Nekteri zkuseni programatori wxPython nedoporucuji, jini ano, rozhodne nelze hazet vsechny zkusene programatory do jednoho pytle. Ja wxPython pouzivam a naprosto si nemuzu stezovat, jde o vyborny toolkit, ktery je perfektne prenositelny, pouziva nativni widgety (velke plus pri psani programu pro konzervativni zakazniky) a vyborne navrzeny. Samotne wxWindows za sebou maji vice jak trinact let vyvoje.
Nevim jak muzete odsuzovat neco co sam dobre neznate, a wxWindows zrejme moc neznate kdyz si kladete otazku zda podporuji kontejnerove umistovani widgetu. To samozrejme podporuji jiz davno a v dokumentaci je take napsano ze je to jediny doporuceny zpusob tvorby GUI. Neni podle me dobre kydat spinu na neco o cem nic nevim. Jinak s tim ze widgety by se mely povinne umistovat do kontejneru samozrejme souhlasim.
Opet tu padl mytus ze wxWindows maji spatnou dokumentaci. To je nesmysl, wxWindows samozrejme maji zdokumentovane v podstate vsechno co lze, k wxPython se samozrejme dodava demo ktere obsahuje demonstraci kazdeho jednoho widgetu, funkce a jejich vlastnosti.
Na zaver dva postrehy. Nejprve citat Guido van Rossuma (tvurce pythonu).
wxPython is the best and most mature cross-platform GUI toolkit, given a number of constraints. The only reason wxPython isn't the standard Python GUI toolkit is that Tkinter was there first.
a jeden muj postreh: Jestli povazuji nejaky stul tvorby GUI za archaicky, pak je to styl obsazovani handleru na tlacitku OK, stazeni hodnot z formularu, validace hodnot a nasledne nejake akce. Jediny dobry pristup (trosku fasisticke, ale podle me pravdive :-) je navrh s pomoci Model-View-Controller architektury. V tomto smeru se nejvic tesim na Traits/TraitsUI od Enthoughtu (viz http://code.enthought.com/traits/). Bohuzel se orientuji predevsim na Windows verzi a prave svoji distribuci pythonu predelavaji pro verzi 2.4, nicmene toto je cesta kterou bysme se meli pri vyvoji GUI ubirat.