Vlákno názorů k článku Jak na účetnictví na Linuxu (2) od Aromeo - Teda pánové a dámy, obdivuji Vaši snahu zaobírat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 10. 2002 20:50

    Aromeo (neregistrovaný)

    Teda pánové a dámy, obdivuji Vaši snahu zaobírat se účetnictvím v linuxu, potažmo v MySQL. Ale měl bych pro Vás super rychlé a zcela spolehlivé řešení. Doporučuji smazat Vaše slavné distribuce linuxu, přestat tu s nima machrovat a konečně si nainstalovat Windows XP, které vyřeší všechny Vaše problémy. Nejen, že se zbavíte žravého systému s odpornou napodobeninou Windows, ale i Vám ubyde starostí a potřeby čtení dlouhých nudných manuálů. Windows XP nejne že můžu všem doporučit, ale můžu všechny ujistit o jejich perfektní stabilnosti a bezpečnosti. Nehledě na to, že se nebudete muset trápit s nějakou napodobeninou účetnictví v ubohé MySQL. Existuje přece spousta tak skvělých účetních programů a vy tu ztrácíte čas. Prosím Vás vezměte rozum do pinzety a nechte si poradit. Aromeo

  • 24. 10. 2002 21:07

    Danny (neregistrovaný)

    Ano, toto je vicemene pravda.
    Proc se zabyvat pomerne zlouhavym a slozitym procesem vytvareni jakehosi "podivneho" systemu ucetnictvi na linuxu (kde je mimochodem temer jakykoliv proces vytvareni cehokoliv zlouhavy), kdyz zde mame uz dlouhou dobu vyvijene, existujici, a tedy i fungujici programy do Windows. A nakonec ani snad neni nutne pouzit primo posledni verzi tohoto operacniho systemu (ano, ikdyz mnozi z vas o tom mohou pochybovat: Windows je operacni system), Windows XP. I starsi verze Windows vyhovi pro pouziti v ucetnictvi, zvlaste pak na pomalejsich strojich je vhodnou volbou. Jde predevsim o to ze pro Windows jiz existuje siroka rada programu pro ucetnictvi jejichz obsluhu a pouzivani navic kazdy jiste hrave zvladne (coz opet nelze zcela spolehlive rici o Linuxu), staci si jen z techto programu vybrat, jaky je Vam libo. Proc se tedy skrabat za levym uchem pravou rukou?

  • 25. 10. 2002 23:25

    the (neregistrovaný)

    Děkuji oběma věci znalým pánům za velmi hodnotné příspěvky k tématu "účetnictví na Linuxu". Jen bych si neodpustil drobnou poznámečku: příště než odešlete podobné diskuzní příspěvky (které se ať již náhodou, nebo snad možná účelově snažily vyvolat flame -- aslespoň v kontextu tak vyzněly), aby si uvědomili, že se tento server zabývá Linuxem a ne produkty Microsoftu.

    Poněkud vulgárněji: Jděte se svými radami do Živě!

    EOF

  • 26. 10. 2002 20:25

    A (neregistrovaný)

    I já Vám děkuji za pochvalu. Samozřejmě jsem si vědom mých hodnotných příspěvků a proto zde napíšu jeden další. Není pravda, že se můj příspěvek účelově snažil vyvolat flamewar. Zřjmě jste to tak pochopil pouze vy a další jeden slaboduchý kolega, který se z toho, že má na svém počítači nainstalován linux a nemá rád windows, málem udělal. Je mi ho hrozně moc líto, jestli jsem ho rozčílil. Zřejmě ho při vyslovení slova Microsoft začíná brát neutuchající zlostná křeč. Opravdu je mi ho líto a mohu mu jedině doporučit nějakého ochotného doktora který mu jistě bude nápomocen.
    Abysme se vrátili k tématu - ano toto je server zabývající se linuxem, ale to neznamená, že by tu byl zákaz psát o windows. Naopak - přímo k tomu vyzývá. A já jsem právě chtěl připomenout, že proč je nutné zabývat se takovou "kravinou" jako je výroba účta na linux, když zde máme spoustu kvalitních programů pro platformu windows.
    Jinak Vás musím překvapit, ale na Živě jsem opravdu zašel poradit ohledně Internet Exploreru a jeho chybám. Bohužel jsem byl shodou okolností opět označen za vyvrhela. Bude to zřejmě tím, že zmiňovaný slaboduchý kolega zřejmě má své útočiště i na Živě.cz kde si léčí své mindráky. Je mi ho velice líto a tímto bych mu chtěl popřát brzké uzdravení. A

  • 27. 10. 2002 1:03

    the (neregistrovaný)

    Nevím proč Vám kolega příjde slaboduchý (že by proto, že je linuxák?), možná je to proto, že použil několik, ne zrovna košer slušných slov. Kupodivu ani Vaše reakce, nebyla zrovna slušná. Budiž.
    Myslím, že příspěvek byl skutečně poněkud flameový, ale i to nechme stranou.

    Ürčitě by mě (a tuším, že nejenom mě) docela zajimalo, proč Vám příjde psát účto na Linuxu jako "kravina". Pokud za odůvodnění považujete existenci podobných programů na jiné platformě (potažmo komerční platformě), pak se přímo nabízí označit za slaboduchého Vás (prosím neberte to osobně, je to pouze úvaha).

    S Živě.cz jste mě nepřekvapil a dokonce bych (vzhledem k tomu, že jsem onen server kdysi rovněž navštěvoval, dnes už pouze příležitostně) něco takového čekal. Co se jiných útočišť mého ("slaboduchého") kolegy týká -- nic o nich nevím, ale obávám se, že na Živě.cz má útočiště mnoho jiných velmi, velmi slaboduchých lidí (dokonce bych mohl i jmenovat a to nejen mezi autory). Je až s podivem, že se tam vyskytují i lidé jako Hynek Hanke.

    Nezbývá, než Vám popřát hodně úspěchů na Živě.cz, a do budoucna snad i na Root.cz.

    Na další zajisté užitečné příspěvky k tématu se těší
    ~the

  • 27. 10. 2002 18:21

    nautilus (neregistrovaný)

    Predem, jako slaboduchy se rozhodne necitim (myslim, ze bych se to prinejmensim od sveho okoli dozvedel)


    Datum:
    27.10.2002 01:03:28, jo a o tom, ze existuje nejake zive.cz jsem se dozvedel az zde, nemam cas se na internetu zabyvat kravinami. Nejsem zastance ciste Linuxu, ale funkcnich a kvalitnich systemu a to se diky bohu netyka jen jeho (tim myslim, ze proste mame na vyber). Co se tyce "vaseho" windowsu a jeho exploderu opet bych vas odkazal na http://www.ha.cz . Co se tyce vasich kecu k Linuxu a lidem zabyvajicich se jim dovolte abych vas poucil o historii a soucastnosti pocitacu a zaroven o soucastnosti systemu a to hlavne v "extremnim nasazeni". Prvni graficky operacni system vznikl, nebyl to windows 3.11, vznikl v USA cca pred 25 lety a jmenoval (jmenuje) se Unix, graficky byl pochopitelne jeho window (ne windows !!!) manager, unix uz existoval o neco drive, tento system vypadal a umel toho asi tolik co Windows 95,98 a mel 64 kb.Pocitace se vyvijely dale, a tak vznikaly i napriklad podnikove IS a podobne, nebo taky na zacatku 80. let byl vyvinut dosud jeden z nejlepsich CAD, CAM,.. system Catija, je take (jeho nove verze) dosud pouzivany napr. v automobilovem prumyslu.V roce 1985 Linus Torvalds, student z Finska, v ramci nejake sve prace na fakulte informatiky a vypocetni techniky vytvoril program, podobny jadru systemu Unix pozdeji pojmenovany jako Linux, nekdy v tomto roce se ho ujal vznikajici projekt GNU. Vyvoj sel opet dal a napr. v roce 1986 spolecnost Apple jeste s dalsimi, opet z USA, vyvinula svuj Mac OS2,jako vubec prvni komercne uspesny graficky OS a to i mezi domacimi uzivateli, i kdyz je 16 let stary umi toho mnohem vice nez windows. Jako reakci na tento system tehdy jiz pomerne pocetna komunita vyvojaru kolem GNU a dalsi spolecne vyvinuli, take prekvapive graficky window manager pro Linux. Tak sla leta dal uplatnily se pomerne dobre a neustale se zlepsujici standarty vychazejici z Unixu. Site a internet (v te dobe uz skutecne!!! existoval, nikoliv od roku 98) byly pomerne bezpecne, bylo par elitnich hackeru, kteri se sem tam nekde nabourali (P.S: tehdy to 12-ti leti kluci nezvladli). V roce 95 vsak zacala doba temna pocitacu, prisel jakysi Bill Gates se svymi Windows 95, pochopitelne jak Microsoft, tak jeho system nemeli o existenci nejakych siti, nebo dokonce internetu poneti, presto se nejakym zahadnym zpusobem rozsirili (na to ma zajimavou teorii hra XBill -:)) ). S 98-ickami SE!!! prislo jakesi """sitove""" rozhrani, ktere bylo bezpecne asi jako cednik neni diravy. Od te doby nastala faze 2, pocitacove doby temna, doba tisicovek uspesnych 12-ti a vice (i mene) letych hackeru, tisicovky viru, trojskych koni explo-itu a podobne. Diky uplatkum Microsoftu a naslednem nasazeni Windowsu napr. v nekterych (mimo jine dosud i v tom ceskem) IZS bylo ztraceno nemam odvahu si ani typovat kolik lidskych zivotu (k tomuto existuji i podlozene analysy) a prevazne v soukromem sektoru take mnoho jiz mene dulezitych penez. Deti jsou niceny stovkami nelidskych her tezce dotovanych Microsoftem, v kterych behem nekolika mesicu ci let vidi vice krve, nasili, brutality, zlomenych kosti a podobne nez vojak v prvni linii za celou svou karieru (to je podlozeno vyzkumy), diky nedokonalosti vaseho oblibeneho Exploderu maji take pristup k strankam s pornografii, nasilim a podobne, krome Exploderu jsem jeste nevidel prohlizec, ktery by toto pomoci systemu klicovych slov, nerikam, ze naprosto dokonale, nedokazal zakazat. Jako zarici hvezda se vsak na pocitacovem nebi objevily ruzne distribuce uz ne ciste akademickeho OS Linux, ktere jako vubec prvni byly a jsou schopny (cim dal vice, nastesti) konkurovat Windowsum a to hlavne mezi beznymi uzivateli a mensimi a dosud spatne technicky vybavenymi spolecnostmi. Nektere distribuce zacaly pouzivat i obri spolecnosti. Linux se uplatnil take v oblasti vedy, pomoci nej bylo vyvinuto spousta leku, lecebnych metod a podobne, vedci diky nemu mohli provest jinak neproveditelne virtualni pokusy ci vypocty, napr. na nejvykonejsim, Japonskem, pocitaci sveta zkouma Linux zmeny klimatu a jev globalniho oteplovani viz: http://sillicon.com . Pomaha take pri vyzkumu rakoviny a mnoheho dalsiho, na takove veci Windows pouzit nejde. Po utocich 11. zari po celem svete nastala hospodarska recese dnes levny, stabilni, bezpecny a vykonny Linux a jeho systemy a programove vybaveni setri a vydelava vsemoznym spolecnostem obrovske penize, ridi prumyslove vyroby, chrani rozsahle a dulezite site a data po celem svete a mnoho dalsiho. Zatimco "novy" Windows XP prinesl jen absolutni ztratu soukromi a svobody co se dat, pohybu na internetu a podobne tyce.

    K VYUZITI V UCETNICTVI A PODOBNE: Nekdo muze tvrdit, ze kvalita napriklad ucetniho a podnikoveho systemu neni zavisla na OS, ale na kvalite jeho zpracovani, jiste kvalita zpracovani je pro dobry jakykoliv system ci program nutna, ale co rychlost, stabilita, cena a bezpecnost toho na cem tento system potazmo program stoji, to s ucetnictvim, podnikovym rizenim a nejen s tim, zvlaste co se tematu "bezpecnost dat vs. internet a spol.", tyce nesouvisi? A co se kvality, logiky a rychlosti uzivatelskeho prostredi systemu a v neposledni rade dnes take, tak dulezite snadnosti a rychlosti pristupu na internet (urcite naprosta vetsina lidi nebude pouzivat jediny program) tyce to snad taky ne?

    TED K DISKUZI (UZ JEN PRO LIDI ZABYVAJICI SE OPRAVDU TOUTO DISKUZI!!!):Myslite si, ze v praxi je mozne uplatnit modelovani a napr sledovani a podobne prace (mysleno analyticke modelovani apod.) v systemu podnikoveho rizeni, ucetnictvi, logistiky a podobne v 3D rozhrani? 3D WM na http://www.3dwm.org .

    P.S: Predeslymi dvema prispevky jsou mysleny prispevky dvou Windows maniaku (Danny+Aromeo, viz predesly prispevek)

    Jeste jednou se omlouvam za vulgarni vyrazy v predeslem prispevku, uznavam, ze jsem se nechal unest.
    nautilus

  • 26. 10. 2002 12:10

    nautilus (neregistrovaný)

    Tato konference je konference prevazne systemovych specialistu, programatoru a podobne, podle me se zabyva diskuzi o moznem vylepseni a jeste vetsim zlevneni vsech techto nejen zjednodusene receno ucetnich systemu pod systemem Linux. Pro Micro and Soft brains zduraznuji, ze na Linuxu a spol. existuji spickove systemy ekonomickeho a podnikoveho rizeni, ucetnictvi a podobne. Jenze za a) vzhledem k tomu, ze jsou urceny pro velke spolecnosti jsou velmi drahe b)nedaji se absolutne srovnavat s Shitdowsovymi produkty, jsou podstatne lepsi a to vcetne uzivatelskeho rozhrani pro stanice.
    P.S: Videli jste uz pod Shitdowsama napriklad 3D WM pomoci , ktereho je a hlavne bude mozne modelovat vztahy jednotlivych modulu a podobne, to neni fantazie, to je http://www.3dwm.org.

    Poznamka pro debily (ano, je to pro ty, kterym odpovidam): Lituji lidi, kteri si toto "mysli", ti nebudou trpet asi jen debilitou, slepotou, hluchotou, apatii,... .
    Vsadim se, ze pouzivate Exploder podivejte se tedy sem http://www.ha.cz.
    Windows vyjma jeho ohromnych der je ucelove udelan ,tak a to zvlaste XP, tedy tak aby si spolecnost Microsoft mohla prohlizet ci pouzivat jak se jim libi vase data (preji hodne obchodnich uspechu s Windowsem, zvlaste pokud se zabyvate napr. vyvojem neceho...).
    Dovolte abych uvedl jednu ze svych vlastnich zkusenosti: jiste firme jsme delali sit natukli otazku Linuxu, ale chteli Windows, tak jsme posadili pred stanici asi 12-ti leteho kluka, kteremu jsme par veci vysvetlili -:)). Udelali jsme malickou NT sit "server"+2 stanice zkonfiguroval ji clovek s NT Professionalem a pracne pouzil vsechny servis packy. Tak k veci, tomuto cca 12-ti letemu klukovi se povedlo do teto podle vas super zabezpecene site dostat asi behem dvou hodin, s tim, ze mel pristup na internet (a kdo dneska nema).
    P.S: Testovali jsme Linuxove servery myslim, ze i pro ty mene inteligentni bude stacit kdyz reknu 17 elitnich hackeru, bez uspechu ze strany hackeru.

    P.S: Omlouvam se slusnym a inteligentnim lidem za nektere vulgarni vyrazy, ale po precteni predeslych dvou "prispevku" pochopite.

  • 29. 10. 2002 17:01

    nautilus (neregistrovaný)

    No, pokud nesedite za nejakym hodne dobrym firewallem, tak by se v okne takoveho maleho Javascriptu mel zobrazit obsah vaseho disku C. POZOR! Pokud za necim takovym nesedite radsi bych vseobecne na tyto stranky nelezl.

  • 29. 10. 2002 20:11

    Ivan (neregistrovaný)

    Vy si delate srandu? To neni zadny Javascript - staci se podivat do zdrojaku - za to je prece zodpovedny tag IFRAME (myslim,ze je implementovan jen v IE) - ktery vytvari plovouci ramy. V plovoucim ramu se zobrazuje dokument jehoz URL (po SRC) je zadan a dokumentem muze byt pochopitelne (definice URL to umoznuje) i soubor na disku ci adresar (src=file:///C|/) - coz je tento pripad. Cili ja vidim obsah sveho adresare (coz ale mohu udelat daleko jednodussimi prostredky) ale nikdo jiny ho samozrejme nevidi!!!

  • 31. 10. 2002 20:07

    nautilus (neregistrovaný)

    Ne, jedna se odkaz do lokalniho systemu souborů v Javascriptu: file:/C%7C/ , i kdyz je mozne, ze ten plovouci ram je, tak vytvoreny.
    Pred IE se umi kryt uz aji Javascript? Paneboze...

  • 1. 11. 2002 20:35

    Ivan (neregistrovaný)

    s Javascriptem to nema nic spolecneho. Zadny takovy odkaz tam navic neni. Jde jednoduse pouze o plovouci ram s obsahem file:///C|/ (to same docilim, kdyz toto dosadim do radku Adresa v IE). At tak ci tak dulezite je, ze obsah sveho disku vidim jen ja, ne?

  • 27. 10. 2002 18:49

    nautilus (neregistrovaný)

    Jo? A jaktoze teda Microsoftu trva vyvoj systemu ovladani pocitace pomoci gest. mimiky a hlasu pekne dlouho(podle jeho vlastnich slov uz nekolik let, planuji jeho uvedeni na trh kolem roku 2006,coz u Microsoftu znamena tak rok 2060, taky ma byt pekne drahy), kdyz pod Linuxem uz tento system nejakou dobu bezi (co se tyce gest a mimiky, jeste jsou ve vyvoji HW zarizeni, ktera maji byt dostupna i pro uplne normalni uzivatele za udajne velmi dobrou cenu, s jejich dokoncenim se pocita snad za par mesicu a zatim je je castecne schopna nahradit obycejna webkamera).
    K tomu skrabani se za levym uchem pravou rukou opravdu nevim proc to jeste delate -:)) . A k prostredim a ovladani Linuxu, tam je na tom taky daleko lepe.
    P.S: Uz jste nekdy zkousel vyjma KDE wm jako jsou GNOME a ENLIGHTENMENT a treba prohlizec jako je KONQUEROR, OPERA ci MOZIllA, nebo taky jeste "komplexní" balíky StarOffice a KOFFICE, studia jako je AYAM, ARTOFILLUSION a mnoho dalsich? Az je vyzkousite pak mluvte o "nesnadnosti" ovladani Linuxu potazmo jeho wm. -:))

  • 27. 10. 2002 18:30

    nautilus (neregistrovaný)

    KDE neni napodobeninou Windowsu a Linux sam o sobe, jak uvadim v komentari nize, je mnohem starsi nez Windows. K tomu KDE, vyslo z principu, jak taky uvadim nize, Mac OS2 takze napodobeninou je Windows, nevyjmaje to, ze temer vsechny technologie pouzivane pod Windows byly nekde ukradeny nekde jinde a pred jejich implementaci jeste obvykle radne zmrseny. A k tem manualum reknu jen jedno http://www.suse.cz .