Za pár let, až bude jasné, že WP7 ee ani náhodou (pokud WP7,8 etc neotočí o 360%) dopadne nokia jako motorola a možná ji android vytáhne z hrobu. Nokia má poměrně slušný HW a kompilace androidu nebude zase tak složitá na nějaké nové zařízení. Otázkou pak bude zda si nokia ten slušný HW udrží s konkurencí a zda nezaspí. Symbian je sice fajn systém (na stole mám zrovna 3 přístroje a doma celkem 5) ale konkurovat androidu, bb OS, nebo iOS již nemůže. Musel by totiž hooodně zapracovat na nové verzi, přebít hype ostatní OS a to již asi nezvládne. Navíc java je tak jednoduchá a dostatečná pro vývoj, že bude stále více přitahovat více vývojářů.
Customer satisfaction se ve světě marketingu běžně měří. Firma potřebuje nějak zjistit, jestli jsou zákazníci s produkty spokojeni. Například jestli jsou kupci letošního modelu vozu spojeni více nebo méně, než u modelu z minulého roku. Když se někde objeví nedostatky, je to signál k vylepšení produktu v dané oblasti. A pochopitelně když uvádíte nový produkt (WP7), je zásadní zjistit, jak ho zákazníci vidí.
MS nezveřejnil použitou metodologii. Ale běžně se používá dotazování zákazníků, kteří hodnotí různé aspekty produktu na 5-bodové nebo 10-bodové škále. Výsledek se typicky vyjadřuje v procentech, plus se samozřejmě data dál analyzují. Viz třeba American Customer Satisfaction Index:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Customer_Satisfaction_Index
Ano. Průzkum byl proveden u všech osmi zákazníků, kteří si WP7 nechali. Ostatní byli nespokojeni a telefon vrátili, ti se tudíž průzkumu zúčastnit nemohli.
8 z 8 zákazníků, mezi kterými se průzkum tedy dělal, bylo s WP7 spokojeno, čímž bylo nezávisle prokázáno, že je to nejoblíbenější operační systém pro mobilní zařízení.