Díky za seriál. Umí některý z těchto programů pracovat s geometrickými primitivy povraye nebo si práci zjednodušují aproximací povrchu ploškami (při exportu do pov)? A pokud umí např. pracovat s koulí, umí s ní i další geometrické operace (slušování s jiným objektem apod.)?
Diky za pochvalu. KPovModeler i Moray pracuji primo s primitivy POV-Raye, dokonce bych rekl, ze je umi prakticky vsechny (snad s vyjimkou sphere-sweep, ted si nejsem jisty). Moray je dobry prave pri praci se spline plochami, ty POV-Ray take ma. CSG nad telesy, tj. operace slouceni, pruniku a rozdilu modelery umi, problem je vsak se zobrazenim - v dratovem modelu se ta operace neprojevuje, az pri vyslednem renderingu (osobne mi to nevadi, ovsem urcite s tim nekdo muze mit problemy).
Na sestem obrazku je to dobre videt - v hornim toolbaru jsou ikony (snad) vsech primitiv POV-Raye, vlevo pak strom cele sceny. Je tam zaznam implicitni plochy se svymi "prvky kostry" (blob sphere). V podstate ten strom primo odpovida vyslednemu POV-Rayovskemu zdrojaku.
Jeste jsem zapomel, ve vyvoji je projekt pro realtime rendering CSG, viz http://www.leonscape.co.uk/linux/csgcalc/index.php. Docela jsem zvedavy na vysledek, hlavne v porovnani s vypocetnimi jadry komercnich CADu (tam s CSG delaji docela magii).
No, jak vidím, moc bouřlivě se to bohužel nevyvíjí. Na úroveň dnešních CAD jader se to taky asi nevytáhne - ty obvykle používají ještě NURBS (BREP) mezivrstvu, což dává poněkud jiné modelovací možnosti než použití základních geometrických primitiv. A také poskytují hraniční křivky pro výkresy. Ale i tak je to zajímavé (pokud by to umělo alespoň vytažení, rotaci, a lépe i tažení po křivce a spojení profilů při optimalizaci vygenerovaného meshe, tak pro modelovací SW by to byl velký přínos.