...a politici to přesto nasadí a když ITíci navrhnou něco rozumného, užitečného, levného a bezpečného, najdou na tom milion chyb. Ať jdou politici a spol. do háje. Jdu si koupit RFID čtečku, ať si pak nemusím žádat o nový pas, když ho ztratím. Prostě si udělám "backup" ;)
To si myslite, ze tuto technologii navrhli politici? Ze by Paroubek s Topolankem videli to RFID, autentizacnich mechanismu a dalsich technologii a doma na chalupe si zbastlili prototyp?
Tenhle cestovni pas navrhli spolecnosti, ve kterych pracuji ITci. Neverite? Verte!
Jo, ITci, kteri jednaji v zajmu svych spolecnosti. Tedy jak co nejrychleji a nejlevneji uplatnit existujici technologii bez toho, ze by se ty RFID chipy na zbozi do supermarketu musely nejak prilis upravovat. Politici se pod to pak jednoduse podepisi, aniz by se radili s nekym, kdo tomu rozumi.
Proto jsou dulezita vyberova rizeni a oponentura. To prvni se dela tak, aby profitoval ten, co da nejvetsi baksis a to druhe se pro jistotu nedela vubec.
Nejde jen o kopirovani, neni preci problem si udelat pas na nekoho jineho s vlastnimi biometrickymi informacemi. Protoze je to v chipu, tak je to pravda :-)
Kdyz tak o tom premyslim, nasazeni takoveho smejdu hranici skoro s vlastizradou.
Oponentura by asi mela byt uz na zadavaci dokumentaci.
Veskere vlastnosti uz musi byt z duvodu transparentniho rizeni presne specifikovany v zadavaci dokumentaci. Nabidky se pak hodnoti, zda specifikaci splnuji, do jake miry a za jakou cenu.
Neni mozne, aby nekdo po uzavreni podavani nabidek rekl, ze ta nabidka nesplnuje "neco", co nebylo specifikovano v zadani.
Obavam se, ze technologie, ktera by vyhovovala vsem aktualnim pozadavkum dnes proste neexistuje (a kdo vi, zda nekdy existovat bude).
Ale pořád se musí sfalšovat fotka. Pak by ovšem nastal problém mezi digitalni fotkou a tou analogovou přímo v pasu. Poctivý celník by si toho na monitoru měl všimnout.
Nebo hur: ITci, kteri jednaji v zajmu svych spolecnosti, tedy jak svym spolecnostem co nejsnaze umoznit sledovani zakaznika se zamerenim na obchodni navyky pro optimalizaci cileni reklamy.