Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum od Ped7g - Pod linuxom je pro ZX spousta dalsich moznosti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2023 14:27

    Ped7g

    Pod linuxom je pro ZX spousta dalsich moznosti jak debugovat, i bez wine.

    Pokud nevadi VSC, tak VSC + debugger plugin DeZog (ma vlastni vstaveny neuplny emulator ZX, nebo se muze pripojit na externi - aktualne nejlip asi s CSpect ktery je vsak closed source a potrebuje mono a neni taky uplne nejpresnejsi, spis se specializuje na emulaci ZX Next).

    Nebo ZEsarUX (jeho UI mi sice nesedi, ale ma i debugger a milion dalsich veci a pocitacu ktere emuluje), Xpeccy ma taky vstaveny debugger.

    V kazdem pripade bych jako assembler spis doporucil z00muv fork sjasmplus (v1.20.1), ktory jsem za poslednich par let dost opravil a vylepsil. Nenajdete ho v oficialnych repozitarich, ale git clone --recursive https://github.com/z00m128/sjasmplus.git && cd sjasmplus && make mi neprijde az tak slozite. :)

  • 8. 2. 2023 19:18

    občasný počítačový údržbář

    Nebo taky debuggovat stejně, jako na reálném hardwaru změnou barvy okraje, podobně jako na MCU, když podle situace blikáme LEDkou :)

    ld a,barva
    out (254),a

    Se dá vecpat skoro kamkoli, když je potřeba vědět, že program tím místem prošel, jak zhruba dlouho běh trval (od změny, ke změně šířka pruhu) a pod.

    V kombinaci s občasným krokováním disassemblerem (Devast+, nebo .mon v ESXDOSu např.) je to překvapivě často dostačující metoda. Alespoň pro jednodušší programy.