Muzu se zeptat, co maji spolecneho NURBS krivky s Linuxem? Dale by mne zajimalo jak hluboko hodla slecna autorka s problematikou zajit, nebot jsou na toto tema popsana celkem obsahla scripta (napr. UP Olomouc) a nevim, zda jejich prepisovani do nekolika clanku bude mit kyzenou vypovidaci hodnotu. Mam z toho spise pocit, ze se slecna autorka pripravuje na zkousku z pocitacove grafiky (odpovidal by tak letni semestr ve 3. rocniku), a sve studijni zavery se snazi timto zpusobem zkonzultovat s ostatnimi mladymi akademiky.... Nemam pravdu?
Je prece naprosto normalni, kdyz tady jsou odborne clanky, tykajici se programovani a pocitacu. Byl tu clanek o nenaprogramovatelnych vecech, o OpenGL (ktere s Linuxem ma spolecne asi tolik jako s Windows, mozna jeste min) a podobne...
Na CVUT FEL to bylo tusim v zimnim ... pamatuju si, ze kdyz jsem to docital ve skriptech cestou na karlak na zkousku, tak mi hnusne mrzly ruce ...
Pokud bude za clankem nasledovat nejaka implementace, jadro algoritmu, neco, co se da pouzit ve vlastnim kodu, nebo z radky ... tak to sem patri urcite. A pokud ne, tak mi to porad prijde prinosnejsi, nez clanky o hrach :-) (byt chapu, ze je urcite mnoho lidi, kteri si budou myslet opak).
... no, pokud to ale bude prepisovani script /prednasek, jak to zatim vypada, tak tomu moc nerozumim.... Tato problematika uprimne zajima pomerne uzky okruh lidi, kteri si jako zdroj informaci pravdepodobne vyberou nejaky specializovany (univerzitni) server, pripadne si poridi scripta.
Neco jineho by bylo, kdyby se serie clanku zabyvala obecne problematikou pocitacoveho modelovani krivek/ploch tak nejak popularni formou, nikoli formmou strohych matematickych definic. Uz vidim, jak v druhem dile bude popis hermitova platu, vc. prislusnych rovnic, v dalsim dile neco o translacnich plochach vc. prislusnych rovnic a tim to skonci. Napriklad by bylo fajn, kdyby autorka vysvetlila, jak se vlastne prislo na nurbs, jaky byl vyvoj atd.
Kdyz uz se slecna autorka pustila do tohoto tematu, mela by na zacatku vysvetlit minimalne system souradnic, homogenni souradnice, transformacni rovnice/matice (odvozovat to ani neusi) v rovine a v prostoru a pak muze zacit prepisovat scripta.
Jinak OK, souhlasim, ze root neni jen o Linuxu, ale jsem presvedcen o tom, ze zacit "serii clanku" prostym opsanim vzorcu je tak trochuu zbytecne.
Myslím si, že zbytečné by naopak bylo opisovat "populární" články, kterých je na internetu mraky. Pokud se ale chcete o něčem bavit (resp. něco programovat), tak si musíte stanovit výchozí podmínky, jinak se ani nikam nedostanete (viz třeba diskuze s p. Zapletalem)...
Asi každý článek zajímá jen určitý okruh lidí, ne? Mě jsou třeba ukradené články o hrách a sítích a byl jsem nadšený z článků o Mapserveru.
Podle mě nemáte.
Podle Vašeho názoru soudím, že jsem tento kurz sám asi nedávno absolovoval. Mohu Vás však ujistit, že paní autorka má obdobný kurz za sebou. Zabývám se jimi v doktorké práci a implementuji je RFEM 3D. Skripta rozhodně opisovat nehodlám, články jsou koncipovány jako návod na programování NURBS křivek. Napsat však kus zdrojového kódu bez vysvětlení souvislostí by asi moc přínosné nebylo... Nemám pravdu?
PS: místo skript z UPOLu Vám doporučuji přečíst si knihu The NURBS Book (Tiller, Piegl)
... nemam, ale jsem blizko :-o) Mate pravdu, ze jsem podobny kurz prodelal, ikdyz nedavno to nebylo a byl to vice nez jednosemestralni kurz. Od zacatku me to nebavilo, nebavi a bavit nebude. Proto jsem si rikal, ze kdyz uz je clanek na rootu, bude to popsano trosku "lidskou" formou, ale neni.... Muzete mi prosim uprimne rici, co vas vede k napsani toho clanku? Honorar to asi nebude, scripta kvuli samostudiu udajne opisovat nechcete, pro "bezneho cloveka" je tam priliz "slozite matematiky"... Tak tedy pro koho jineho, kdyz ne pro hrstku mladych akademiku? Predpokladam, ze vam to jako publikaci do disertacky neuznaji....:-o/
P.S. The NURBS Book (Tiller, Piegl) vazne cist nehodlam :-o)