Exhibice s neuznáváním Vánoc je podle mých zkušeností a znalostí projevem specifické (post)pubertální poruchy osobnosti (tedy v případě, že nejde o vyznavače nějakého u nás exotického náboženství). Většina postižených z toho ale vyroste. Sám jsem touto fází kdysi dávno prošel.
Ale houby, může za to jedině Čína, protože tenkrát zavedla embargo na vývoz magnetovce do západních krajin, takže tři králové museli bloudit po poušti podle hvězd, místo aby si pořídili úplně obyčejný kompas. Následkem toho dorazili o čtvrt roku později, bráno podle původního datování Kristova narození, ještě než to v Římě přešoupli na Saturnálie…
Jaká to exhibice? Nebo si myslíš, že křesťan je každý automaticky po narození? Tohle zjednodušování (Evropa převážně křesťanská → evropan → automaticky křesťan – mě už vážně unavuje). Nebo si myslíš že ateismus nebo agnosticismus je forma exotického náboženství? Spíš to vypadá, že vůbec nevíš co a hlavně proč jsou svátky vánoční (nejen štědrý den).
Z tvého textu vyplývá že každý kdo neuznává (nepléti s netoleruje) Vánoce, tak má poruchu osobnosti. Ta nadutost. Ta arogance. Ta intolerance.
Četl, právě proto je ateista :-D
Přijde chlapec ze školy domů a tatínek se ho ptá: „Tak co vám dneska vyprávěl učitel za zajímavý příběh“
Synek se zamyslí a říká. " Pan učitel nám vyprávěl zajímavý příběh.
Generál Mojžíš jednou v noci sebral svoji vojenskou hotovost a celý trén. Pod rouškou noci pak zahájil přesun přes velkou poušť do nových teritorií pro to, aby získali lepší životní prostor.
Za nimi vyrazil generál Faraon se svými jednotkami a zahájil pronásledování. Když generál Mojžíš dorazil k Rudému moři zjistil že má generála Faraona za zády. Neváhal, odpálil řízenou střelu a tlaková vlna způsobila, že moře se rozestoupilo a generál Mojžíš se svými lidmi přešli na druhou stranu. Těsně za ním vyrazil i generál Faraon. Jenže moře se přelilo zpět a Faraon už jen viděl jak jeho armáda zmizela.
Generál Mojžíš tak dosáhl svého cíle.
Tatík celou dobu valí oči a pak se zeptá: " A takto přesně vám to učitel vyprávěl?„
Synek odpoví: " No takto přesně to nebylo tati, ale kdybys slyšel verzi pana učitele, nikdy bys tomu neuvěřil“.
Tak v tom případě jsem „uchylny vypatlany komoussky zmrd s rozhledem chciple veverky“. Můžete mě prosím osvítit a říct, z čeho dělají Vánoce oním „zasadnim prispevkem krestanstvi ke tvorbe nasich civilizacnich zakladu“? Řekl bych, že trpíte rozhledem chcíplé veverky vy, nikoli já. Potřebu slaviti rovnodennost jaksi nemám, rodina by měla býti pospolu vždy. Co se týče dárku, jsem zastáncem toho, že dárek je opravdovým dárkem, když jej obdarovaná osoba dostane kdykoli v průběhu roku, nečekaně. Je to mé svodobné rozhodnutí. Co si z Vánoc udělala církev po čtvrtém století mi je putna. Nevyznávám žádné náboženství, tudíž má potřeba slavit vánoce, ramadán, šábes a jiné odpadá. Normálně se k těmto věcem nevyjadřuji, je to každého věc, ale váš příspěvek mě poněkud zvedl ze židle.
Ono to chce trochu přemýšlet nad tím, co vlastně člověk dělá a ne pasivně přijímat věci, nad kterými se přeci nepřemýšlí. Já nevím jak vy, ale já si život užívám plnými doušky mnohem efektivněji a lépe než kdejaká ovečka. A říci ten a ten je nevzdělanec (nebo u vás komoušský zmrd) protože neuznává svátky… to snad už není k smíchu jako spíše k pláči. Krom toho jste zde neuvedl žádný argument, kterým byste podepřel své žvásty, a proto živý úsměv na mé tváři trvá, ba snad dokonce i sílí.
Napadá mne snad jediné: „Jaké si to uděláme, takové to máme.“. K tomu, abych plně žil, nepotřebuji bezmyšlenkovitě vyznavat nějaké tradice. A k tomu, abych zveřejnil nějaký názor, musím o něm také něco vědět. Zřejmě to vypadá, že se nad „tím vším okolo“ zamýšlím mnohem častěji a hlouběji než vy. Uzavřu to takto: žádný argument, žádná diskuze. S vámi něco řešit je pro mne ztráta času.
A mám počítat jen ty církví přímo zavražděné, kterých bylo jen pár desítek milionů (Evropa v té době tolik obyvatel ani neměla), nebo i vedlejší oběti, třeba indiány kteří pomřeli na nemoci zavlečené misionáři? Ona se ta čísla budou totiž dost lišit, například popravených v politických procesech v ČSR bylo méně, než pozabíjeli havlovi vrazi které pustil na amnestii! Když nebudu počítat ty vedlejší, umlácené v lágrech…