Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nebojte se velblouda! od Espinosa - Clanek i me potesil. Mel jsem uz nejake...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 10. 2000 11:30

    Espinosa (neregistrovaný)

    Clanek i me potesil. Mel jsem uz nejake docineni s Perlem, vetsinou ale pracuji s PHP nebo Javou.
    Vzpominam si, ze me na nem dost veci zarazilo, nektere veci uz i autor clanku nakousnul v odstavci o nevyhodach.
    Me konkretne zarazila odlisna prace s lokalnimi promennymi, mam dojem, ze je nutne je deklarovat jako lokalni, jinak se automaticky pokladaji za globalni, coz je v absolutnim rozporu s beznou praxi u konkurence.
    Prekvapilo me predavani parametru pomoci specialnich promennych (poli).

    Je mozne v Perlu, jako to je u PHP, prizadit libovolnemu prvku pole zase pole, a tak vytvaret stromove struktury?
    Je mozne pole k sobe libovolne spojovat operatorem +, nebo jinak snadno pridavat prvky?

    Jednoduse receno, velmi bych uvital STRUCNY clanek hlavnich rozdilu Perlu od napr. PHP (ktere je tak podobne C, jak jen skriptovaci jazyk muse byt). Alespon tech zakladnich.

    Pevne verim, ze se toho nejaky skalni priznivec Perlu ujme, z vlastni zkusenosti vim, ze jich je opravdu hodne :-), takze - predem dekuji.

  • 24. 10. 2000 20:46

    Peter Kruty (oozy) (neregistrovaný)

    samozrejme aj mna clanok o perle potesil, o to viac ze som jeho skalny fanusik a som ochotny sa zan bit ;-)), perl ma samozrejme svoje zvlastnosti, ale ked sa nad nimi zamyslime nie su tam len tak a akokolvek mozu vyzerat podivne, vzdy nakoniec zistime ze maju svou logiku a zakazdym su velmi efektivne ..

    samozrejme je v perle mozne vytvarat polia poli alebo polia hashov ci inych struktur.. toto sa robi pomocou odkazov, co je nieco ako klasicky pointer ako ho pozname v inych prog. jazykoch. napr:

    pole[3] = \@ine_pole;
    asoc_pole{klucik} = \@pole;

    kde znak '' (backslash) vytvara odkaz na danu strukturu takto samozrejme je mozne polia odkazov vnorovat a tym padom vytvarat stromy , grafy a pod.

    na pracu s poliami napr ako zasobnikom sluzia prikazy push a pop, prip. shift a unshift... syntax si pozrite v dokumentacii

    rad by som poznamenal ze cloveku, kt je zbehly v programovani vo viacerych programovacich jazykoch sa perl uci naozaj lahko, pretoze drtiva vacsina konstrukci a prikazov je s tym najlepsim umyslom "pozicana" ... alebo velmi silne "nieco pripomina" :-)

    bohuzial PHP neovladam (a ani nechcem ;-) teda nemozem spravit porovnanie k perlu ...

  • 25. 10. 2000 22:56

    Jaromir Dolecek (neregistrovaný)

    Moje zkusenosti z vytvarenim pole poli ci pole hashu
    ci podobnych struktur je opacna - v Perlu je udelana
    naprosto neintuitivne a vzdy, kdyz to potrebuju, mi
    dlouho trva nez zjistim, jak to ma byt - pouhe prirazeni $pole1[3] = @pole2 nefunguje. Taky me silene stve viditelnost promennych - nekdy musim pouzit zmenit my() na local() nebo naopak, aby byla promenna videt v bloku, kde ma. Silim ze zpusobu, jakym se v Perlu predavaji parametry funkcim. Irituje me, jak musim Perlu furt oslit typ promenne pres $, % nebo @. Nesnasim magii rozdilu mezi skalarnim a seznamovym kontextem. Stve me, ze za if musi byt vzdy blok. Vadi mi, ze implicitne
    spojuje pole do jednoho - pripada mi divne, ze v tele
    funkce foo(@pole1, @pole2) je @_ jen jedno flat pole, misto toho aby to bylo pole obsahujici dve pole. Vstavaji mi vlasy na hlave kdyz vidim pouziti $| nebo zpusob, jakym se v perlu delaji "objekty".

    V Perlu vsechno "neco pripomina". Je to takovy bastard. Vyhybam se mu sec muzu. Nez Perl, to uz mam radsi C. PHP je mnohem intuitivnejsi a jednoznacnejsi. No a s Pythonem Perl nesnese ani srovnani :)

  • 30. 10. 2000 12:40

    JAToSEm (neregistrovaný)

    V Perlu trosku programuju ;-),
    teprve asi rok a pul, vetsinu veci, ktere pouzivam, jsem nasel na teto http://www.geocities.com/RodeoDrive/4244/perl.htm adrese a v nekolika knizkach. Obvykle ho pouzivam na spojeni WEBtoMySQL a opacne. Je to velmi srozumitelny jazyk a doporucoval bych ho i zacatecnikum :-).
    Neco ke kompilacim: Perl jako CGI je mozno lehce zmenit na FCGI, coz se vyuziva u casto spoustenych Aplikaci, Program zustane zkompilovany v pemeti po dobu nastavenou v Apache (15 - 20 minut), takze nedochazi k zadnemu zpomaleni.
    Knihovny mam vytvoreny vlastni, takze programovani je hracka. :-) a ja si hraju rad.