Chtel bych rici ze chapu autora proc udelal takovy test. Jiste je krasne podivat se na signal pomocí spektralnich hustot. Ovsem podle mne je takove srovnani zavanejici. Musim souhlasit s nazorem ktery rekl, ze vse je spatne. Protoze kodeky se delaji tak, aby vyuzili nedokonalost lidskeho ucha. Podle nejakeho clanku sem se docetl, ze vyuzivaji maskovaciho efektu a odriznuti vysokych frekvencí. V tom pripade nechapu, co nam takova frekvencni analyza rekne? Maximalne to jak moc si jsou dva signaly po dekodovani podobne. Kdybychom se na to divali z hlediska prenosu bylo by vse v poradku, ale my prece chceme nas signal degradovat delame to umyslne abychom usetrili misto atd. K cemu nam potom je FFT s pouzitim okna? Kdyz nevime zda je potlaceni signalu spravne vybrano abychom neprisli o nas poslechovy zazitek? Myslim si, ze jedinou spravnou variantou je vyzkouset tyto kodeky primo na cloveku. Zrejme by se hodil clovek s absolutnim sluchem hrajici desitky let na nejaky hudebni nastroj ve filharmonii. Takovy clovek by mohl byt schopen rozlisit jemne rozdily ve skladbe s porovnanim s originalem a uvazovanych formatu. Samozrejme by nevedel ktery format zrovna bezi.
Kdybychom to vyzkouseli dejme tomu na sto takhle vybranych vyjimecne sluchove nadanych jedincu dospeli bychom zrejme k nejakemu zaveru, ktery ma opravdu vahu.
Zajimalo by me proc autor tohoto clanku nezobrazoval radeji kvadratickou chybu mezi zvolenymi formaty a WAVem? Nebo mozna lepe Entropii? Myslim si, ze bychom asi videli ze je to opravdu nicnerikajici test. Takove testy se opravdu hodi jen z hlediska mericiho systemu, kdy se divame na to jak moc merici system zkresluje prochazejici signal a samozrejme vyzadujeme aby signal vstupni byl roven signalu vystupnimu. Nevim zda jste me pochopili, ale chtel jsem vlastne rici ze codec se nechova jako linearni soustava ale predpoklada nedokonalost nejakeho systemu a tu vyuziva pri kompresi.