Když přepnu do unreal režimu (real režim s nastavenými segment-limity na max), zůstanou tam i po tom, co změním hodnotu segmentového registru, nebo se to vrátí do 8086 módu adresace?
Tedy v unreal režimu, změna segmentu znamená pouze změnu báze, nebo přepsání všech skrytých částí podle realného režimu?
IIRC by se mělo aktualizovat všechno, právě proto se jako jeden z kroků po přechodu do/z real modu nastaví všechny segmentové registry, aby fungovaly správně podle toho nového režimu. Ten termín unreal mode
je tak trochu zavádějící, ve skutečnosti to není samostatný mód, je to normální real mode, jen se vynechá tenhle jeden krok "čištění". A myšlenka je právě ta, že když jsou všechny segmenty přes celý adresní prostor, můžu na segmentaci zapomenout a se segmentovými registry není potřeba vůbec hýbat.
limity zůstanou. ono takto (asi) fungovaly některé ovladače paměti, že vlastně přepnuly do nereálného režimu, ale v ostatních věcech se to tváří jako běžnej reálnej režim pro aplikace psané pro reálnej režim. Tedy dokud někdo ten limit nepřekročí, protože to najednou "půjde". Už si to nepamatuju přesně, ale emm386 nebo himem.sys (prostě něco z DOSu) to takto dělával.