Poker hraji tak jednou za uhersky rok, tak bych se rad zeptal nekoho, kdo tomu rozumi...
Jak casto se hraje poker ve dvou lidech? Jako laik jsem se s pokerem ve dvou v zivote nesetkal, leda tak ve flashovych hrickach. Hraje se texas hold'em ve dvou i v casinech nebo je to jen domena "pocitacovych her"?
Jednak hra ve dvou je klasicky headsup, tedy druh pokerove hry.
Druhak je to headsup = finale, kdy uz zustavaji posledni 2 hraci na stole (v turnaji).
Da se uspesne predpokladat, ze po tomto uspechu pujdou i po multi-player forme, coz tedy bude nasobne tezsi, kazdopadne zajimave.
Navíc, většina Texas hold 'em her, pokud neskončí už při rozdání či až flopu (tam to procento neodhadnu), tak se zakončuje ve dvou, ostatní to položí.
Takže umět hrát začátek ve více hráčích je sice nezbytné, důležité a je dost rozdílný (pozice hráče, ...) od heads up, ale ovládnout hru ve dvou je (i pro počítač) nutná podmínka. Bez této znalosti fakticky předem prohrál.
Je to zmíněné i v článku:
<cite>
Matematické modely her umožňují popsat situace z ekonomie, aukcí, síťové bezpečnosti, ochrany důležitých cílů nebo kontroly jízdného. V těchto reálných situacích se jednotlivé strany jen velmi zřídka rozhodují na základě úplných a totožných informací. Proto je pokrok v řešení her s neúplnou informací zásadní pro praktické aplikace,“ vysvětluje Michael Bowling.
</cite>
Teorie her se neaplikuje jen na hry, obecně se používá k rozhodování třeba v multiagentních systémech. Je to o odhadu reakce okolí (soupeř, spolupracovník, samořiditelné auto v druhém pruhu, akciový trh, ...) na moji činnost nebo nějaký vývoj.
Jenze poker je tomu vsemu na hony vzdaleny, pouze spada do podobne kategorie uloh. Citace slov pana Bowlinga jsou jen vzletne fraze vhodna pro grantova podani kolem teorie her. Ja nevidim prakticky prinos v reseni 1-1 pokeru, a protoze je tady spousta tech, kterym to naopak prijde zrejme, tak mi jiste snadno popisou ulohu, kde to lze nejak rozumne aplikovat.
Tak to pozor. Coby výukový materiál to je vhodné. V tom mém výčtu, k čemu že poker je, jsem ho nezmiňoval, protože to je opravdu specialitka (výuka).
Nejprve vyjasnění toho 1-1. Heads up je jedna z variant a pro určitý typ hráčů dokonce složitější než normální (orientují se lépe ve více hráčích a pak doufají v nekonfliktní koncovku /1-1/, protože vědí, že jsou v ní slabí). Heads up není nějaký "odpad" zde použitý pro zjednodušení programování.
A teď k té teorii her. Programy /programátoři/ opravdu mají problémy s "pokrok v řešení her s neúplnou informací zásadní pro praktické aplikace". Tedy, když je zadání v principu nedeterministické. To je opravdu něco, co se v praxi - byť zde jen na hru - jen tak nevidí. Aby takový program předčil člověka. Neříkám algoritmus, ale program. Imho popis článku nesedí, protože algoritmus je deterministický elementární (konečný počet dílčích jednoduchých kroků, ... ) a tím se právě liší tento případ od šachu a go a podobně. Tam bylo vše deterministické, byť (zatím) nespočítatelné a optimalizace se vesměs soustředila jen na omezení prostoru. U pokeru je to jiné. Na ten, vzhledem k možnosti blufování, nejde použít obvyklá schemata.
Výhoda pokeru je, že výstup (zda to program dělá dobře či špatně) je vidět hned po pár (desítkách, stovkách) her. To u jiných (nedeterministických) oborů (ekonomie, ...) většinou není možné.
Proc je to vhodne jako vyukovy material? Kroky, pocet zucastnenych hracu i vlivove faktory jsou silne omezene a pouzitelne jenom na ulohu hrani pokeru. Nebo to reseni ma nejaky univerzalni princip? Kdyz ano, tak jaky? Mne to zatim prijde jako DNN natrenovana na psychologii soudobeho lidskeho hrace, nikoliv jako univerzalni reseni nebo univerzalni postup pouzitelny dr. Noonienem Soongem.
Neexistuje nic jako "psychologie soudobeho lidskeho hrace" Texas hold 'em. Univerzální postup by byl příliš velký a dost možná nekonečně - viz jak se hráči vyvíjí s časem - stačí se podívat na to jak se vyvíjel styl hraní Texas hold 'em v posledních 15-30 letech a jak ani dnes nelze určit ideální kombinace staré a nové školy, kdy staré stále dokáže vítězit, spolu po boku nové.
Takže DNN (natož pouze předučené) jen sama o sobě nestačí. Ostatně počtem kombinací je poker srovnatelný s go (o hodně řádů méně, ale z našeho pohledu stále nad limit). Takže program musí být mix algoritmu a (d)nn. A navíc se síť musí (sama) rekurzivně za chodu učit na každého jiného dalšího hráče. A nepřeučit. A to vše za situace, kdy (D)NN je jen nápomocná nadstavba nad základem.
Na tu jejich ukázku se těším, samotného mne zajímá, jak to vyřešili. Právě to napojení. Pokud čistě jen DNN (a program je opravdu jen pomocný bokem) tak klobouk dolu, to je ten vývoj pěkně rychlý. Pak souhlasím, že by to asi nebylo nic extra.
Dosud jsem žil v domnění, že (D)NN slouží, u deterministických her (go, šach), až jako pomocná pro časově nedopočítané koncovky, ale že může být (dostatečně kvalitně) předučená, protože deterministické. A že pokud učení na konkrétního člověka, navíc za běhu (je?, nebo předem, byť na konkrétního člověka), je jen pomocná nadstavba navíc, ne nutný nosný prvek. Ale je fakt, že vývoj je hodně rychlý a že mi něco uteklo.
Prakticky? Zjednodušeně, k ničemu. Je to zábava, stejně jako mariáš, kulečník, golf, go a podobně.
Složitěji, ano, jsou i turnaje a dá se na tom i vydělat pokud člověk opravdu umí (jako skoro na všem). A ano, dá se určitě najít i něco dalšího - jako třeba pro golf, že se člověk protáhne, tak co já vím pro poker třeba že si mírně procvičí mozek na kombinace a pamatování a trocha psychologie A kdesi cosi. Bla bla. Ale reálně, masově, je to hlavně zábava. Jeden z druhů.
Kod by zverejnovat ani nemusi, protoze uz se provalilo co vsechno to dokaze a publikovali na arxivu.
Jen bych se zeptal jestli se inspirovali, nebo jde o nezavisly objev.
http://forum.root.cz/index.php?topic=13629.msg173706#msg173706
Primarni motivace je totiz aplikovana teorie chaosu (uz parkrat testovana nekde, kde to fakt nebudete cekat)
A uzuiti pro pravdepodobnostni +1 pro faktorizaci a likvidaci kryptografie.
pouziti toho algoritmu v podstate nahrazuje tuhle techniku rychleho hledani vysledku jinak nez vypoctem.
http://www.youtube.com/watch?v=SL2lYcggGpc
v predem zuzenem prohledavanem prostoru
https://plus.maths.org/content/music-primes
akorat, ze se hleda reseni borusk ulam
http://www.youtube.com/watch?v=FhSFkLhDANA
utok je v podstate zobecneny poodle.
http://forum.root.cz/index.php?topic=9428.0
akorat se u tech harmonickych hleda pravdepodobne misto pruniku s cobweb https://www.youtube.com/watch?v=VjzkW1IlVI4 v podstate se dela pravdepodobnostni vyber grup
Ten výzkum byl placený z veřejných peněz nebo ze soukromých? Pokud z veřejných, tak by měl být zdrojový kód zveřejněn, pokud ze soukromých, tak ať si o tom rozhodne ten, kdo to platil. Když už se ohánět nějakou morálkou, tak nejférovější bude, když k algoritmu budou mít přístup všichni a tím tahle hra pro peníze ztratí smysl (alespoň na dálku, kde lze zapojit počítač), nebo se transformuje ve hru o to, kdo vymyslí lepší algoritmus. Když k algoritmu bude mít přístup jen pár lidí, tak to zákonitě povede k tomu, že budou obehrávat ostatní (na což mají plné právo, pokud si výzkum platili ze svého).
exploit proti tomu algoritmu je v utoku "ocekavanim/vabenim" v rozporu s vysledkem pres zmanipulovanou trenovaci mnozinu. v podstate jde o stejny kognitivni algoritmus jakym vznika fobie, kdyz se v uceni soustavne ty dve nezavisle topologie minou v chapani vstupnich parametru a protistrana zvitezi a algoritmus dava pro casteji zastoupene pravdepodobnosti prevazne prohry.
u toho poodle tomu odpovida po trenovaci fazi s defaultnim moduli pouziti jineho nez ocekavaneho obsahu moduli.
Proč by ten kód měl být zveřejněn, když byl placen z veřejných peněz? Ten kód přece není tím podstatným výstupem výzkumu. Pro výzkumníky, kteří na to chtějí navázat, je ten kód nezajímavý. Užitečný je akorát pro vykuky, kteří by s ním chtěli podvádět.
K algoritmu nebude mít přístup jen pár lidí, ale každý, kdo si přečte tu práci. Přístupná nebude jenom ta hotová implementace. A to že tu hotovou implementaci zákonitě zneužije někdo, kdo k ní má přístup – to je jenom ničím neodložená spekulace. Někteří lidé mají morálku.
Ad „Proč by ten kód měl být zveřejněn, když byl placen z veřejných peněz?“
Protože ze svých daní* nechci platit někoho, kdo si výsledky té práce nechá pro sebe.
Ad „A to že tu hotovou implementaci zákonitě zneužije někdo, kdo k ní má přístup – to je jenom ničím neodložená spekulace. Někteří lidé mají morálku.“
1) „někteří“ nestačí, museli by to být „všichni“ 2) nemusí to považovat za nemorální – můžou si říct: „já jsem to vymyslel, tak si to taky užiji – půjdu a vydělám nějaké peníze na lidech, kteří nejen že nejsou tak chytří jako já (aby to vymysleli sami), ale dokonce jsou tak hloupí, že se nepřestali vsázet a hrát po síti ani po tom, co se veřejnost dozvěděla, že tento algoritmus existuje – jejich chyba, byli varováni :-)“
*) neříkám, že je to tak v tomto případě, mluvím v obecné rovině o využívání veřejných peněz
Výsledky té práce si nikdo nenechá pro sebe, v článku je na tu práci odkaz. Ta práce nebyla placena z tvých daní, ale z veřejných peněz. Ty třeba chceš zveřejnit i nepodstatné vedlejší výstupy, které jsou užitečné akorát tak k podvádění, ale já to nechci. Takže se mi nelíbí, když tvé přání prezentuješ, jako kdyby to byl fakt.
„někteří“ nestačí, museli by to být „všichni“
Kdepak, nemusí to být ani zdaleka všichni. V tomto případě úplně stačí, když se morálně zachovají ti, kteří k tomu zdrojovému kódu mají přístup.
nemusí to považovat za nemorální
Já jsem nepsal, že něco považují za morální, ale že jsou morální. To, že si někdo hledá výmluvy, proč se to zrovna jeho netýká, je ten nejčastější způsob, jak se chovat nemorálně. Vedle toho už existují snad jen patologické případy, které něco jako morálka vůbec nedokážou pochopit.
Vyzkum byl placen predevsim z penez Kanadske univerzity, na studiu dale poskytla grant IBM.
Algoritmus vcetne dukazu jeho spravnosti je publikovan a verejnost si muze zdarma vedecky clanek precist. Rozhodne to neni tak ze si neco nechavame pro sebe.
Pokud by jsme poskytli i cely kod ktery si kazdy stahne a hned zacne hrat, hracska komunita by s nami jiz na zadne dalsi studii nechtela spolupracovat.
Ad „Vyzkum byl placen predevsim z penez Kanadske univerzity, na studiu dale poskytla grant IBM.“
Nechtěl jsem se nikoho dotknout, psal jsem to obecně k nakládání s veřejnými penězi. Pokud to bylo placené soukromou firmou, pak si s tím můžete dělat, co chcete a je to v pořádku.
Na tohle jsem trochu alergický, protože se stávají i případy, že se z našich daní něco platí, ale občané z toho pak nic nemají a profituje na tom nějaká firma.
Ad „Pokud by jsme poskytli i cely kod ktery si kazdy stahne a hned zacne hrat, hracska komunita by s nami jiz na zadne dalsi studii nechtela spolupracovat.“
Nejsem členem „hráčské komunity“ – mohou to vidět jinak – ale já bych bral jako daleko horší tu nejistotu, kdy algoritmus/program sice neexistuje, ale „snad“ ho nikdo nepoužívá a hraje se dál o peníze jako by se nic nestalo – ale ve skutečnosti ten program někdo používat může. To už mi přijde lepší, když ho budou mít všichni a tomu novému stavu se přizpůsobí – přestanou hrát o peníze nebo budou hrát jen tak, aby hráč nemohl používat počítač nebo začnou hrát o to, kdo má lepší algoritmus a stane se to normální součástí hry.
Tohle mi přijde trochu jako strkání hlavy do písku a snaha jet postaru, i když se svět mezitím změnil.
v tom nejsme za jedno. Samotný program není výsledek, ale nástroj. Je to stejně ustřelené jako bys chtěl mít přístup do vědeckých laboratoří, které byly pořízeny za státní peníze.
Zneužít se dá ledacos a řada lidí má přístup k hodně citlivým datům a nástrojům a přeci není běžné, aby policisté chodili do ulici a stříleli lidi nebo abys měl přístup do státních databází třeba výběru daní, protože přece vznikla na veřejné peníze.
1) Výsledky výzkumu (včetně vytvořených programů) jsou něco jiného než vybavení policistů nebo osobní údaje daňových poplatníků.
2) Situace se změnila a ta hra ztratila svůj smysl – nebo ji aspoň nemá smysl hrát tak, jak se hrála dosud. K čemu je dobré dělat, že se nic nestalo a hrát postaru? Nepochybně další lidé pracují na nezávislé implementaci toho algoritmu a je jen otázka času, kdy se jim to povede. K čemu je dobré to dočasné období, než se to provalí a hráči přestanou vrážet peníze do předem prohraných her se stroji? Možná může být cílem to, aby si šikovní lidé vydělali nějaké peníze (ti, kteří to implementují jako první a dokáží to chvíli držet v tajnosti). Proti tomu asi nic nemám a přeji jim to – ale takhle ta argumentace postavená nebyla. Z pohledu (nepočítačových) hráčů a kasín bych naopak tohle dočasné období vnímal jako dost velké riziko a snažil bych se ho odstranit – tzn. minimalizovat tu nejistotu (a jedinou cestou k tomu je, že program budou mít všichni) a začít hrát jinak (jak už jsem tu psal – buď tak, že hráč nemůže používat program nebo to naopak převést na hru o to, kdo si napsal lepší program).
Přesně tak. Teď jsou vlastně jen tři možnosti:
1) nehrát vůbec
2) hrát offline, tzn. lidé nebudou moci používat počítače a bude to stejné jako dřív (člověk vs. člověk)
3) hrát online s tím, že nesoutěžíme v tom, kdo je lepší hráč, ale kdo je lepší programátor/vědec případně kdo postaví výkonnější počítač
Ale někteří si tu – pro mne zcela nepochopitelně – vybírají možnost:
4) hrát online, dělat, že se nic nestalo a doufat, že ten nový program nikdo nepoužívá (nebo že si nenapsal vlastní implementaci) a že na druhé straně je obyčejný člověk nikoli počítač a že mám šanci nad ním vyhrát
Tím pádem nevidím důvod nezveřejnit ty zdrojáky – ti lidé si je sice budou moci stáhnout a použít, ale neudělají to.
Přínosy zveřejnění:
Jenže jiní lidé by to udělali. Prostě protože můžou.
Kódu k inspiraci je spousta. Na tomhle výzkumu není zajímavý ten kód, ale ten výzkum okolo. Pokud se někdo bude chtít něco naučit, bude ho zajímat ten výzkum, ne kód. To samé platí pro nezávislé ověřování – ověřovat se bude ten výzkum, ne kód.
Nejistota by se tím naopak zvýšila. Dnes se mohou spolehnout na to, že ten program jen tak nezneužije nějaké děcko, protože na to nemá znalosti. To, že pořád předpokládáš, že ten program autorům unikne nebo ho zneužijí, to je tvůj problém – spousta lidí opravdu nepotřebuje nějaké vnější zábrany, aby se nechovala nemorálně.
Vůbec nejde o to, že by ten program někdo zneužil, aby tím vydělával. Už dneska nepochybně existují různé úrovně hráčů a hrají spolu hráči na přibližně stejné úrovni – stejně jako je to ve všech ostatních soutěžích. Jde o to, že by bylo snadné ten program zneužít a hru ostatním jenom kazit – přitom by to nemělo prakticky žádný přínos. Tak proč dělat něco, u čeho převažují jen negativa? Jenom proto, že to jde? Jak už jsem psal, to pro spoustu lidí není dostatečný důvod.
Ad „To samé platí pro nezávislé ověřování – ověřovat se bude ten výzkum, ne kód“
Pokud ten kód reimplementuji a nebude mi to to fungovat podle očekávání, tak to může být tím, že jsem to špatně pochopil/napsal. Ale když mi nebude fungovat původní program, tak je to celkem jasný důkaz, že alespoň někteří lidé jsou lepší než algoritmus a hypotéza neplatí. A naopak, když ten program vyhraje nad dostatečným počtem dostatečně dobrých lidí, tak to výzkum potvrzuje.
algoritmus je popsán, pokud ho špatně reimplementuješ, můžeš si to sám zjistit. Pro navazující výzkum není samotný kód moc přínosem. Nerozumím tvé snaze to zveřejnit, na poker existuje několik desítek otevřených kódu, můžeš použít je.
Je pravda, že některé funkce by se mohli uplatit, podle všeho řadu algoritmů implementovali na GPU, doufám, že něco uvolní.
A jaký je rozdíl mezi vytvořeným programem a vytvořeným laboratorním zařízením (přístroji)? Z čeho usuzuješ, že program je výsledkem výzkumu, podle samotné práce je výsledkem algoritmus DeepStack a nikoliv jeho konkrétní implementace.
A ty si myslíš, že tohle je první a jediný program pro automatické hraní pokeru? Kde žiješ, byznys s online roboty je na výslunní a snad neexistuje online hra, kde by nějací neběhali nebo to nezkoušeli. I na nižších lehčích úrovních je dostatek peněz a motivace.
Obrana v podobném hraní robotů není o cenzuře samotných programů, ale hlídání chování, ověřování, nekonečném banování atd. Vyšší soutěže vyžadují dokonce webkamery.
Rozumím tomu správně, že "počítač" hrál s každým hráčem zvlášť? Byla to tedy cash game blindy zůstávaly stejné a vždy pouze dva hráči. Je ale dost rozdíl mezi tímto a turnajem s osmi hráči u stolu, kde se blindy s časem zvyšují. Jsou různé fáze turnaje, kdy je potřeba hrát jinak (bubble atd..), měnit styl podle typu ostatních hráčů, podle velikosti jejich stacků. Ještě asi zbývá kus cesty, než půjde napsat, "počítač umí hrát poker". Neříkám, že na to nedojde.
Mohu se zeptat? Ty hry s počítačem se hrály asi online, že? Zkoušeli jste hrát i offline, že by DeepStack jenom dělal rozhodnutí a někdo je za něj u stolu prováděl? Každý pokerový hráč totiž ví, že mezi online a offline hrou je rozdíl, i kdyby se odstranilo jakékoliv čtení soupeře . . . .
No právě myslím, že by pro ně měla být výhodnější.
Protože 1. "syntetické" a "organické" (tedy vesmírné) štěstí se liší. V životě vám nikdo nezaručí, že třeba (jednoduše) za celý večer hraní známé hry Člověče nezlob se Vám padne aspoň 2x 6tka i když o tom matematická pravděpodobnost má jasno, ale online algoritmy Vám ji nějak jakž takž určitě naservírují . . . Zpět k pokeru: uůčastnil jsem se opravdu obskurdních her tzv. naživo a nikdy jsem z těch "nejvýstřednějších" nic takového online neviděl a to troufnu říct že online jsem odehrál daleko více večerů a daleko více her - head--upy málo, spíše cash-games a turnaje - ale to i naživo
a 2. v "živé" hře se za večer odehraje méně hand, takže každá je zásadnější a taky to dost omezuje výpočetní strategie, protože takový jeden večer málokdy poskytuje dostatečný počet hand na to, aby se plně projevila matematická pravděpodobnost - výpočty se při offline hře samozřejmě používají, ale ve statictice na 100 dnů/150 turnajů se s nimi dá jinak počítat, než za 1 večer a jeden turnaj a ty momentální výpočty jako "částka, karty v balíčku, soupeřova povaha, náchylnost k chybám, výše sázky ku pravděpodobnosti jedné druhé třetí atd." jsou zase dost odhad a příliš obecné . . . ..
A na tom, že normální štěstí/neštěstí hraje u pokeru roli jsem se shodl i s některými svými pokrovými známými, z nihž někteří se pokerem více či méně živí. Můj osobní dojem je, že online "algoritmy štěstí" jsou náchylnější na vytváření statistické pravděpodobnosti, se kterou se dá lépe kalkulovat - tím netvrdím že Váš výtvor je nějaký omezený stroj na hodnocení pravděpodobnosti, ale nějakou roli to tam musí hrát, nebo ne?
Napadla mě ještě jedna otázka: Ti živí hráči, měli nějaké podpůrné matematické softwary, jaké se používají při online hrách?
"syntetické" a "organické" (tedy vesmírné) štěstí se liší. V životě vám nikdo nezaručí, že třeba (jednoduše) za celý večer hraní známé hry Člověče nezlob se Vám padne aspoň 2x 6tka i když o tom matematická pravděpodobnost má jasno, ale online algoritmy Vám ji nějak jakž takž určitě naservírují
Ta pravděpodobnost je pěkná mrcha, co? Celý život člověk trénuje svůj mozek na to, aby rozpoznával vzorce a pravidla, a pak mu najednou někdo tvrdí, že to, zda na kostce padne šestka, neurčuje žádné pravidlo nebo vzorec, že je to prostě náhoda. Kdo by takové hlouposti věřil, že? Něco za tím přece musí být… Kdo by věřil nějakému počtu pravděpodobnosti, když jeho intuice říká něco jiného. Ale víte, které pravidlo už také chytré mozky objevili? Že při hodnocení pravděpodobnostních jevů vzorečky platí a intuice selhává.
Á Jirsák vycítil možnou příležitost si kopnout . . . .
Přepočítal ses, protože jsi si neuvědomil, že pravděpodobnost, zde v hodu kostkou, je jen matematické vyjádření poměru možností, zde 6 stran. Nic víc. O reálném výsledku, zvláště na malém vzorku může, ale nemusí, vypovídat vůbec nic. Nechápeš a nevěříš. . . . OK, vem si konstku, 6x hoď a uvidíme jestli ti každé číslo padne jednou . . . . Aha, ono na tom něco bude že? To je zase ta tvoje teorie (nyní o pravděpodobnost) a praxe - a jelikož mezi tím nevidíš rozdíl, nikdy nepochopíš co a proč jsem to napsal . . .
Tak co, padlo ti každé číslo jednou?
Chápeš prd.
1. "že když hodíte šestkrát ideální kostkou, padne pokaždé jiné číslo"
O tom jsem ale v příkladu nic nepsal, že?
"padne pokaždé jiné číslo, je přesně 5/324, tj."
Ano, ale já mluvil o šetce a realitě, přepočítávat tady matematickou (tedy teoretickou - nikoliv praktickou) pravděpodobnost je ti k ničemu. Nevím na co sem taháš pravděpodobnost toho že padne pokaždé jiné číslo o ničem takovém jsem nepsal - to sem zas akorát taháš hovadiny aby jsi to celé zaplevelil a zamotal po Jirsákovsku - může ti padnout i 2,6,2,6,2,6 nebo 1,1,6. Zase je to tvoje číslo jenom teoretická pravděpodobnost a o skutečném výsledku skutečných hodů jak jsem o tom psal nevypovídá téměř nic - jenom teoretickou pravděpodobnost. Nic víc.
To že ti padne 6 je pravděpodobnost příznivých výsledků / všech výsledků = 1/6.
Tak co, už ti padlo ze šesti hodů všech šest čísel? Nebo 2x všechny při 12 hodech?
NULL: Prozradím vám o kostkách takovou maličkost. Na kostce padne vždy jen jedno číslo. Takže když má při šesti hodech padnout šest různých čísel, musí při každém ze šesti hodů padnout jiné číslo. Pravděpodobnost toho, že vám při šesti hodech padne všech šest čísel, tedy pravděpodobnost, že vám při každém ze šesti hodů padne jiné číslo, je počet příznivých výsledků dělený počtem všech výsledků, tedy 5/324.
Praktická pravděpodobnost je nesmysl. Pravděpodobnost se počítá pro jev, který ještě nenastal. Než hodíte ideální kostkou, máte pravděpodobnost 1/6, že hodíte třeba 6. Když už jste tou kostkou hodil, není žádná pravděpodobnost – máte jistotu, jestli jste šestku hodil nebo nehodil. O ideální kostce se mluví proto, že jen u ní je zaručené, že každé číslo padne s pravděpodobností přesně 1/6. Skutečná kostka může být nevyvážená a pravděpodobnost různých čísel se může mírně lišit.
@NULL: Pravděpodobnost nemůžete experimentálně ověřit. Měl byste si konečně zjistit, co to pravděpodobnost je.
@Martin Schmid
No ony ty algoritmy pro pokr někdo vymyslel, takže v důsledku se nakonec nějakým vzorcem řídí a projevují se jako nějaká funkce s nějakým rozložením pravděpodobnosti. Jak by tedy bylo možné že někdo vyhraje "Sportku" i dvakrát? Ouha jouha to přece podle matematiky a pravděpodobnosti nejde, štěstí neexistuje . . . .
Nemusíš psát "Aha". Pokud se o tom nechceš bavit, tak nemusíš odepisovat vůbec a nebo pokud si myslíš že když třeba člověk hodí 90x kostkou tak mu padne 15 x 6, 15 x 5, 15x 4, 15 x 3, 15 x 2, 15 x 1 tak se asi ani o čem bavit nemáme, obzvláště s "Aha", které ma reprezentovat nevím co . . .
@NULL: Tu vaši blbost, o které jste sem přišel psát, a kterou tak slavně vyvracíte. Pořád polemizujete s něčím, co nikdy nikdo netvrdil – je to akorát vaše fantazie. A navíc tu fantazii špatně nazýváte pravděpodobností, přitom pravděpodobnost je něco úplně jiného.
Pravděpodobnost 1/6, že vám na kostce padne šestka, znamená, že kdybyste kostkou házel nekonečněkrát, množství hodů s šestkou se limitně bude blížit 1/6. Nic víc. Neříká to nic ani o příštím hodu ani o konečném počtu hodů. Už jsem vám psal, že byste si měl zjistit, co je to pravděpodobnost, když o ní chcete psát.
Ty pořád nechápeš: pravděpodobnost o které tu pořád básníš, je jenom matematicky vyjádřená možnost, že nějaký jev nastane, případně nenastane. O skutečném výsledku neříká nic - jenom o teroretických šancích na jeho výsledek/výsledky. Je to v podstatě jenom předpočítaná statistická možnost. Přesně jako s tou Sportkou. Máš tam šanci jedna ku bžiliónu, ale jestli ti padne zítra nebo ten bžilión budeš muset opravdu nasázet dvakrát či desetkrát ti neřekně nic. Řekne ti jenom jaká je teoretická možnost. Nic složitého na tom není a já si ani nic nevyvracím protože jsem to nikdy netvrdil, jenom jsem vyslovil hypotézu, že při onliine hře bude díky tomu že "náhodu" vytváří algoritmus, prostě dodrženo nějaké rozložení pravděpodobnosti, což ve skutečném životě platit nemusí. Třeba je někdo prostě smolař lidově řečno a použil jsem jako příklad kostky. To ty jsi tu přiletěl s tím jaké jsou a nejsou teoretické šance na nastání jevu a co s tím a podobné výroky . . .
@NULL: No vida, konečně jste si zjistil něco o pravděpodobnosti. Takže už snad nebudete psát ty nesmysly, že když hodíte šestkrát kostkou, měla by padnout všechna čísla.
I běžné softwarové generátory náhody používané v běžných počítačích budou pravděpodobně mnohem lepší, než běžná kostka. O generátorech používaných pro sledované hry nebo pro vědecké experimenty ani nemluvě.
Třeba je někdo prostě smolař lidově řečno
Není. To je jenom vaše neschopnost chápat pravděpodobnost.
použil jsem jako příklad kostky
Který jste použil úplně špatně. Popsal jste jev, který má pravděpodobnost 5/324, a tvrdil jste o něm, že by měl mít podle vás pravděpodobnost 1.
To ty jsi tu přiletěl s tím jaké jsou a nejsou teoretické šance na nastání jevu a co s tím a podobné výroky
O pravděpodobnosti jste zde začal psát vy, aniž byste upřesnil, že vůbec nemyslíte tu pravděpodobnost, jak to slovo chápou všichni ostatní, ale že je to jakýsi váš výmysl. I když „syntetické štěstí“ a „organické štěstí“ nás mělo varovat, že se nebudeme pohybovat na půdě vědy, ale na půdě atrologie a šarlatánství.
Ouha jouha to přece podle matematiky a pravděpodobnosti nejde, štěstí neexistuje . . . .
Že o pravděpodobnosti nevíte vůbec nic, to už víme, nemusíte nás o tom přesvědčovat. Pravděpodobnost, že někdo vyhraje „Sportku“ dvakrát, je samozřejmě nenulová. Vaše tvrzení, že to podle pravděpodobnosti nejde, je tedy lež – podle pravděpodobnosti to jde. Nenulová pravděpodobnost je i že někdo vyhraje Sportu třikrát nebo desetkrát. Akorát se ta pravděpodobnost pořád snižuje – pravděpodobnost, že někdo vyhraje dvakrát, je na druhou umocněná pravděpodobnost, že vyhraje jednou. Stejně jako při hodu kostkou. Pravděpodobnost, že někdo hodí při jednom hodu hodí 6, je 1/6. Pravděpodobnost, že hodí při dvou hodech dvě šestky, je (1/6)^2, tj. 1/36.
není třeba aby kod zveřejnili, stačí vědomí že to už někdo dokázal za jeden rok a s 40k řádky.
jde to zopakovat a garantuju vám že už teď pár americkejch nerdů ve svejch sklepních kobkách na něčem takovym pracuje
dokonce bych řekl že to je ještě lepší nástroj výdělku než se snažit nějak rozběhnout trading engine
Ano - nekdo to uz v garazi kuti :)
http://poker-ai.org/phpbb/viewtopic.php?f=25&t=3009