Vlákno názorů k článku Ne, Nvidia s DLSS 3.0 neotevírá Pandořinu skřínku od Idealista - Hmmm, trocha mi to pripomina dilemu, co bolo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2022 13:51

    Idealista

    Hmmm, trocha mi to pripomina dilemu, co bolo skor sliepka, ci vajce.

    V tomto pripade to mozno bude lahsie. Naozaj si myslite, ze GPU zvysuju vykon kvoli monitorom z vyssim rozlisenim a narocnejsim enginom pre hry?

    Nebude to skor naopak?
    Predavaju sa monitory s vyssim rozlisenim, lebo vyrobcovia slubuju, ze to ich karty daju. Enginy zvysuju detaily a narocnost sceny, lebo na to existuje HW, ktory to utiahne, prip. vyrobcovia slubuju, co vsetko ich buduce generacie HW dokazu.

    Aby nVidia DLSS mohla skryt a nechat bezat len na pozadi aby o tom uzivatel nevedel, tak to by to muselo bezat spolahlivejsie a nie len na urcitych kombinaciach HW a rozlisenia (hovorim o prvej verzii DLSS) a len pre vybrane hry, kde este cielene tuto podporu treba pridat.
    Trocha by som kludnil to nadsenie.

    Spotreba (a ceny) novych kariet myslim, ze ani nepotrebuju komentar. Co je vela, to je vela.

  • 24. 9. 2022 0:29

    jdsulin

    Nebude, u monitoru nejde ani tak o to, co si na nich muzes zahrat, ale spise co si na nich muzes prehrat. Nejlepsi vysvetleni je jednoduche a docela popsane v clanku - proste se toho seslo vice najednou. 30 fps < 60 fps, atd. samozrejme pokud mas najit jeden probliknuty frame, tak to nepoznas, ale pohyb ne jen ve hre, ale i mysi po obrazovce je mnohem plynulejsi. Co se tyka rozliseni, tak tam uz to je 4x vice pixelu. Takze jsme v situaci, kdy potrebujeme zhruba 8x vyssi vykon, to je docela dost. a jeste jsme se vubec nebavili o nejakem raytracingu. Samozrejme muzes si to dat do 1080p a pobezi ti to krasne plynule i na tech 144 fps, ale kdyz uz mas monitor 4K na filmy ....

    Kdyz se vytvari narocna hra, tak se pocita s tim, ze high end v te dobe bude low end, az hra vyjde. Pri dokonceni to pak jenom hrstka lidi dokaze rozjet na nejvyssi detaily pri nejvyssim rozliseni. Kazdy hrac pak logicky udela to, ze snizi detaily a/nebo rozliseni takovym zpusobem, aby byl spokojeny. At uz to je dosahnuti urciteho fps u stredne vykonnych sestav nebo u nizko vykonnych sestav aspon tech 30 fps. DLSS je v podstate to same.

  • 24. 9. 2022 17:52

    RDa

    Aby si clovek patentoval PRDIM - progresivni rendering dynamicky interaktivniho modelu :)

    Co se hejbe, bude v nizsim rozliseni, protoze to clovek stejne nepozna (resp. mozek bude rad za motion blur) a jakmile se zastavite, na druhem frejmu se dorenderuji detaily, jako kdyz stahujete progressive-jpeg. Mate v tom pokryto jak vysoke fps, tak vysoke rozliseni, v human-compatible podani.

  • 24. 9. 2022 23:21

    jdsulin

    Skoro bych rekl, ze se neco podobneho minimalne na starsich konzolich pouzivalo (PS3-PS4), abys mel pocit plynulosti pri nizsich fps. Mozna to tam maji porad. Ale neni to inteligentni, proste se to ridi tim, zda se hrac pohybuje, ne zda se relativne k pohledu neco hybe.

  • 25. 9. 2022 17:52

    Ladis

    Tam to dělala TV. Vytvářela automaticky mezisnímky. Nezapomeňte, že před PS5 bylo "30 fps ought to be enough for everybody". Problém byl, že TV musela počkat na následující snímek. Takže gameplay her musel počítat s velkým input lagem (k tomu se přidal lag přenosu přes HDMI /na straně TV je pomalé zpracování dat/, lag bezdrátového herního ovladače atd.). Console peasants byly zvyklý, tam se stejně nedalo bavit o kompetitivním hraní. Dnes už jsou konzole výkonné dost, takže se na TV zapíná "herní režim", který motion compensation apod. vypne - pro co nejnižší lag.

    25. 9. 2022, 17:53 editováno autorem komentáře