tak Vám nevím. testoval jsem jak 3DSmax tak Mayu a popravdě mi přijde že na většinu věcí co může potřebovat člověk který nechce dělat animované filmy a nepotřebuje tudíž speciality na animování charakterů je 3DS-ko daleko vhodnější (teď samozřejmě neberu v potaz všemožné pluginy).
Prohlásit že nějaký program je šunt protože nějaký jiný který je zaměřen na něco poněkud jiného může jen s prominutím naprostý DEBIL.
Nechal jsem si doporučit program na 3d o známého, shodou okolností má podobně zcestné názory jako Vy. Po dvou dnech testování jsem si o něm začal myslet samé nepěkné věci. Hlávním důvodem je to že jednoduché věci se skutečně v Maye dají dělat daleko jednodušeji (řekněme spíše intuitivněji), jakmile ale chcete (potřebujete) dělat nějaké složitější modely, jde celá intuitivnost k čertu a některé drobnosti jsem nevyřešil ani po půlhodinovém hledání v manuálu, což je věc která mě přinutila říct Mayu nikdy víc bude li zbytí...
BTW: omlovám se za ne příliš věcný názor, ale nemohl jsem si pomoci
my pouzivame mayu na modelovanie do hier, od low poly do hi-poly. od nDS az po ps3. Maya na to lepsie vyhovuje a to hovoria ludia, ktory robia v oboch a od zaciatku vzniku oboch sw. (3ds max od 3d studia na DOS a od maya 1.0). Maya je nielen lacnejsia, ma aj viac funkcii a prepracovanejsie. to co max ma ako plugin, maya ma uz v sebe. Samozrejme existuje obrovske mnozstvo pluginov na mayu. V max napr sa neda prelightnut cpv, co je pre PSP a nDS hry je nevyhnutne a samozrejme treba paintovat cpv. Max je aj daleko daleko bugovejsi. Tolko take male zhrnutie od ludi co v tom realne robia a zarabaju
Takže ked eobim v maxku tak sa nikde neuplatním? alebo su aj firmy kde sa robi aj v tom lebo by som v tej oblasti chcel co to pomakat...No mayu mam ale sa v tom nevyznam práve preto lebo som zvknuty na 3D studio max.....Mohol by som dostat odpoved na moj mail Ragnarok_c18@azet.sk Moc diky