Při čtení článku jsem byl velmi zmatený. Nechápal jsem, kdo je to "my". Autor: Redakce, první odkaz na blogpost o dvou na první pohled nesouvisejících službách (mailhosting a ticket tracker), druhý na nějaké 37systems, což jsem pak zjistil že je skupina, která ty služby provozuje. A ani potom jsem si z článku moc neodnesl, protože uvedené služby bohužel neznám, takže nevím, jakou mohou mít náročnost, kolik uživatelů je používá atd., a tak si uvedená čísla (3.2M, 600k USD) vůbec nedokážu dát do kontextu - je to málo? Je to hodně? Chápu, že přiblížení výkonnosti softwaru a tedy představy o tom, zda jsou náklady „rozumné“, je složité napsat, ale alespoň nějaký pokus by proběhnout mohl. Nepomáhá tomu že ani netuším, jestli jde o provoz těch dvou zmíněných služeb, nebo ještě něco dalšího (Stejní lidé, kteří provozovali HEY, Basecamp a další aplikace v cloudu, je nyní provozují na našem vlastním hardwaru.) Zmíněných 3.2M tak může být hrozně moc ale i velmi málo.
Článku podle mě chybí nějaký úvod, kde se napíše, kdo je autor a co řešil za problém.
Pokud má být článek poloreklamní, pak jsem ani nepochopil, jestli to má propagovat ty služby, nebo se snaží sehnat pracovníky (operují v ČR?).
No tak to jsi jej zjevně celý nedočetl. I já to tak ze začátku vnímal ale na konci jsem si všiml tohoto url : https://world.hey.com/dhh/the-big-cloud-exit-faq-20274010 (originální blog) Ale je pravda taky jsem nezjistil v jaké firmě ale podle url by se to mohlo týkat projektu https://www.hey.com/
Ještě než byla informace o překladu přesunuta nahoru, článek začíná větou kde je odkaz."Před více než rokem jsme oznámili svůj záměr opustit cloud"
I když firmu neznám, článek je pěkný a myslím že přínos je v tom, že pokud je pro někoho výhodný cloud, který časem nabobtná tak ve finále je pak zase výhodné vrátit se na vlastní HW.