K tomu Adobe na M1 doplnění: Jejich vývojáři tvrdí, že aplikace nemůžou jednoduše přeložit novým Xcode, protože Adobe má kód prošpikovaný voláním API OpenCL, které je v macOS jen pro Intel, ne ARM. Na M1 je podporován jen Metal (který nahradil OpenCL v OS Applu v roce 2014). Jestli musí přepisovat všechny kernely z OpenCL do Metalu, tak jim vůbec nezávidím. I když, měli na to 6 let.
Stejný problém mělo Adobe s přechodem na 64 bitů. Apple jim dal 64bit Carbon, ale do finální verze macOS si to rozmyslel (64bit verze proto vyšla jen pro Windows, na macOS museli přepsat do Cocoa).
Nicméně OpenGL/OpenCL jsou stejně už mrtvé. Žádné nové verze nebudou. Jsou různé možnosti řešení, např. si můžou udělat konverzní knihovnu, která automaticky transformuje volání OpenCL (nemusí teda přepisovat jednotlivě všechny shader programy). Používá se to např. pro OpenGL ES (ANGLE převádí na Metal nebo Direct3D na příslušných platformách) a SSE na ARM SoC (převádí na NEON).