hm, takze zopakuji chybu mikrosoftu, spolu s modou sirokouhlych monitoru prisla moda ribbonu nahore, ktery jeste vice ukrajuje z vertikalniho dokumentu.
typicky uzivatel MS Word - pouziva uzkou nudli predstavujici A4, po stranach ma volna mista, nahore siroky ribbon.
samo, ted prijdou argumenty o dvou dokumentech vedel sebe, ale co tak koukam kolem sebe tohle nastava maximalne tak v 10-20% pripadu.
Pokud nechceš, ribbon mít nemusíš. Ribbon tam je kvůli pitomcům, co prostě Ribbon mít musí kdyby dokument měl mít na výšku centimetr na 80" moncku.
V reálu je to všechno konfigurovatelný a můžeš si tam nechat jenom tlačítko pro uložení dokumentu, nebo tlačítka vyhodit úplně. Je to tvoje volba a nikdo tě v ní (narozdíl od jiných) neomezuje. Osobně mám v liště jenom práci se souborem (nový, otevřít, uložit, export do PDF, tisk, ...). Ve Write navíc vkládání (obrázek, vzorec, křížový odkaz, poznámka pod čarou, ...) a dole specifickou lištu s nástroji (třeba pro obrázek, tabulku,... - jako plovoucí, neukotvenou, která se objeví automaticky). V Calcu jsem si nahoře nechal ještě základní formátování, protože občas potřebuju data i na šířku a schovávám postranní panel.
Jinak formátování a styly řeším v postranním panelu (zapneš/vypneš F11), je tam formátování styly a navigace. Na 27" moncku v CALCu mám sežraných 32mm tlačítkama. Samotná tabulka 29cm (50 řádků) a zbytek je titulek okna a status bar. Postranní formátovací panel ukousne 8,5cm zprava (by default).
Ve Write mám jenom jednu řadu tlačítek, takže cca 30,5cm textu a 1,5cm tlačítka.
ale jo, jde to zmenit. jenze vetsina lidi nic nemeni. a ti co to nemeni pak trpi na male okynko dokumentu i pres velky monitor. ale zase je pravda, ze je aspon nevystrasi prechod k LO tak moc, kdyz to bude mit ten blby ribbon. jenze ja se bojim, ze postupne z LO zmizi ty jine moznosti a zustane jen ten ribbon, protoze nekdo ze statistiky vycte ze to tak pouziva vetsina (protoze to je v defaultu a default vetsina nemeni)
Ne, typický uživatel MS Wordu poklepe dvakrát na tlačítko "Home", čímž přepne Ribbon tak, aby se schovával. A pak postupně do Quick Access Toolbaru dává věci, co potřebuje nejčastěji. Ribbon si pak zapínají jen když jdou třebas přeformátovávat kus dokumentu. Při běžné práci si ho schovávají.
Někteří si i nastaví Quick Access Toolbar aby byl nad ribbonem, na čež MS Office sloučí Quick Access Toolbar a záhlaví okna. Rázem máte místa co hrdlo ráčí.
ne, typicky uzivatel cehokoliv nezmeni defaultni nastaveni. ani ho nenapadne ze by mohl neco zmenit. jak jsem ted opet prosel kancelarema, tak jsem videl schovany ribbon u jednoho jedineho cloveka (sef oddeleni).
ovsem je mozne, ze ty pracujes ve vyjimecne firme, kde typicky uzivatel ma tendence menit software k obrazu svemu, v tom pripade ti gratuluji.
Pracuji ve firmě, kde půlka open office (20) lidí tráví v Officu půl pracovní doby (druhou půlku v ERP a emailu) a zbytek open office v něm tráví celý den. A já mám v popisu práce jim pomáhat, aby svou práci zvládali lépe. Takže pro ně píšu makra, vzorce a šablony, vytvářím linky na view v ERP, školím je na používání Excelu, Wordu, Accessu a Powerpointu. Všichni si chtějí zjednodušit práci. Velmi dobře ví, co se po nich chce, a nestydí se přijít si pro radu.
Naše firma není výjimečná. Obdobná situace je prakticky u veškeré naší konkurence, snad s výjimkou čínských firem typu Wistron. Pokud vaše firma závisí na věcech jako je plánování, nákup, výroba, prodej, logistika apod., tak se vyplatí najmout si business analytika a na tomhle zapracovat. Nebo vy snad jste ochoten platit lidem za to, že budou opisovat něco od někud někam a počítat věci na kalkulačce? U nás to došlo tak daleko, že ačkoliv se objem práce za posledních X let ztrojnásobil, tak lidí máme pořád stejně. Až na výjimky (customer services v pátek, nákup ve středu, finance na přelomu měsíce) mají lidé dost času chodit ven kouřit, na kafíčko a mohou jít domů přesně ve chvíli, kdy mají padla.
jak rikam, stastny to clovek. ne kazda firma je tak osvicena. moje zena pracuje ve firme, ktera se zivi vyrobou a kusovym prodejem po celem svete. neco jako pomahac pro officy, to by reditel neprenesl pres srdce. ja pracuju ve firme, ktera se zivi sluzbou, a vsechny sekretarky tady jsou defaultni useri. je tu jeden typek, co sem tam napise nejake makro do excelu, ale obvykle od pozadavku po realizaci to je tak pul roku.
To delas ve velmi vyjimecny firme, vypada to spis jako slusny scifi
Typicky je totiz sefovi uplne jedno jak efektivne nebo neefektivne jeho podrizeni pracujou, protoze o jejich praci vi jeste vetsi hovno nez oni sami. Jediny co sleduje sou pichacky a zda se pracovne tvari. Ten co scita sloupec cisel v excelu na stolni kalkulacce vypada docela dost pracovne vytizen == managor je spokojen.
Zato ten ITk, co si na vsechno napise script, vlastne dela vecne uplny hovno.