Zadna banka nezavre jen tak, v naproste vetsine ji nekdo koupi i sklienty nebo pripadne konkursni rizeni se potahne spoustu let. Navic pochybuju ze koncici banka nema povinnost predat povinne archivovane dokumenty CNB (nebo nejake jine poverene osobne), uz jen kvuli prokazovani danovych deliktu zakazniku a pod.
Mozna to nepujde uplne hladce, ale zrovna banka neni typ instituce po ktere se po krachu proste slehne zeme....
@Unknown
"V naprosté většině ....", ".. pochybuji ... ", " ... nějaká jiná pověřená osoba ..."
To moc důvěry nevyvolává. Ale jinak jsem klidný - data se nemohou jen tak vypařit a přijít o zálohy (jakkoliv) je prostě nemožné ani kdyby se kdekdo snažil sebevíc. Dostat se k datům přes matku banky třeba v cizím státě přece taky není žádný problém, stačí si zavolat ....
Ono stačí jenom změnit banku a v tom momentě nemáte přístup k historii.
Pak najednou zjistí, že potřebuje zjistit pár let zpátky, jestli nějakou platbu (např. daně) udělal a třeba jestli tam není nějaká chyba vo VS.
Některé banky to umožňují stáhnout hromadně před zrušením účtu, ale mnoho limituje maximální dobu, dokdy jsou staré platby dostupné (netuším proč). Zkoušel jsem právě mBank, ta umožňuje jít 6 let zpátky, u Fio vidím celou historii, v RB nebo ČSOB si taky pamatuju, že šel vidět snad rok zpátky (nevím jak je to teď).
Výpis z účtu rozhodně není nejdůvěrnější věc, která běžně e-mailem putuje. A ano, je mnohem pohodlnější, když mi po uzavření měsíce banka pošle e-mail, než když si musím každý měsíc vzpomenout do banky vlézt a výpis stáhnout.
Možná, až budou mít všechny banky nějaké aspoň trochu jednotné API, bude to moci dělat robot, ale za současného stavu je doručování e-mailem nejjednodušší varianta.
Uplne vpohode se na tom muze kdokoli otocit s tim, ze osobni udaje (kterych je ten mail plnej) nejsou !dostatecne! chranena. A bude mit 100% pravdu.
Mozna to na druhou stranu nauci soudruhy v bankach ty maily sifrovat. Nevidim duvod proc by si kdokoli nemoh pres bankovnictvi uploadnou svuj klic.