Toto jabber/jabbim.cz potřebuje, lepší publicitu.
Poslední dobou (imho) bylo hodně zlé krve ohledně jabberu u nás. Spousta lidí opustila služby jabberu, nebo je posunula nazpět do kolonky, něco tu mám, ale nezajímá. Další velká část lidí přešla na projekty typu GTalk/Meebo(zmíněný) se slovy. Jabber/XMPP to nefunguje -> je to mrtvý nahraji si tohle to funguje.
Vydání nového trasportu a jeho velmi rychlé nasazení způsobilo nemilý šok a ztrátu důvěry pár lidí, ale to se od nasazení takové technologie dalo čekat. Do budoucna je to rozhodně plus.
Jen mě chyběla otázka na konkrétní funkce plánované, nebo načtrtnuté do budoucna.
Konkrétně mě by zajímala implementace centrální historie (Ku příkladu jako má GMail.)
A webová implementace rozhovorů a diskuzí přes MUC, které by pomalu ale jistě přitahovali zájemce z internetu, aniž by nutila nás uživatele jabberu zapínat webový prohlížeč. (Ku příkladu by se jim mohl založit ID a VCard na základě informacích podaných na webu, který by mohli následně použít pro komunikaci mimo prohlížeč, jakási podobná filosofie právě přitáhla lidi na meebu, spousta uživatelů ani netuší, že na pozadí je něco napsané na XMPP, ale považovala meebu za pokročilejší verzi ICQ2GO)
PS: Rád budu nadále podporovat aspoň formou VIP a konzultace s lidmi všude možně. Doufám, že pokud vznikne nová funkce najdu si čas udělat návody na wiki
Jabbimu hodne skodi arogance, se kterou do diskuzi s uzivateli pan Pinkas velmi casto prichazi. On sam ma nemalou zasluhu na tom, ze nektere lidi odradil.
Já mám zcela opačnou zkušenost. Píšu vlastního jabber klienta a asi před rokem se mi stalo, že jsem si vyrobil chybu, která jabbim server skoro položila. No, nepochválil mě, ale žádnou aroganci jsem nezaregistroval.
Souhlasím. Arogantní jednání a obrovská nestabilita byly pro mě rozhodující. Kvůli tomu jsem třeba já přešel z jejich VIP účtu na GTalk. Od té doby mám stabilní jabber komunikaci.
Předem moc děkuji za poutavý a poučný rozhovor. S kolegy hanícími tuto službu nemohu souhlasit. S Jabbimem jsem nikdy neměl výrazný problém (a pokud už ano, tak ne více než s ICQ). Jejich klient taky vypadá pěkně. Platím i VIP a se službami jsem VELMI spokojen. Už ta stabilita (dřív to bylo fakt horší, ale díkybohu to napravili). Myslím si, že mají právo být hrdí na svůj server, pár chybiček nikoho nezabije. Ukažte mi nějaký jiný funkční přenos souborů i na ICQ, což jsem začal využívat. Už to mě utvrzuje v tom, že platit VIP je něco na nic.
Přeji provozovatelům Jabbimu hodně úspěchů a jejich konkurenci méně závisti. Každý si nějak přeci vyděláváme. Pokud je produkt dobrý, podpořím ho i finančně. A to Jabbim rozhodně je.
Omlouvám se za chybu v příspěvku (štve mě, že nemohu tady na Rootu upravovat své příspěvky, ach jo), chtěl jsem napsat, že platit za VIP považuji za dobrou věc, prospívající vývoji serveru.
Nepamatuju si, kdy mi naposledy spadnul Jabbim jako takový. Za dobu, co ho používám, jsem zaznamenal jediný výpadek asi na dvě hodiny (poškodila se databáze jabbimu). Výpadky ICQ transportu nepočítám, to je problém transportu.
Používám už několik let Jabbim (od dob, kdy se ještě Jabbim nejmenoval) a zároveň jabber od Googlu (pravda, jen na pár kontaktů). Googlí jabber rozhodně za stabilní považovat nemůžu. Byly doby, kdy byly výpadky na Jabbimu časté, ale tak za poslední rok si výpadky skoro nepamatuju (pouze ICQ transportu (mám VIP), po přechodu na HiICQ se to ale dost zlepšilo), ke Googlu mi spojení tak jednou za dva týdny vypadne (jsem připojený téměř nonstop).
Klienta by to mělo ovlivnit maximálně tak, že nahlásí, že neví, co s tím má dělat, případně se odpojí. Rozhodně by neměl spadnout. Jestli se s tím klientská aplikace nevyrovná, je to chyba klientské aplikace.
Vsetci maju gmail. je jednoduche pozuvat Gtalk. Ja som zostal pri jabbime hlavne kvoli Jabber disku, ktory riesi, vacsinu problemov s prenosmi suborov.
Faktom je, ze Jabbim voci GTalku moze prerazit len doplnkovymi sluzbami, ktore google nema, alebo zanedbava.
Ač nerad, musím souhlasit. Byl jsem nadšeným VIP uživatelem, který na Jabbim přispěl a rád, ovšem pak jsem se setkal s arogancí pana Pinkase, která mne odradila natolik, že jsem odešel jinam. Od provozovatelů služby, kterou si platím (resp. na kterou přispívám), prostě očekávám profesionální přístup. Naneštěstí má pan Pinkas poněkud vznětlivou povahu a nechává se někdy hodně unést. I když to nevypovídá nic o tom, jak schopný je admin/technik/programátor, lidi to prostě odradí. A to je škoda.
No neni to jen ke skode, diky pinkasovi mame svuj vlastni jeabber server, jeho arogance a zneuzivani pravomoci me presvedcili, ze jabbim.cz opravdu ne.
Myslim ze bez nej by byl jabbim mnohem dal, ale je mozne ze by ani nebyl. Nevim a neresim, resim jine veci :).
Tim vlastni server myslis Linjab.cz? Jak vam to nebezelo 3 dny a musel jsem se sklopenejma usima vratit na Jabbim? Aha, tak pak jo. Ty se tak muzes do nekoho navazet...
Z hlediska kvality jeho práce bych proti Pinkymu výhrady neměl. Jen s tím svým vystupováním by mohl být trošku reprezentativnější. Se zneužíváním pravomocí z jeho strany jsem se nesetkal, možná zprostředkovaně "z druhé ruky" v podobě nějaké reference, ale to už si nepamatuji a do úvahy to neberu.
Také mám vlastní Jabber server, mašinku zcela pod svou správou, co mi občas zafouká pod stolem. S adminem a jeho chováním, resp. vystupováním jsem naprosto spokojen.:-D