Vlákno názorů k článku Linux a „zelené“ IT od zaltair - Ono se to často s tou ekologií přehání....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2008 7:18

    zaltair (neregistrovaný)
    Ono se to často s tou ekologií přehání. Určitě je správné hledat alternativní zdroje energie a tak. Ale Hybridní auto na benzin a " na baterky" je už fakt extrem. Ty akumulatory co se do těch aut davaji se taky musi z něčeho vyrobit a určitě jsou taky slušně toxické, navíc nemají natolik velkou životnost, že by se to dalo zanedbat. Podobně pak přidávání čehosi z řepky do nafty apod. Ta řepka musí někde vyrůst a nějaký stroj ji musí obdělat a ten na něco musí jezdit. Takže vše s mírou.

    Podobně bych hodnotil i tenhle článek, zní jako by chtěl něco říct, ale vlastně je prázdný. A pokud autor píše podobně prázdné články, měl by se opravdu zamyslet zda-li má psát dál podobné bezduché články.
  • 10. 10. 2008 7:55

    lahvac (neregistrovaný)
    No zrovna hibridni auto neni az tak uplna kravina, baterka je i v normalnim aute, akorat mensi, stacionarni spalovaci motor bude min zrat a bude mit vetsi ucinnost, elektromotor ma samozrejme jeste vetsi ucinnost a pri brzdeni naopak vyrabi energii. Vpodstate se mi to zda nejschudnejsi reseni, protoze normalni elektromobil se stejne musi nekde nabit, takze se pouzije stacinarni motor jako generator, snizi se tim spotreba a nenastane spicka v odberu z ele. site v dobe kdy vetsina lidi prijede z prace. Definitivni reseni to neni, ale lepsi zatim nevidim
  • 10. 10. 2008 8:22

    Heron
    Vyrábět elektřinu z potravin (i s ohledem na to, že 1/3 planety hladoví a těm ostatním se tímto zvyšuje jejich cena) je fakt kravina.

    Hybridní auto už taková blbost není. Ele. motor má obrovský výkon od nulových otáček - proto je ideální na rozjezd (což spalovacímu/vznětovému motoru naopak problém dělá - a odrazí se to i ve spotřebě). Pak už není problém přepnout na naftu, kde 3.5l/100km je hodně reálných (s nohou jako pírko se dá zvládnout kombinovaná spotř. 4-5l i v Octavii TDI). Navíc při brždění může vyrábět elektřinu, kterou typicky o pár s později opět využije na rozjezd. Výroba hliníkového motoru taky moc ekologická není, muselo by se to opravdu důkladně porovnat.