Vlákno názorů k článku Nahradí těžba kryptoměn webovou reklamu? od Niemand - Zajímavá anketa. Z těch dvou odpovědí volím "klasická...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 10. 2017 12:54

    Niemand (neregistrovaný)

    Zajímavá anketa. Z těch dvou odpovědí volím "klasická reklama". Problém ale je, že klasická reklama se už dnes na webu skoro vůbec nevyskytuje. V článku je to okrajově zmíněno jako období před googlem. Moderní reklama, kterou ale nepovažuji za klasickou a v anketě jako možnost chybí, je v podstatě šmírovací systém, který vydělává stejně jako klasická reklama, ale často pak poskytovatelé reklamy ještě extra vydělávají na získaných informacích.

    Dále je ve článku opět (jako v mnoha jiných případech, kdy chce poskytovatel reklamy udělat z uživatele dojnou krávu) zdůrazněn význam jak reklamy vypadají (například iniciativa Better Ads), ale článek se vůbec nezabýva šmírovacím aspektem reklam. Pro ilustraci uvedu konkrétní příklad. Běžně používám uBlock Origin, který blokuje všechny reklamy. Některé weby ale ode mě mají výjimku jako třeba Root. Přesto ale mi na mém soukromí záleží a tak i na těch serverech, které mají výjimku používám Privacy Badger. Ten blokuje pouze reklamy, které šmírují a vzhledem reklam se nezabývá. Na Rootu se to projeví třeba zobrazováním Jobs.cz/Seduo.cz, ale všechno od googlu je vyfiltrováno. Toto je právě ten rozdíl mezi klasickou a moderní reklamou.

    Myslím si, že reklamy by blokovalo mnohem méně lidí, pokud by opravdu fungovaly jako klasické. Měly by splňovat standardy Better Ads a navíc by neměly šmírovat. Standardy Better Ads samy o sobě opravdu nestačí a moderní reklama je bohužel nepřijatelná.

  • 27. 10. 2017 13:12

    tomvec (neregistrovaný)

    Jenom by mě zajímalo, když třeba tady povolím reklamy a ošetřím to Privacy Badgerem nebo prostým privacy.trackin­gprotection.e­nabled ve Firefoxu, jestli z té zbylé zobrazené reklamy něco mají.

  • 27. 10. 2017 13:30

    Niemand (neregistrovaný)

    To je dobrá připomínka, ale jen to ukazuje, jak je moderní reklama na internetu zvrácená a jak už překročila soudné hranice. Je třeba se proti tomu ozvat a aktivně to blokovat. Stejně jako to bylo na začátku s adblockem. Dokud nebyl adblock, nějaká inciativa Better Ads by neměla šanci vzniknout. Když se začnou důsledně blokovat trackovací reklamy a zobrazovat pouze klasické reklamy, hodně pochybuji, že by to zůstalo bez odezvy na druhé straně stejně jako to bylo s nástupem adblocku a vznikem Better Ads. Třeba taková reklama v televizi či rádiu také nemá žádne trackování a přesto je pro marketing velice významná (dost možná významnější než reklama na internetu) a poskytovatel reklam za ni poskytovatelům obsahu platí.