Vlákno názorů k článku Grafická knihovna OpenGL (22): texturování od xXx - pokud spravne chapu ty 3D textury, tak tam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 12. 2003 15:51

    xXx (neregistrovaný)

    pokud spravne chapu ty 3D textury, tak tam musi nejaka specialni barva znamenat pruhlednost? s takovou texturou by take moly byt problemy ohledne rotacni symetrie? navic uboha textura 256^3 voxelu by zabirala 48MB pameti. nezda se me, ze by byly pouzitelne.

  • 4. 12. 2003 18:37

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Přesně tak, pokud se zobrazují objemová data (CT, MR snímky apod), musí (nebo měla) by být použita průhlednost. Ani ne tak speciální barvou, ale běžným formátem RGBA popř. Luminance+Alpha (pro snímky z MR asi běžnější). Rotační symetrii OpenGL nepodporuje, pouze opakování textury.

    Na druhou stranu můžete objemové textury použít například pro vytvoření tělesa, které je jakoby vyřezané z nějakého materiálu. Potom se nezobrazuje celá krychle, ale pouze vyřezaná část. Právě zde se dá celkem rozumně využít opakování textury a udělat tak například procedurální dřevo nebo mramor.

    3D textury podporuje ATI, u dalších akcelerátorů si nejsem jistý.