Vlákno názorů k článku K soutěži Top Hostingy aneb jednooký hosting králem od Honza - Výborný článek, ale přece jen mám připomínku – proč...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 12. 2009 14:50

    Honza (neregistrovaný)

    Výborný článek, ale přece jen mám připomínku – proč opět ten obvyklý český alibismus, kdy se mluví o tom že někdo má něco špatně, ale neuvede se kdo. Proč? Aby se i ostatní mohli spálit, až si tam objednají hosting a zjistí problémy až po zaplacení?

    A ta uvedená výmluva, že by to nebylo spravedlivé – to jako myslíte vážně? Kdyby každý říkal jen takovou kritiku, která je podložená nějakou reprezentativní studií a uvádí všechny, kdo se té chyby dopouští… tak by nikdo nekritizoval konkrétně nikoho. Což je přesně to, co se v ČR obvykle děje, a IMO je to jeden z největších problémů téhle země, a je to právě ted důvod, proč u nás se jedoocí stávají králi!

    Např v UK nebo prakticky všude na západě, kde jsem měl tu příležitost žít, je normální, že když někdo neposkytuje dobré služby, tak je kritizován, a buď se zlepší nebo ztratí zákazníky. U nás se nekritizuje adresně, takže místo ztracených zákazníků firmám neustále přicházejí noví, neinformovaní, a nikdo nemá důvod něco zlepšovat… a my zákazníci jen putujeme od čerta k ďáblu.

    Takže až za deset let budete psát přesně stejný článek, tak se nedivte – za to že zaostáváme a máme příšernou kvalitu služeb můžou právě lidi jako jste vy, kteří se bojí ukázat prstem (i když to možná myslí dobře) – a v konečném důsledku je to nejen ke škodě zákazníků, ale i těch firem které „chráníte“, a kterým nakonec zákazníci odejdou do zahraničí.

  • 11. 12. 2009 2:02

    bez přezdívky

    S tímhle souhlasím, většina z nás asi byla naštvaná ze zprávy ČOI ve stylu „některé pumpy mají ředěný benzín, draze jsme je změřili, ale neřekneme vám které“ – a tady je to dost podobná situace…

  • 11. 12. 2009 2:03

    bez přezdívky

    Na druhou stranu si iinfo neplatíme z daní, takže si může psát o čem chce, a nespokojení čtenáři mají celý internet kam mohou odejít :).

  • 11. 12. 2009 10:20

    Honza (neregistrovaný)

    Třeba ve Švédsku mají velmi vysoké daně, a přesto tam nemají ten přístup „ať se o to postará stát, když si ho platíme“. Naopak, mají přístup „jaké si to uděláme, takové to máme“ – což tady chybí. Ten článek je typický: na něco si stežuju, ale neřeknu kdo to dělá, takže sám zablokuju přirozenou cestu ke zlepšení. Takhle to děláme všichni, a pak se divíme, že máme nesrovnatelně horší služby než je obvyklé třeba v tom Švédsku.

    Nemůžeme se spokojit s tím, že kdo není placený z daní, tak pro zlepšení nemusí nic dělat. Naopak, musíme sami přijmout zodpovědnost – a odvaha ukázat prstem na ty, kdo dělají věci špatně, je toho součástí.

    Tady třeba udělal autor článku něco špatně – má informaci, která by třeba mohla nějakého čtenáře uchránit před problémy až si vybere hosting s chybou, ale neřekne nám který hosting to je: chrání raději ty kdo dělají chyby než své čtenáře. Což by IMO dobrý novinář dělat neměl.

    Dokud se v téhle zemi budou chránit ti, kteří dělají chyby, na úkor těch, kteří na ně doplácejí, bude to tu vypadat jak to vypadá.

  • 11. 12. 2009 15:03

    Lukáš Nevosád (neregistrovaný)

    No zrovna Švédsko bych ve službách za příklad rozhodně nedával. Lepší než v ČR sice ano, ale to je v lecčems i Ukrajina.

  • 13. 12. 2009 17:33

    David Grudl

    Autor článku skutečně není případem člověka, který by se bál ukázat prstem, alespoň dle jeho blogu. Ale v tomto případě to dost dobře nejde udělat – existuje spousta hostingů a takřka denně vznikají nové. Jejich parametry se mohou měnit kdykoliv si admin zamane. Platnost takového článku by skončila dnem uveřejnění.

    Takto má čtenář k dispozici seznam bodů, na které se může při výběru hostéra ptát nebo na kterých může trvat. Přínos je tak dle mého větší.

    Zmínka o soutěži TOP Hostingy mi spíš připadá jen jako předmluva, ale dobrá, oba vítězové v kategorii „Nejlepší webhosting PHP + MySQL“ (dle poroty a dle hlasování veřejnosti) se pro hostování PHP nehodí. Ukázku, jak jeden z nich přistupuje k legitimnímu požadavku „povolit phpinfo()“ můžete vidět i v této diskusi. O ostatních umístěných mi není nic známo.

  • 14. 12. 2009 9:34

    Petr (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    „Ale v tomto případě to dost dobře nejde udělat – existuje spousta hostingů a takřka denně vznikají nové.“ Jinými slovy, autor nemá přehled o webhostingovém trhu v ČR, ale přesto napíše takový článek…

    Zajímalo by mě, kolik autor článku vyzkoušel webhostingů v ČR, zda je podrobil důkladnému testování tak, jak to udělala soutěž TOP HOSTINGY 2009.

    A jen tak mimochodem Davide – tvrdit, že se hosting nehodí k hostování PHP kvůli zakázané funkci phpinfo(), jejíž výpis (jak jistě víte), bez problémů naleznete pro libovolnou verzi PHP v administraci, je už nejen ryze paranoidní, ale i zcela zcestné. Ale Vám to zřejmě nedá spát, viďte :-)

    S pozdravem

    Ing. Petr Benešovský
    ONEbit.cz

  • 14. 12. 2009 13:52

    David Grudl

    Musím říct, že ty vaše argumentační veletoče mě začaly bavit! Ať je po vašem, dejme tomu, že autor nemá přehled o webhostingu, dokonce ani nikdy nic nehostoval, ale o to více je úžasné, jak je ten jeho článek trefný, že? ;)

    Každopádně zakázaná funkce phpinfo() je problém vašich klientů; mně a evidentně i vám je zcela ukradená. Takže jen pro dokreslení – zrovna dnes jsem otevřel poštu a vidím tam e-mail od pana Zralého z hostingu BlueBoard.cz a váš komentář přeposlaný Rootem. Pan Zralý se ptá, jestli bych neměl chvilku čas, že by rád probral v souvislosti s tímto článkem, nemá-li jejich hosting náhodou nějaké zbytečné omezení. Srovnejte prosím s vašim „vtipkováním“ na účet svých klientů a jejich omezování.

    Takže proč se OneBit nehodí? Protože když narazíte na nesmyslné omezení (a jako že je má), skončíte v zacyklené absurdní diskusi s panem Benešovským, ale vůbec nic se nevyřeší. To je důvod jak noha!

  • 14. 12. 2009 15:06

    Petr (neregistrovaný)

    Nikoliv, jak jsem již zmínil, článek považuji za nekorektní. Celá soutěž TOP HOSTINGY 2009 trvala takřka dva měsíce, za tu dobu bylo v kategorii PHP + MySQL podrobeno důkladným testům 13 českých webhostingových společností. Na základě získaných dat a výsledků (které jsou veřejně dostupné) již myslím může vzejít určité hodnocení situace webhostingu v ČR. A tento článek vznikal jak dlouho? Den?

    Zřejmě si z e-mailu p. Zralého libuje Vašeho ego – nechť tomu tak je, přeji Vám to. Za celý tým ONEbit.cz mohu říci, že pro nás jsou směrodatné názory našich klientů, které nás ženou stále kupředu. I díky tomu jsme zvítězili v soutěži jakou byla TOP HOSTINGY 2009.

    Více nemám co bych k tomu řekl, snad jen odpověď našeho administrátora na Vaše neustálé připomínky ohledně funkce phpinfo() – cituji: „O co mu proboha jde? Ať mi řekne název domény a já mu ji povolím…“ :-)

    Přeji hezký den, s pozdravem

    Ing. Petr Benešovský
    ONEbit.cz

  • 14. 12. 2009 16:19

    David Grudl

    1) vysvětlete mi prosím, proč by autor článku pojednávajícím o tom, že některé hostingy zakazují určité funkce v PHP, měl podrobit nějaké hostingy nějakým důkladným testům?

    2) a dále mi prosím vysvětlete, proč by článek pojednávající o tom, že některé hostingy zakazují určité funkce v PHP, měl být psát dva měsíce, protože tak dlouho trvala soutěž, která je zmíněna v perexu?

    Věřím tomu, že vy to zodpovědět dokážete! :-)

    ps. pro vašeho admina: jde mi o to, že by se neměla zakazovat funkce phpinfo(). Stačí takto?

  • 14. 12. 2009 17:14

    Johnny (neregistrovaný)

    Promiňte mi vstup do Vaší diskuse z pozice totálního BFU (opravdu jsem laik a jsem tu více méně náhodou), ale jedno vám jako běžný klient řeknu. Přístup Vašeho technika „O co mu proboha jde? Ať mi řekne název domény a já mu ji povolím…“ je zhovadilost největšího kalibru. Netuším sice, co je to funkce phpinfo() a zřejmě to nikdy vědět nebudu muset, ale setkávám se s podobným přístupem snad ve všech oblastech života a opravdu mi vhání krev do hlavy.
    Nemáte v obchodě cenovku u zboží? „A o co ti proboha jako jde? Se zeptej prodavačky, neasi?!“ Nevím, kdo z Vás má pravdu, jestli je nefunkčnost té funkce zásadní nebo ne, ale přijde mi, že buď pro její zákaz existuje nějaký opravdu pádný důvod (a pak by nikdy NEMOHLA padnout věta Vašeho technika), nebo je to jen z důvodů neochoty tu funkci obecně povolit a pak by ta věta nikdy NEMĚLA padnout.

    Ale jak říkám, osobně je mi konkrétní funkce na nějakém hostingu ukradená, jen mě zaráží podobnost s jinými situacemi v každodenním životě. Omlouvám se za vyrušení ;-)

    Jan Petrus
    Pardubice

  • 14. 12. 2009 17:55

    klient (neregistrovaný)

    Jak tuhle diskusi sleduji, mám pocit, že poznámka „O co mu proboha jde..“ se týká spíše neustálému humbukukolem jednoho problému, který navíc ani problémem není. Mě jako uživatele zajímá to, jestli se k těmto informacím dostanu a jestli je to přes funkci, nebo „v kabátku“ v administraci, je mi zcela fuk..

    S tímto hostingem mám zkušenosti a nebojím se, že by se takto chovali ke klientům. Ani oni, ani jakýkoli jiný kvalitní webhosting.

    Tony

  • 14. 12. 2009 18:13

    David Grudl

    Měl byste pravdu, nebýt tří věcí:

    1) informace v administraci nejsou úplné (nejsou ani ve standardním formátu)
    2) informace v administraci nejsou přístupné zvenčí
    3) informace nelze získat automatizovaně

    Bod 2) komplikuje život klientovi tehdy, pokud žádá pomoc od někoho dalšího (např. na fóru opensource aplikace) a k vyřešení je potřeba pohled do nastavení PHP (tj. do výpisu phpinfo). Klient by musel dát přístup k administraci, což je samozřejmě nemožné, tak místo toho složitě kopíruje výstup administrace. Trošku hloupé, když zatím stojí jen manýra administrátora.

    Bod 3) komplikuje život zodpovědným provozovatelům webových aplikací, kteří si pravidelně monitorují změny konfigurace na serverech, zpravidla tak, že si stahují aktuální výpisy phpinfo a porovnávají s předchozími. Dá se tak rychle odhalit nečekaná změna konfigurace a řešit vzniklé problémy.

    Vidíte, že mám zcela reálné argumenty vycházející z praxe, někdo jiný by mohl doplnit další důvody. Ale zatím nikdo nedodal argument, proč by zákaz phpinfo() byl pro klienta přínosem.

    Jak se chová OneBit k požadavkům potenciálních klientů není potřeba vysvětlovat, každý si může udělat obrázek sám :-)

  • 14. 12. 2009 19:09

    klient (neregistrovaný)

    Sice nechápu z jakého titulu tu vystupujete jako „machr na všechno“, ale do povídaček se s vámi pouštět nebudu. Já jsem spokojený a s tím na co si tu stěžujete v nespočetně reakcích a vidíte, taky žiju. A nakonec máte pravdu, ať si každý udělá obrázek sám.

    Tony

  • 15. 12. 2009 10:26

    Vlasta Neubauer (neregistrovaný)

    o co vám proboha jde? proč tu funkci prostě nepovolíte? zatím jsem neslyšel jediný argument pro zakázání funkce phpinfo(). má snad její povolení nějaké bezpečnostní dopady? pokud ano, poučte nás prosím