne programy ani Windows neovladam, ale delal jsem uz s obdobnym sw a v principu jsou si vsechny podobne. A ze specializovany sw, ktery mi nic nerikal, bude mit nejspis stejne jen par funkci a neni duvod si myslet, ze bych ho za dva dny neznal.
Mala firma s jednim majitelem dodavam, ten se mnou delal pohovor a byl to Windowsak odshora dolu.
Nejde to takhle Linux už dozrál v nepřehlédnutelnou platformu a postoj učitelů je obrazem degenerace a pohodlnosti celého školství jako systému. Při takovém postoji školství nemusíme vyučovat raději vůbec nic.
Linux je stejně nepřehlédnutelná platforma jako OS X, BSD nebo Solaris. Možná by se mohlo ve škole zmínit, že existují i jiné systémy, ale v praxi se s nimi nejspíš nesetkají (pokud nejde o studenty síťařiny nebo počítačové grafiky).