Takového jednoho ,,hysterku" jsem měl na technické kreslení, Kyršner přezdívaný Krasa se jmenoval a byl zralý na pěst.
Jak se mu něco nelíbilo, hned výkres rozškubal a debil ječel ....jako debil.
Člověk nakreslil výkres, ale třeba nevyplnil něco v legendě, co se dalo snadno doopravit a škub, jeho 5 hodinová práce byla rozškubaná.
Dnes ho potkat, přikryji mu očíčko pěstí.
A teď taková rada pro Vás, člověk by si neměl svoje mindráky léčit na ostatních, protože ne každý je zbabělec a nechá si to líbit.
Článek je fajn a z grafů pochopil snad každý vůl, co která veličina je.
To je sice pravda, ale opravit problematicku cast behom par minut bez rozsklbania, alebo behom niekolkych hodin vytvarat cely vykrez nanovo po rozsklbani, tiez neni zanedbatelna polozka. Kazda hodina, ci pri vyvoji, alebo pri vyrobe nieco stoji, vnasa necakane meskania a v konecnom dosledku nielen spomaluje, no aj predrazuje.
Sel jsi na to spatne. Nam zase do tech vykresu ve skole kreslili fixkou, jak to ma byt spravne. Takze vysledek stejnej.
Pak jsem prisel na to, ze lepsi je vykres "neodevzdavat", ale konzultovat o nem. "A myslite, ze takhle by to mohlo byt? A co ta legenda? Nejsem si jisty timhle..." Hlavne nedat vykres z ruky driv, nez je nezbytne nutne.
A nejvetsi vychytavka byla sehnat spoluzaka, co byl o rok vejs a kreslil ty same soucastky. :)
A prave kvuli takovym ichtylum okupujicim nektere predmety jsem nechtel jit na prumku. Nakonec mam technicky zaklad lepsi od otce-hw vyvojare.
Asi bych takovemu taky nevahal rozbit drzku. Popravde nedivil bych se kdyby mu studenti neco hodne nechutnyho provedli.
Nicmene me racionalni ja by spise skoncilo u pohovoru mezi ctyrma ocima. Neco jako:Stare lidi nebiju a protoze jsem lepsi clovek nez vy a je mi vas lito, tak prez hubu nedostanete.
Verte ze nektere krivdy od jistych omylu prirody kterym nekdo vetknul titul ucitel se nesmazavaji ani po desitkach let. Dodnes potkavam jednoho kretena ze ZS u ktereho mam vzdy tik v sevrene dlani(muj psycholog by byl zaujat:). Studenti zasluhuji respekt jako kdokoliv jiny. I kdyz moje ucitelska praxe nebyla dlouha, tak sve nazory jsem nezmenil a naopak jsem se v nich utvrdil.
Ne, ze bych se chtel zastavat nejakeho debila, co si leci mindraky ... na druhou stranu, pokud se tak deje ve skole je to vychovna metoda, ktera prospiva, aby pak nevznikali ty zmetky ve vyrobe.
Pokud Ti ucitel klidnym hlasem rekne "tady vam chybi popisek u legendy, dopiste si to" tak bych se vsadil, ze tu chybu udelate pokazde nekde a tento navyk si pak prinesete do pracovniho procesu
Pokud vas zjebe jak alika, rotrha pet hodin prace a vy to musite predelat ... tak si to 10x zkontrolujete, aby se to neopakovalo a ucinite tak i pri dalsim vykresu.
A opet je to zvyk ktery si prinesete do pracovniho procesu.
Cili at uz na vas jecel, ze byl zamindrakovany debil nebo proto ze byl precizni pedant ktery vas chtel necemu naucit - vysledek je stejny .... sance je, ze jeho zaci budou pozornejsi k detailum
Zakladni pedagogicko-psychologicky omyl.
Vy apriori predpokladate ze jedinec to veme stejne jako vy. 10h prace v haji! To je nerespekt k lidske praci a casu!!! Uvedomujete si ze kazdy je jiny? Vite jake psychicke dopady to muze mit? Takovemu cloveku muzete klidne znechutit cely obor. Proboha vzdyt se to teprve uci a zadnej ucenej z nebe nespadl.
Stejnym zpusobem ktery obhajujete jsou vychovavani moji kolegove v cine. Kolik myslite ze shitu od nich chodi? A jsou to lidi kteri tam delaji leta a nenauci se a nenauci.
Odmitate mj. akceptovat ze vy jste omylny a ucitel tez. Ucitel je od toho aby zaka naucil pracovat s vlastnim lidskym faktorem a pomoci postupu minimalizoval jeho dopady(to je kydu co? Asi bych byl idealni manager tluchuba;)).
1. V pracovnim popisu nebudu delat papirove popisky a nebudu vypracovavat materialy na papir.
2. V pracovnim procesu to za mne x lidi zkontroluje pokud to bude kriticke
3. V pracovnim procesu odhalitelne chyby odhali sam software v prvnich fazich vykresu
4. Za mega kritickou chybu mne zamestnavatel vykopne nebo mne ceka soud a vezeni coz je dosti dobra motivace nez servani od nejakeho blbecka ve skole ktery ani nemusi byt z praxe.
Velice dulezite je vysvetlit je u kritickych veci vysvetlit PROC a ne PROTOZE TO TAK MA BYT. Pokud budu vede PROC tak pak se mi to dostane do hlavy.
Nejdulezitejsi je nastavit procesy ktere pocitaji s lidskym faktorem. Clovek JE OMYLNY. A dlouhe dleni nad vykresem muze mit za nasledek zpozdeni ktere pak jako hovno pada na ostatni tymy ktere na mne cekaji. O financnich dopadech nemluve. Proto je nutne zavest kontrolni procesy a neprenaset prilis zateze na jedineho cloveka.
Vemte si treba takove letectvi. To je velmi dobrym prikladem kdy dobre nastavene procesy(checklisty, ustalena komunikace s RLP apod.) zachranili zivoty. A dale velice dobrym prikladem kdy nedodrzeny proces pripravil o zivoty stovky lidi.
"Velice dulezite je vysvetlit je u kritickych veci vysvetlit PROC a ne PROTOZE TO TAK MA BYT. Pokud budu vede PROC tak pak se mi to dostane do hlavy."
NOOO uplne to vidim :))))))) .... nedavno sem byl po nekolika letech na navsteve na stredni skole .... a zrovna pri kresleni technicke dokumentace ... ucitel vysvetlil v klidu a pokoji co bylo spatne ... a hle zadna naprava ... zak si jeste ekl ze ucitel je debil a ze ho vubec si dovoluj e poucovat. tak ze nesouhlasim s tehlema kecama ... a sem pro tvrdsi a radikalnejsi pociny. jinak to nejde. cim je clovek litostivejsi a hodnej tim hur pro zaky.
Pred casom ma ucil jeden velmi vzdelany clovek. Niekolko rokov prednasal na znamych prestiznych univezrzitach v zahranici a mimo ine aj v japonsku. Ovladal viacero jazykov. Bol velmi vzdelany, no pritom skromny. Vobec by ste to do neho nepovedali, vidiac ho sediet napriklad na nadrazi, alebo v kaviarni.
Popisoval dva odlisne modely vyucby. Ten ktory sa praktikuje v nasich koncinach a ten, ktory sa praktikuje, ci zacina praktikovat na prestiznych skolach vo svete.
1/ Prednasajuci, ci uz s titulmi pred menom, alebo aj za nim, pride na prvu prednasku a zahlasi. Rozvrhy mate dane, ucast na cviceniach je povinna, dve meskania su tolerovane, obsah prednasok, cviceni a zameranie predmetu mate na webe a v studijnom. Vzapati na to si stane ku tabuli a zacne len tak "in medias res" prednasat. Niektori aj nezabudnu pripomenut, ze polovica ludi vacsinou neprejde.
2/ Prva prednaska nesluzi na vyklad uciva. Na prvej prednaske sa snazi prednasajuci predstavit seba, predmet, zaujat studentov a nadchnut ich napr. ukazkami pouzitia z praxe, prikladmi a pod. pre jeho predmet. Takto motivovany student si totiz osvoji dane ucivo omnoho kvalitnejsie a sam si aktivne dohladava dostupnu literaturu, ci konzultuje s pedagogom svoje zistenia a nazory. Ved to sami vidime na sebe. Ak nas nieco zaujima a bavi, idu nam tie informacie do hlavy akosi same. Tiez sa odhadujem dlhsie v pamati udrzia ako tie z prveho prikladu. Odhliadnuc od schopnosti studentov, pouzit tieto vedomosti v praxi, co je zas len mojim subjektivnym odhadom u druheho pripadu pravdepodobnejsie.
Z mojej reakcie vyplyva sposob, ktory preferujem. Som si ale vedomy, ze sa neda aplikovat na vsetkych skolach vsetkych odborov a kvalit.