Vlákno názorů k článku Jsou Windows za peníze a Linux zadarmo? od petr - dobrý článek, bohužel technokrati na rootu to nejsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2009 20:08

    petr (neregistrovaný)

    dobrý článek, bohužel technokrati na rootu to nejsou schopni ocenit a pochopit, protože co není v číslech jako kdyby neexistovalo, v praxi to ale vždycky neplatí

    mnoho diskutujících se dovolává LO, ale co sami předvádí je hodně pod úroveň; obávám se, že většina zdejších kritiků mnoho Linuxových stanic do produkčního provozu nebyla schopna nasadit protože se vymlouvá na neschopnost nadřízených porozumět jejich genialitě; já osobně si vážím těch adminů, kteří umí především přesvědčit své nadřízené co je pro firmu skutečně nejvýhodnější; stěžovat si umí každý

    s posledním odstavcem článku naprosto souhlasím; cena není a nemá být hlavním argumentem nasazení Linuxu; přesto má Linux řadu svých předností pro které má smysl ho ve firemním prostředí nasazovat na pracovní stanice

  • 7. 8. 2009 3:07

    Jencek (neregistrovaný)

    V čem je proboha ten článek dobrý? Napadá mě snad jen jedna věc (i když ani tou si nejsem jistý). Článek by snad mohl být dobrý v tom, že upozorňuje manažery na to, že je nutné při výběru operačního systému (resp. sw obecně) přemýšlet. Otázkou je zda root.cz vůbec někdo z manažerů čte.

  • 7. 8. 2009 16:06

    petr (neregistrovaný)

    ano, takto nějak může vypadat článek pro manažery, kteří na tento server nechodí

    tento článek je především určen pro adminy, kteří jsou schopni se zbavit své zabedněnosti; je to ukázka způsobu komunikace s manažerem; kdo jiný by měl přesvědčit svého manažera, co je pro firmu dobré a co špatné – právě admin; jak je vidět právě tady na rootu hodně adminů se považuje za mistry světa (a určitě znají Linux lépe než já) ale naprosto selhávají v komunikaci se svým top managementem

    v marketingu se pozice admina označuje jako vrátný nebo také otvírač dveří; je to člověk, který může zásadním způsobem ovlivňovat investice přestože jeho hlas je pouze poradní; bohužel tohle kritici pana Bednáře vůbec nezvládají

    pouze admin, který je schopen komunikace s top managementem má šanci instalovat Linux; a komunikace je obousměrný proces; manažer určitě nebude rozumět vašim číslům a odborným termínům; ve chvíli kdy vám nerozumí, tak se už nejedná o komunikaci, ale o monolog; tím ničeho nedosáhnete

    přestaňte si stěžovat na vedení; počet Linuxových stanic nasazených ve vaší firmě je především výsledek vaší práce; všichni borci kritici tohoto článku by se mohli nad sebou zamyslet, zdali jsou schopni napsat strategii rozvoje ITC v jejich firmě; strategii která bude krátká, bude srozumitelná, nebude obsahovat moc čísel ani odborných termínů a přesto přesvědčí top management kudy vede správná cesta

  • 7. 8. 2009 16:56

    bez přezdívky

    A co s managementem kterej neposloucha co mu admini rikaji? Management chce neakou vec nakym zpusobem a kdyz admin rekne, ze by to bylo lepsi jinak tak management jenom zopakuje to co rikal pred tim a jeste v kousek delsi verzi. Kdyz se mu pak rekne, ze rekl to same a ze je tady lepsi zpusob tak vytvori jeste delsi verzi sveho nazoru a tu prednese. Rad bych Vas Petre videl jak si poradite v takove situaci. Mluvi se lehce, ale tito manageri nevidi nic jineho jako penize i to zpusobem kterej jim v danym momentu vyhovuje. V nasi firme je clovek na hodne vysoke pozici managera (prijem cca 350tis/mes.). Jeho nazor je, ze jak je ted ta „krize“ tak se musi setrit. Prisli za nim s necim kde se ted serti asi tak 100 eur/den. Pokud investuje 3 mil. eur tak mu to za rok usetri 10mil. a jeho odpoved byla, ze se investovat nebude protoze se musi setrit. Co by jste mu rekli pak? Posuzujete, ale bez jakychkoliv zkusenosti s vyslovene pytomim managementem.

  • 7. 8. 2009 21:32

    merlin111 (neregistrovaný)

    Když člověk nedělá nic, tak nic nezkazí. Každý se bojí o místo, i ten váš manager… Pokud vám situace ve firmě silně vadí, a jste schopný se dohodnout se ostatními odborníky a vytvořit funkční tým a máte dobrý kontakty na zákazníky, tak vám nic nebrání opustit zavedené logo vaší velké firmy a stát se jejím konkurentem. :-)

  • 7. 8. 2009 21:37

    petr (neregistrovaný)

    zkusím říci to samé co jsem již řekl a v delší verzi, ve vší úctě k vám; celé je to o komunikaci; jsem přesvědčen o tom, že řada mých podřízených si o mě myslí, že jsem pitomý manažer, protože nejsem schopen se zabývat jejich návrhy na zlepšení chodu firmy; není jednoduché rychle rozhodnout (nerozumím detailně úplně všemu) co je dobrá připomínka, zdali v tom není háček, je to úplná blbost nebo zásadní návrh na zlepšení; a to co je zásadní návrh na zlepšení tak musím citlivě prosazovat u svých vedoucích; je to běh na dlouhou trať; zásadní rozhodnutí se nedělají na jedné poradě; a ještě jedna připomínka na závěr – všude je management přibližně stejný, jenom vyjímečně má firma velmi špatný nebo velmi dobrý management, to ale asi nebude váš případ

  • 8. 8. 2009 0:32

    D.A.Tiger

    „…, cele je to o komunikaci“
    Ne tak docela. Ono to totiz je navic o lidech, a v tom je prave zakopany pes. Zazil jsem vedeni, kde ten pristup a ochota o nejakou spolupraci, zlepsovani byla. Vedouci (manazer, zpravce, dosadte si co libo, vyjde to zhruba na stejno) mel snahu proste nad vasim navrhem zauvazovat, a v pripadne jej prosadit (pokud to bylo potreba, tak s nejakymi modifikacemi)i do praxe. Je nad slunce jasne, ze to nebude druhy den. I kdyz je manager, tak neni vsemocny. Jenze tam ta snaha byla…

    Jenze obsobne jsem casteji potkal spoustu manageru, kteri snahu zadnou nemeli. Jejich heslo, na kazdy pokus neco zlepsit, zni :„Vy jste tu placen od toho, aby jste vykonaval praci jakou vam zadame, jak ji zadame, a s tim co vam dame. Pokud se vam neco nelibi – tamhle nechal tesar diru.“ Verte tomu nebo ne, ale na takovy pristup jsem uz dostkrat narazil a nejen ja. Vetsina lidi po takovemto „odmitnuti“ prejde chut do vseho. Reci o tom, jak ma clovek bojovat a podobne jsou jen kecy. Vetsinou se rychle z takovychto bojovniku „za inovace“ stanou z pohledu vedoucich sil otravove, kteri jim – chudackum – jen zneprijemnuji jejich zivot. Takze se velmi rychle take stanou nezadoucimi. A nejaka podpora, zastani? Pche, a od koho asi? A veta „jen na Vas a Vasi iniciative zalezi budoucnot firmi, …“(a dalsi podobne odusevnele hlasky na vymivani mozku nebohym cvicenym opicim, kterymi dnesni – obvzlaste cesti – manageri primo hiri) Ano, to se rika na skolenich, kdyz se vas na to zepta nekdo z vedoucich pracovniku, mel by jste ji znat, jak kdyz bycem mrska. Ale praxe, praxe je uplne nekde jinde…

    Bohuzel, tohle je typicky cesky pristup, a bude asi hodne dlouho trvat, nez se to zmeni.

  • 8. 8. 2009 9:50

    petr (neregistrovaný)

    celé je to o komunikaci a o lidech, ale ne o těch kteří vám šéfují, ale o vás – to už znáte ze školení

    něco z praxe: před patnácti lety všude byly počítače s MS DOS a žádné servery, žádný Internet; ti nejprogresivnější zaváděli sítě Novell, v naší firmě byly tři počítače – účtárna, obchod a vedoucí techniky, všechno MS-DOS; dali jsme si cíl – server bude spolehlivý Unix s databázemi a každý vedoucí a administrativní pracovník bude mít na stole počítač s MS Windows; bylo to mnohem dražší řešení než MS-DOS a Novell (tehdy jsme museli ještě k Windows 3.0 dokupovat podporu TCP/IP), povedlo se nám ale prosadit perspektivní řešení, byli jsme první a měli jsme kvalitní informační systém s náskokem 5–10 let před konkurencí, stálo to hodně práce a úsilí; to vše bylo v době kupónové privatizace, majitelé (fondy) se střídali jak na běžícím pásu, řiditelé nevěděli komu mají pochlebovat dříve

    dnes má Linuxový server a MS-Windows každá firma; dali jsme si cíl – na pracovní stanice nasadíme Linux a budeme používat multiplatformní aplikace; to všechno v době kdy se prohlubuje celosvětová hospodářská krize, dramaticky klesá obrat, pohybujeme se na hranici červených čísel, dozorčí rada vyhrožuje řediteli vyhazovem a pořizování aplikací pro Windows je jednodušší

    pouze čas ukáže, kdo má pravdu; můžeme si do nekonečna stěžovat jací jsme chudáci a jací jsou naši nadřízení pitomci; nebo můžeme tvrdě pracovat a dokázat to co sami chceme

  • 8. 8. 2009 23:50

    D.A.Tiger

    Ze školení znám spoustu věcí, bohužel, jak jsem říkal z dobrých 90% jsou to akorát psychomanipulativní žvásty, popř. hemzy o tom jak je firma skvělá a proslulá. Nehledě na to, v praxi, když dojde na lámání chleba tak je všechno úplně jinak.

    Váš příklad je moc pěkný. Má jeden háček – nic neříká o tom jak probíhá komunikace a jednání na jednotlivých úrovních pracujících na daných cílech. A hlavně věta „dali jsme si za cíl“ říká hodně málo. např kdo si dal za cíl? Managment, IT oddělení, příkaz z vyších míst (i takové situace mohou v mnoha firmách spadat pod pojem „my“ )… je v tom dost podstatný rozdíl.

    Hlavně mě hodně zaráží vaše suveréni tvrzení, že problém je v komunikaci na naší straně, rozhodně ne na straně vedení. Aha. takže když někdo nemá zájem za žádnou cenu komunikovat/spo­lupracovat, tak je ta chyba má? Super alibistická výmluva, ale žel bohu, problém jen smete ze stolu, ale neřeší…

    Budu se asi opakovat, ale komunikace (a jako manager by jste to měl dobře vědět) může probíhat jedině a pouze tehdy, když všechny strany jichž se to týká, mají zájem komunikovat. Stejně tak je to i o spolupráci, inovacích a všem dalším na čem se podílí libovolná skupina lidí.