Hlavní navigace

Když spamuje provider...

Tomáš Krause

Také jste si mysleli, že firmy poskytující služby na Internetu by měli mít určitý přehled o tom, co se může a co ne, co je v souladu s netiketou a co není? Omyl!

David Kmoch

nám poslal šokující ukázku korespondence s jednou takovouto firmou:

Občas mi přijde poštou nevyžádaný mail nabízející zisky v různé závratné výši, koupi zboží za neporovnatelné ceny apod. Většinou se v takovém případě snažím naznačit odesilateli a jeho providerovi, že nemám zájem na další vzájemné korespondenci a ať toho sakra nechají! Zvláště v případě, kdy mi jeden spam přijde během 12 hodin čtyřikrát!

Inkriminovaný spam byl zaslán z adresy sejnohamarketing@signumnet.com a obsahoval, jak jinak, nabídku skvělého zisku. Při zběžném pohledu do hlavičky dopisu bylo zřejmé, že pochází z domény signumnet.com, čili jsem se s prosbou o přítrž obrátil na adresu postmaster@signumnet.com a pro jistotu ještě i na administrator@signumnet.com – on u těch Windows člověk nikdy neví, jaké standardy vlastně dodržují.

Dnes jsem dostal odpověď a ta mi přímo vyrazila dech! Schválně čtěte:

----------------
Vazena pani, vazeny pane,

nase spolecnost technicky zajistila rozeslani mailu zakaznika: Sejnoha marketing dle jim dodane databaze. Nase spolecnost nema nic spolecneho jak s obsahem prezentace, nabidky, prezentovanych skutecnosti tak s databazi adresatu.
Databazi byla pouzita pouze pro rozesilku a po ni byla smazana. Krome pronajmu serveru k technickeho zajisteni prezentace nemame na rozesilce zadny podil ani zajem. Veskere stiznosti prosim smerujte na adresu zakaznika: sejnoha@sejnoha.com
Na tuto adresu byl rovnez automaticky presmerovan Vas mail. Omlouvame se za zpusobene komplikace a Vasi adresu zaradime na seznam nezadoucich adresatu.

V ucte
Signum
------------------

Takže pokud byste někdy chtěli avizovat široké veřejnosti své bombastické nabídky, je na čase změnit providera…


A pak vysvětlujte začátečníkovi, že určité věci se na netu prostě nedělají, když to samé udělá jeho provider a ještě si za to (předpokládám) nechá zaplatit. Ach jo…

Našli jste v článku chybu?
10. 6. 1999 16:21
Petr Bulin (neregistrovaný)

...nemam slov... K tomu se da podotknout snad je tolik: uz 2 roky vyuzivam sluzeb INECu a nemuzu si stezovat vubec na nic.... Provideri, kteri delaji takove veci by meli dostavat mensi 'financi trestiky' :)....