Vlákno názorů k článku Integrované vývojové prostředí Lazarus: jen zdánlivý anachronismus od frank128 - Škodaže neni aj alternatíva k C Builderu... pre...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2022 1:04

    frank128

    Škodaže neni aj alternatíva k C Builderu... pre C++. Object pascal som kedysi používal, ale už si z toho nič nepamatám... viem že pointery sa v Pascale robili strieškou, namiesto hviezdičky, ale to je tak všetko. Prečo nemohli to IDE rozšíriť aj o iné jazyky? Ten komponentový spôsob programovania nebol najhorší, na rýchly vývoj aplikácií je ot ako stvorené. Ešte je tu Qt ale to je zase trošku o inom.

  • 6. 1. 2022 9:58

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    Když jsem Lazarus před měsícem začal testovat, tak to pro mě byl návrat o 20 let zpátky. Mezitím jsem Pascal vlastně neviděl, ale dalo si zvyknout vcelku v pohodě. Ano, má to svoje specifika a někdy i nelogičnosti, ale to každej dnešní jazyk, takže na naklikání GUI + reakcí dobré (a další věci jdou psát v něčem jiném, když bude potřeba).

    Ad rozšíření - to by bylo skutečně dobré.

  • 6. 1. 2022 15:53

    František Ryšánek

    Ohledně C++, nedávno jsem něco plodil v Ultimate++ . Není to sice kopie BCB, to IDE je poněkud "svoje", ale podle mého jsou některé věci (třeba nativní dědičnost vizuálních tříd) řešeny lépe než v BCB (to býval trochu kočkopes s pascalovou OWL pokud se nepletu) a třeba ve srovnání s klasickým QT vizuálním designérem formulářů má mechanika U++ formulářů blíž wokenním RADům (Delphi). = Řekl bych že hoši od U++ odvádějí veliký kus poctivé práce.

  • 7. 1. 2022 18:19

    cc

    Upp by možná byl i na samostatný článek.

    Je to ale další z toolkitů, co člověku nutí svůj "správný" styl a v tom frameworku je řada věcí, které člověk vůbec nepotřebuje (třeba různé parsery a tak, které používají v tom jejich vlastním IDE).

  • 7. 1. 2022 21:29

    František Ryšánek

    Zjevně jste se do U++ ponořil hlouběji než já :-)
    No... jasně že grafickým GUI designerem je člověk maličko sešněrovaný - to je daň za rychlé klikací skládání GUI. Zkusil jsem si cvičně i tu svobodu, napsat základ GUI aplikace v holém MinGW GCC - děkuju nechci :-)
    Třeba vnímám, že každý ten "framework" má nějaký svůj způsob, jak přivázat na různé akce či události v GUI obslužné funkce (callbacky). Toto není standardní součást C++, tak holt to má každý nějak po svém, jako nadstavbu. Já jsem hobbík a moc jsem toho nezažil, ale pokud srovnám BCB, Qt a U++, tak mi připadá, že v U++ mám největší svobodu. Je to nejblíž duchu standardního C++ a v "maximální užitečné" míře to vychytávky moderního C++ využívá. Jasně, U++ má spoustu "svých" datových typů a tříd (i nevizuálních), obvykle s velkými písmeny na začátku - v tomhle jejich "vesmíru" máte třeba dost bezešvě vyřešený Unicode, pokud se správně pamatuju... ale můžete prakticky stejně svobodně využívat STL nebo co se to vlastně k moderním překladačům přibaluje, můžete používat standardní Céčkové konvence a knihovní funkce...
    A jestli se správně pamatuju, tak svoji "standardní knihovnu" včetně "contrib" komponent (bazaar) to má ve zdrojácích, takže pokud pozměníte nějaké základní CFLAGS, tak si to při prvním dalším buildu prakticky překompiluje i všechny použité součástky ze své "standardní knihovny" :-)
    Já jsem v U++ klikal dost primitivní vizuální aplikaci, a dost mi v základech pomohli klíčoví vývojáři, kteří se vyskytují na fóru (Mirek a Iňaki). Dohromady jsem byl příjemně překvapen.

  • 6. 1. 2022 16:50

    bez přezdívky

    Tenhle způsob práce s pointery skoncil s pascalem pro Delphi 1 pred cca 30 lety. Jazyk se posunul obrovsky, má většinu moderních rysů. IDE se pokusili rozšířit o PHP (HTML Builder), ale to se neujalo.