Ve clanku je 3x pouzito "xbak" a 2x "xbax", je to typo ci umysl? Jen upozorneni :).
Jinak diky diky, neco ve smyslu pam_shiled uz dlouho hledam .. a zda se ze i funguje!
Je v KDE nějaký dobrý nástroj na nastavování sítě při přechodu mezi sítěmi?
Já používám network-admin, ale to je z Gnome. Nejlépe nějaké tipy na co je balíček do Debianu.
Vypadá to dobře - díky, ale nějak mi to nechce rozpoznat existující připojení. Závisí to na network-manager a ten taky nic nevidí. Ale síť mi normálně jede. Čím to?
ano je a jmenuje se NetGo jeho sile je hlavne v tom ze krome profilu umi poustet skripty ktere mu predhodite ;) sice chce prava roota ale to se da lehce obejit pres sudo .... staci vytvorit Cmnd_Alias v /etc/sudoers
Blbinka je skvela, docela uvazuju o tom, ze bych si neco podobnyho postavil. Koukal jsem na schema zapojeni a prislo mi to hrozne (teda spis zbytecne) slozity, je tam PIC, krystal a spousta dalsich veci o kterejch temer nic nevim.. Rikal jsem si, ze by to mohlo jit udelat mnohem jednoduseji, stacil by obycejny (nekrokovy motor), hodily by se tam dva koncove spinace ktere by zabiraly v krajnich polohach (pejsek stoji, pejsek sedi), jako ovladani by se pouzilo treba RTS seriaku a cele by to ovladala nejaka trivialni kombinacni logika - pokud neni sepnuty jeden koncak a RTS je Hi, pust motorek v jednom smeru, pokud neni sepnuty druhy koncak a RTS je low, pust motorek v druhem smeru, jinak nedelej nic..
Mohl by se k tomu vyjadrit nejaky master bastlir?
diky..
ava
4N33 je optočlen pro gavlanický oddělení serva od zbytku (to aby ti náhodou nevyhořel PIC)
MAX232 by se asi dal nahradit DS275, ubyly by tam ty 4 elektrolyty, ale obvod tam nechej realizuje ti RS232 (COM).
LM7805/6 jsou regulátory napětí. ty by tam asi taky měly být, ne?
Netvrdim ze je to nejak preukrutne slozity, ale kdyz nic jinyho tak to vyzaduje programator PICu, kterej treba ja nemam. Krome toho kdyz porovnam slozitost myho reseni, kde bude jeden brouk se 4 NANDama a dva koncaky (ktery jako bonus zajistej na neomezenou dobu fyzikalne presny polohovani, narozdil od empiricky odhadovanyho polohovani PWMkem nebo co to tam je, ted si nevzpominam) s resenim ktery potrebuje dva brouky(z toho jeden programovatelnej mikropocitac s nekolika desitkami tisic hradel) a krystal, tak si furt myslim ze je moje reseni vyrazne jednodussi, a ten rozdil v jednoduchosti meho a tamtoho reseni je prave to co tam prebejva.
Tomu rikam veta :)
Kazdopadne je klidne mozny ze moje reseni je slozitejsi nebo hloupy akorat ja to nevidim, mam s hardwarem a bastlenim skoro nulove zkusenosti a rad se necham poucit.
Zapojení je opravdu nechutně složité. Pokud bych si vystačil s jednou loutkou a RS232, pak bych pouze sledoval signál RTS nebo DTR (1 tranzistor, odpor, možná dioda), případně jednoduše integroval Tx (navíč 1 odpor, 1 kondenzátor).
Z paralelního portu by se pak dala postavit nejméně osmiloutková verze.
Při použití USB by sice byl potřeba USB PIO, ale zase by se mohlo ušetřit na napáječi, pokud by se použilo přiměřené servo.
Optočlen mi připadne také poněkud zbytečný, pokud se to napájí ze stejného zdroje. Jeden (výše zmíněný) spínací tranzistor postačí. Kvalitní dioda v protisměru (případně Zenerova dioda) by měla postačit a pochytat případně špičky.
Se servy jsem nikdy nedělal, takže nevím, jestli náhodou ne pracují integračně (signál sedni/lehni). Pak by se trochu zkomplikovalo zapojení a musel by se upravit ovladač.
proč proboha z paralelního portu? co to je za nesmysl?
počet výstupů přece není přímo úměrný počtu vstupů, ne?
pokud si navrhneš dobře protokol komunikace, můžeš z jednoho sériového rozhraní samozřejmě adresovat kolik loutek ti snese výstupní sběrnice.
Každá loutka bude mít svoji adresu a tou se na ni budeš odkazovat.
V tomto případě ti pro každou loutku stačí zkontrolovat jestli je off (pokud neznáš její stav) a přepnout ji na on a naopak.
ne?
signál s adresou loutky ti pošle plugin a pic jej jen zpracuje a předá.
samozřejmě by to bylo realizovatelné i bez toho PIC, ale pak by celá logika musela být v pluginu.
Pokud navrhnu zapojení 1 vstup -> 1 výstup, pak si ušetřím práci s bastlením elektroniky, protože můžu využít signál z počítače přímo ke spínání koncového tranzistoru.
Pokud navrhnu zapojení 1 vstup -> 1 výstup, pak si ušetřím práci s bastlením elektroniky, protože můžu využít signál z počítače přímo ke spínání koncového tranzistoru.
Složitý to není vůbec, navíc použitý součástky máš za babku. Pro mě je třeba větší problém to psisko. :D Jestli budu mít čas vrhnu se na to, je to super gadget :)
Jistěže je špatné podporovat monopol, který za peníze nenabízí lepší kvalitu jak svobodný sw zdarma. A vychovávat děti, aby v tom pokračovaly...
Nevím, jak ten zbytek, ale Flashpoint tam na 100% běží.
ale nepovídej. fakt?
já mám děti ve věku, kdy si chtějí hrát. neumějí pořádně číst a psát zatím vůbec.
Co myslíš, že je pro ně jednodušší a spolehlivější?
zapnout bednu, 2x kliknout a hrát si, nebo přemýšlet proč je to pomalejší a proč to sem tam spadne, zrovna když mají rozehraný zápas?
nevím jak tobě, ale mě nativně neběží na linuxu žádná z těch her.
dost možná proto, že je pro linux nikdo nenapsal.
linux mám rád, používám jej na počítači, který mě živí už mnoho let.
ale FANATIK NEJSEM!
pro hry linux možná nazrál, ale na MS platformě, a postav se třeba na hlavu jsou stále ještě kvalitnější tituly. Svého volného času si navíc natolik cením, že než bych si lámal hlavu tím, jak to ohnout, aby mi to jelo i v emulaci (podobně rychle jako nativně), raději ho věnuji právě těm dětem.
Nechci být rýpavý, ale nejsem si jist, zda je Operace Flashpoint zrovna odpovídající dětem, které neumějí psát a sotva umějí číst.
Samozřejmě, že ty hry neběží na Linuxu nativně, ale mně běží pod Wine Flashpoint mnohem stabilněji (a stejně rychle) než když jsem to zkoušel u příbuzného na Windows. A to jsem nemusel nic nastavovat, stačilo wine ***.exe a mohl jsem hrát.
Mimochodem instalace mnohem rychlejší než na Windows na odpovídajícím PC.
a to je přesně problém v linuxové komunitě. jakmile se objeví názor, který není v "lajně", hned je třeba jej potlačit a přinést jakýkoli argument, proč je ten názor špatný.
užívej si svého wine, my si budeme užívat nativní věci v nativním prostředí.
(taky nepoužívám gimp na windows přestože vím, že to jde.) :-)
To byla moje nejoblíbenější hra. Jinak je vydaná, jako abadonware, stačí trošku hledat. Originální DOS verze je také na Linuxu funkční pomocí dosbox(u).
Tak tak - a pokud mate debian, tak se podivejte na http://dosboxed-games.sandbox.cz
Myslim, ze toto by vas mohlo zajimat:
root@mrkev:~ # apt-cache search krondor
betrayal-at-krondor - DosBoxed version of Betrayal at Krondor PC game.
betrayal-at-krondor-data - DOS Data and binaries for Betrayal at Krondor PC Game.
betrayal-at-krondor-doc - PDF Manual for Betrayal at Krondor PC Game.
betrayal-at-krondor-media - Interview movie featuring Raymond E. Feist about making the game.