Zásadní fakt, který v těch buzzword nápisech - shared logic, code ... atd. - proti flutteru a RN trochu zaniká, je ten, že ten KMM není o GUI, není to prostě mobilní frontend framework, takže ano business logiku napíšete v kotlinu, ale UI pak musíte nabušit ve swiftu a paradoxně zas kotlinu :-).
Jako pro scénář když mám něco i s backendem na JVM v kotlinu, tak dejme to, bych o tom uvažoval.
Ale pokud stavím něco nového a potřebuji mobilní jabko i robota, tak určitě zvolím raději flutter, to je totiž opravdu cross platform UI by design a ušetřím tím logicky mnohem více než s kotlinem MM, kde mi to UI chybí.
Výhoda flutteru oproti ostatním cross platform UI (React Native, .NET MAUI, QT...) je zásadně ta, že Google investuje nemalé peníze do flutteru jako plnohodnotného UI frameworku, specializace na UI, client side je tam prostě z principu daná a určitě se googlu dost daří to naplňovat, viz. poslední Google IO, kde bylo vidět jak do toho šlapou.
Zásadní otázka tak spíš je, co je nějaká business logika v těch client side aplikacích, jestli je to pár volání API a nějak je poslepit a zobrazit, no tak to se ten kotlin multiplatform moc nerentuje.
A pokud člověk potřebuje nějakou složitější business logiku nebo práci s tím zařízením, tak je nativní kód a přímý přístup k systémovým frameworkům jednotlivých platforem výhodou. Myslím tím třeba spolehlivé odesílání dat v offline, práce se senzory a systémovými frameworky, ale i multithreading atd. Nejde (primárně) o programovací jazyk, ale znalost platformy a systémových frameworků.
Use cases pro multiplatformí aplikace určitě jsou, nicméně ten co popisuje článek spočívá hlavně v tom že sehnat lidi kvalitní nativní vývoj je (zejména na iOS k montážní lince na aplikace) těžké, a kotlinistů je přirozeně víc. Navíc vývoj je (z počátku) rychlejší když se agilně neřeší detaily a specifikace je jak to tudle Karel (zde ideálně pro obě platformy najednou) naprogramoval. Nic hlubšího nebo futurističtějšího bych za tím nehledal.
PS: to že si Flutter dělá UI sám je i nevýhoda: feel těch aplikací bude vždycky nenativní, a jako všechny tyhle frameworky bude za nativním vývojem o krok pozadu a na milost toho až to někdo převede na nejmenšího společného jmenovatele mezi podporovanými platformami a naportuje - jak u systémových věcí, tak a zejména u SDK třetích stran. Jsou nepochybně use cases kde to nevadí, resp. výhody multiplatformního vývoje převáží.